Bekijk volle/desktop versie : Antiliaanse mama's voeden hun jongens op tot drugsdealers!



Pagina's : [1] 2 3

25-09-2009, 22:36
Vrouwen van Antilliaanse drugscriminelen voeden hun zonen ook op tot crimineel. Dat stelt hoogleraar aan de Universiteit Utrecht Marion van San in een oratie die ze maandag uitspreekt.

Vrouwen van drugscriminelen zijn volgens de onderzoeker niet de onschuldige mythische moederfiguren zoals ze in films worden neergezet. Ze zegt opvallende overeenkomsten te zien tussen vrouwen van Italiaanse maffialeden en vrouwen van Antilliaanse drugscriminelen.

Het zou vaak gaan om vrouwen aan de onderkant van de maatschappij die zich voelen aangetrokken tot 'gevaarlijke' mannen. Door hun status kunnen deze mannen hen vaak een beter bestaan bieden.

De vrouwen verlenen hun man niet alleen hand- en spandiensten, ze voeden hun zoons ook op tot 'gevaarlijke' man. Dat doen ze zodat ze op hun oude dag status en bescherming aan hun kinderen kunnen ontlenen. De gevaarlijk geworden zoons zijn weer aantrekkelijk voor andere vrouwen aan de onderkant van de maatschappij, waarmee de vicieuze cirkel rond is.

De cirkel kan volgens Van San worden doorbroken met een grootschalig sociaal programma voor deze moeders. Zo zouden ze ondersteuning moeten krijgen in de opvoeding. Daarnaast zou het goed zijn hen te helpen bij het zoeken naar scholing en werk.

Met de oratie begint Van San officieel met haar nieuwe leerstoel Jeugd en Educatie van Antillianen. De leerstoel wordt betaald door de gemeenten Amsterdam en Rotterdam. Van San heeft ook een hoogleraarschap op de Nederlandse Antillen.


http://binnenland.nieuws.nl/569829/vrouw_drugsdealer_voedt_zoon_expres_gevaarlijk_op

25-09-2009, 22:40


Ma tegen Zoonlief: 'wat wil jij later worden?'

'dokter of advocaat, mama'

Mamalief: Néééééh, jij word veel beter, dan dat swa, je gaat veel doekoe verdienen.....La me vertelle wa je ga worde,

25-09-2009, 22:51
Eej swa, geld moet gemaakt worden, de ene weg of die andere. Jeweetoooochchch

25-09-2009, 22:53
neger moeders doen al heel gek met hun zonen op jonge leeftijd

aan hun lollo trekken en raar opvoeden


Liet ik me vertellen dan

25-09-2009, 22:58


Nou jaa zeg..

25-09-2009, 23:18

Citaat door S7abna:
Salaam wa aleikum ya gooya Tali., long time no see?


Heb je mn smsje nog ontvangen?


Getekend,


De Trotse Marokkaan


Walikum Assalaam.

Welke? Ik gebruik die nummer niet veel.

Klopt, ik moet weer wennen dat ik 's avonds tijd heb.

25-09-2009, 23:22

Citaat door S7abna:
Jaaaaaaa, echt wel ya ughtie JustYou


Alles goed?

owh jij bent het
alhamdoulilah, en met jou?

25-09-2009, 23:30

Citaat door S7abna:
ewa binnenkort af(s)preken inchaallah


Je moest met ramadan komen man ik had een beginnende 'alim uit het buitenland op bezoek kon je beetje met hem babbele, kennis opdoen etc.
Zeg maar, ik pm straks nieuw nummer ja?

25-09-2009, 23:32

Citaat door __Taliban__:
Je moest met ramadan komen man ik had een beginnende 'alim uit het buitenland op bezoek kon je beetje met hem babbele, kennis opdoen etc.
Zeg maar, ik pm straks nieuw nummer ja?


Osama....

25-09-2009, 23:39

Citaat door poppylove:
Osama....


Was het maar waar, komt wel insha'Allah.

25-09-2009, 23:40

Citaat door S7abna:
Zieken op het werk man.

Komt goed inchaallah T.


Haha, waar is ttmarok gebleven?

25-09-2009, 23:44
doet het niet, plaats link svp

25-09-2009, 23:47



Citaat door __Taliban__:
Was het maar waar, komt wel insha'Allah.


Ik gun het je....doe hem dan gelijk de groeten van mij.....

25-09-2009, 23:53

Citaat door S7abna:
Sorry schat. ik was ff aan t pmen






http://www.youtube.com/watch?v=39Csi9PEncI

Eeewww wat gaar liedje zeg..

jij voelt je dus helemaal gaar.. zoals dat liedje

26-09-2009, 00:06

Citaat door S7abna:
Vrij in de zin van free off Ip ban JM

had je een ip ban gekregen dan..?
wat heb jij uitgespookt

Pagina's : [1] 2 3