Bekijk volle/desktop versie : Gemengde huwelijken eindigen vaker in scheiding?



Pagina's : [1] 2

27-09-2009, 17:53
Dat is me opgevallen. Cultuur en geloof botsen nogal is mijn ervaring.
Ik zeg niet dat dit voor alle gevallen geldt, maar wel een groot aantal. Ik ken er een paar. Misschien jullie ook?
Wat vinden jullie van deze stelling? Gemengde huwelijken eindigen vaker in scheiding?

27-09-2009, 17:56


Klopt, ik merk 't ook.

27-09-2009, 18:01
jeps ken een koppel die echt een droomhuwelijk hebben gehad noem iets en ze hebben het gedaan bij wijze van spreken maar meer dan een maand hebben ze het niet volgehouden en ook zonde van al dat geld die trouw heeft vast en zeker eeen fortuin gekost..

27-09-2009, 18:02

Citaat door Nachtpanter:
Klopt, ik merk 't ook.


Denk dat het vaak huwelijken zijn waarin de vrouw niet is bekeerd tot de islam.

Riffiatje, waarom hebben ze het niet volgehouden dan?

27-09-2009, 18:03


Onzin. Ik zie zoveel Marokkaanse stellen scheiden (in no time, ook dat nog) en bij wijze van Nederlanders met dezelfde cultuur en achtergrond.

27-09-2009, 18:04

Citaat door Lilly_Dale:
Denk dat het vaak huwelijken zijn waarin de vrouw niet is bekeerd tot de islam.

Riffiatje, waarom hebben ze het niet volgehouden dan?
Dat zie ik ook vaak.. heel jammer

27-09-2009, 18:05

Citaat door womans.worth:
Onzin. Ik zie zoveel Marokkaanse stellen scheiden (in no time, ook dat nog) en bij wijze van Nederlanders met dezelfde cultuur en achtergrond.


Ik heb het nu niet over Marokkaanse huwelijken en zeker geen Nederlandse huwelijken. Die kan je niet met elkaar vergelijken. Ik heb het over gemengde huwelijken

27-09-2009, 18:05

Citaat door Lilly_Dale:
Denk dat het vaak huwelijken zijn waarin de vrouw niet is bekeerd tot de islam.

Riffiatje, waarom hebben ze het niet volgehouden dan?



Ewa ja ze pasten blijkbaar niet bij elkaar, weet de echte reden niet maar ze hadden ook veel ruzie en zo

27-09-2009, 18:09

Citaat door Lilly_Dale:
Ik heb het nu niet over Marokkaanse huwelijken en zeker geen Nederlandse huwelijken. Die kan je niet met elkaar vergelijken. Ik heb het over gemengde huwelijken

Maar ik heb het daar wel over. Jij zegt gemengde huwelijken eindigen VAKER in scheiding. Vaker dan wat? Vaker dan wie? Jij wilt ermee zeggen; vaker als 2 Marokkaanse of 2 Nederlandse mensen die met elkaar getrouwd zijn. En ik vind dat onzin..

27-09-2009, 18:11

Citaat door miss_rifiatje:
Ewa ja ze pasten blijkbaar niet bij elkaar, weet de echte reden niet maar ze hadden ook veel ruzie en zo


Vreemd, als je vooraf weet dat je vaak ruzie hebt en zeker om de onbenulligste dingen, denk je toch niet aan trouwen.


Womanswordt, open dan een eigen topic. Het gaat nu over gemengde huwelijken. Is een stelling en geef hier je argumentatie over. Zo niet, dan kan je beter van deze topic weggaan. Dankje.

27-09-2009, 18:15

Citaat door Lilly_Dale:
Vreemd, als je vooraf weet dat je vaak ruzie hebt en zeker om de onbenulligste dingen, denk je toch niet aan trouwen.


Womanswordt, open dan een eigen topic. Het gaat nu over gemengde huwelijken. Is een stelling en geef hier je argumentatie over. Zo niet, dan kan je beter van deze topic weggaan. Dankje.

Ben je nou serieus zo dom?

27-09-2009, 18:28

Citaat door womans.worth:
Ben je nou serieus zo dom?


Waarom mij dom noemen? Jij denkt verder, terwijl ik me op een punt richt.
Zwak hoor.

Nedurlandse, klopt dat huwelijken tegenwoordig niet zo lang standhouden. Toch vind ikzelf dat het percentage onder gemengde huwelijken groter is.

27-09-2009, 18:30


Gemengde huwelijken bestaan niet tenzij je bedoelt dat gay huwelijken wel slagen.

Gemengde bruiloften wel.

27-09-2009, 18:35

Citaat door Lilly_Dale:
Vreemd, als je vooraf weet dat je vaak ruzie hebt en zeker om de onbenulligste dingen, denk je toch niet aan trouwen.


Womanswordt, open dan een eigen topic. Het gaat nu over gemengde huwelijken. Is een stelling en geef hier je argumentatie over. Zo niet, dan kan je beter van deze topic weggaan. Dankje.


Soms is het niet meteen maar pas na een paar jaar. Tenminste bij mij eerste vier jaar geen kinderen ging het prima.Toen zoon werd geboren ging het mis en niet zo een beetje ook.Het begon toen ik zwanger was.
Ik moest de hele tyd horen hoop niet dat het een dochter word moet een zoon zijn gelukkig een zoon dacht ik.Maar dat bleek niet zo te zijn.
Er speelde veel meer mee en werd erger heb het volgehouden tot mijn
zoon 14 werd.En ja klopt wel hij werd praktiserende moslim dan mocht ik opeens dit en dat niet.En ik wilde mezelf blijven en niet net doen alsof.
En als je kinderen opvoed dan moet je ook op 1 lijn staan vooral als je kind hebt gekregen met moeilijk gedragsproblemen.

27-09-2009, 18:36
cultuursverschillen he

Pagina's : [1] 2