Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Grote hijab.



25-09-2009, 21:58
Salaam ou 3alaikoum dames,

Ik heb jullie hulp nodig haha Kunnen jullie mij vertellen hoe ik mijn hijab zo kan krijgen, zoals op de foto?



Heeeeeeeeeeeeel erg bedankt alvast

25-09-2009, 22:01


hey meid

je dient een hijaab te halen dat rond is en groot, die sla je dubbel, dan doe je het op je hoofd, en een helekleine stuk aan je linkerkant geknoopt en een groter stuk sla je om je hoofd heen, kleine stuk knoop je aan je truitje vast, of je stopt het in je truitje, en grote stuk sla je netjes om je hoofd heen, hoop dat je het zo n beetje begrijpt

25-09-2009, 22:03
dank je wel habiba, maar wat bedoel je met het korte stuk aan de linkerkant dat geknoopt is? Ik moet er toch geen knoop in maken?

25-09-2009, 22:05
je doet hem eerst op je hoofd, dan heb je aan beide kanten 2 stukken toch, die je om je heen moet slaan

ewa aan rechts hou je een kleine stuk over aan links hou je het meeste over, ewa die van rechts doe je dan vastmaken aan je linkerkant, dus net boven je linkerarm, en die van rechts, doe je vastmaken om je hoofd heen slaan, dat grote stuk

en indien je nieuwe hoofdddoeken gaat halen, let op stof, je moet goede stof halen en niet die gbeshhh stof, die zo geluid maakt, hele goede stof moet je kijken wat niet over je hoofd heen glijdt

hoop dat je het zo n beetje begrijpt

25-09-2009, 22:11



Citaat door ouafaetoen:
je doet hem eerst op je hoofd, dan heb je aan beide kanten 2 stukken toch, die je om je heen moet slaan

ewa aan rechts hou je een kleine stuk over aan links hou je het meeste over, ewa die van rechts doe je dan vastmaken aan je linkerkant, dus net boven je linkerarm, en die van rechts, doe je vastmaken om je hoofd heen slaan, dat grote stuk

en indien je nieuwe hoofdddoeken gaat halen, let op stof, je moet goede stof halen en niet die gbeshhh stof, die zo geluid maakt, hele goede stof moet je kijken wat niet over je hoofd heen glijdt

hoop dat je het zo n beetje begrijpt


Haha jaa ik begrijp het nu wel. Ik draag zelf al een aantal jaren hoofddoek, dus ik weet wel naar wat voor een soort stof ik moet kijken.. Alleen probeerde ik deze manier al een aantal keer, maar het lukt niet echt. Dus vandaar deze topic. Maar ik zal het straks of morgen weer eens proberen

25-09-2009, 22:13
succes meid, en doe goede speld gebruiken die dikke zwarte weetje wel als je gaat dicht gaat doen bij je keel

komt wel goed gewoon goed oefenen

succes

25-09-2009, 22:23
Hee dame,

Ik wil je wel even een tip geven want ik draag mijn hoofddoek al een aantal jaren zo. Ik ben ook begonnen op die manier maar op een gegeven moment ga je die flap over je heen heel irritant vinden, en dat 'kapje' bij je voorhoofd verschuift ook steeds naar achteren.

Hoe ik hem nu doe :

Als je die lange flap pakt om hem over je hoofd heen te spelden vouw je hem eerst dubbel, zodat iey kleiner is, en het geen punt meer is aan t eind, maar hoekig. als je hem dan speld zit iey netjes en heb je niet zo een irritante flap aan je hoofd zitten. (ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.


Voor de rest zet je die andere flap zoals hierboven staat, speld je die gewoon an de andeere kant vast aan je schouder.

wat ik altijd doe is die speldjes zonder knop, of in ieder geval die spijker achtige speldjes gebruik ik om dat 'kapje' bij me voorhoofd op zn plek te laten zitten. je zet aan elke kant (waar de vouw van dat kapje zit , bij je wang zeg maar) een speldje er horizontaal in . bij die andere kant ook.

En wat je ook kan doen is een tweede speld boven zetten, om het opgevouwen deel op zn plek te houden, dus niet waar je je speld hebt zitten waar je die flap mee hebt vast gespeld, maar aan de andere kant.

T is misschien moeilijk te begrijpen zo , maar je moet t gewoon proberen. dan zul je zien dat je er van zelf de handigheid in krijgt. Zo zit iey namelijk heeeeeeerrlijk. je hebt dan geen last van verschuivingen met veel wind enzo want daar had ik echt last van.


Veel succes!
x.

25-09-2009, 22:31
Soukran, & ik begrijp wel een beetje hoe je het bedoelt jaa.