Bekijk volle/desktop versie : NT2 Onderwijs in Nederland onder de maat?



26-09-2009, 11:26
Afgelopen najaar verzorgde Dale Carnegie Benelux in samenwerking met De Telegraaf een Succestraining voor Allochtonen. Misschien heb je de artikelen in De Telegraaf gezien: we stonden er de laatste maanden driemaal in met grote artikelen en foto's. Onder de deelnemers aan de training bevond zich een groot aantal mensen van Marokkaanse afkomst. De training is inmiddels afgelopen maar ik ben nog zeer regelmatig in contact met de deelnemers. Een van hen suggereerde me tot 'Yasmina' te richten inzake NT2.

Sommige deelnemers vertelden mij dat ze het heel moeilijk vinden om een goede NT2-opleiding te vinden voor hun partner. Opleidingen van bijv. ROC's zijn duur en tegelijk niet altijd effectief omdat de groepen te groot zijn en het niveau te divers. Zij gaven aan behoefte te hebben aan goede NT2 examentrainingen.

Naast Dale Carnegie Benelux (http://www.dcbenelux.com - internationale webstek http://www.dalecarnegie.com / 80 landen o.a. Marokko) hebben we binnen onze onderneming ook een aantal taaltrainingsinstituten. De bekendste ervan is wellicht Elycio Talen (v/h Elsevier Talen - http://www.elyciotalen.nl) waar we al ruim 40 jaar voor de top van het bedrijfsleven en de overheid taaltrainingen verzorgen. De kennis en kunde opgedaan bij die doelgroep gaan we nu inzetten voor mensen die in korte tijd het NT2 examen willen halen.

Op dinsdag 6 oktober a.s. is er een informatie-avond over de examentraining in Amsterdam. Meer weten? Stuur een e-mail naar jj.vanderlaan@dcbenelux.com. Ik verneem heel graag van je!

Met hartelijke groet

JJ (Hans) VAN DER LAAN
Dale Carnegie Benelux & Elycio Talen

26-09-2009, 11:33


Wat ik vergat te vermelden: Tijdens de informatie avond nemen we een gratis taaltoets af.

26-09-2009, 21:53
Beste mensen,

Uit eigen ervaringen kan ik zeggen dat de kwaliteit van DC Benelux geweldig is. Ik heb er heel veel van mogen leren en daar heb ik nog dagelijks profijt van. Het onderdeel mbt tot de NT2 is bij Elycio talen heel goed geregeld en de trainingen zijn intensief waardoor het mogelijk is om in een korte tijd de taal te leren.

Voor de mensen die een partner, kennis , familielid of vrienden heeft die moeten beginnen aan hun NT2 of er mee bezig zijn en het hen niet goed bevalt raad ik zeker aan om de bijeenkomst bij te wonen en wellicht is dit hetgeen dat bij je/hen past.

Groet
Fatima

27-09-2009, 20:54
de dale carnegie cursus succestraining was erg leuk en leerzaam. Een aanrader voor allen die hun persoonlijkheid verder willen ontwikkelen.
De nt2 taaltraining in nederland zijn inderdad niet goed geregeld,je komt er maar moeilijk doorheen en iedere organisatie opereert op zichzelf . De communicitatie onder hulp organisaties is ook niet optimaal waardoor de goed gemotiveerde mensen hun kansen zien wegvaren of te lang moeten wachten. jE ZOU DENKEN DAT ONS LAND DAT NU NA AL DIE JAREN TOCH WEL GOED GEREGELD HEEFT.
Dan maar de dale carnegie course..............talentraining

02-10-2009, 10:46


Tijdens de informatie-avond is er een gratis toets. We gebruiken daarbij het EUROPEES RAAMWERK voor TALEN. Zo bepalen we op een objectieve manier wat je huidige niveau is en wat ervoor nodig is om je NT2 te kunnen halen. Ik zou zeggen .... doen die test! Je verplicht je tot niets en je weet waar je staat.