Bekijk volle/desktop versie : Missie Oeroezgan wordt verlengd



25-09-2009, 13:09
Van Middelkoop heeft eerder gezegd dat hij geen nieuwe grote missie wilde in de provincie Oeroezgan

Dat Nederland toch langer in Oeroezgan blijft, werd eerder deze week al niet uitgesloten door Minister Verhagen van Buitenlandse Zaken. Het kabinet heeft altijd gezegd dat de missie in 2010 tot zijn eind zou komen.

Balkenende
Donderdag zei premier Peter Balkenende dat Nederland zal stoppen als lead nation in Uroezgan, maar tegelijkertijd openstaat voor verzoeken om een andere bijdrage. Volgens Peter is dit altijd het standpunt geweest van de regering. Als Van Middelkoop zich niet zou verzetten tegen een afgeslankte missie, is alleen coalitiepartner PVDA tegen een verlenging in Oeroezgan. GroenLinks en VVD vroegen donderdag met steun van SP, PVV, D66, SGP en PVDA een debat aan over de kwestie.

Bron: www.telegraaf.nl

25-09-2009, 19:42


PVV, VVD, SP, GL, D66, TON zijn tegen, PvdA zegt tegen te zijn, alleen draaikont Bos is voor.

Er mag geen Nederlands bloed meer vloeien voor dat achterlijke volk daar.

25-09-2009, 19:44

Citaat door moorkop:
PVV, VVD, SP, GL, D66, TON zijn tegen, PvdA zegt tegen te zijn, alleen draaikont Bos is voor.

Er mag geen Nederlands bloed meer vloeien voor dat achterlijke volk daar.



Ik ben juist voor het doden van de Taliban. En uiteraard voor het helpen van de Afghanen om de Taliban te ontgroeien.

Onze veilgheid is mij wel wat waard. Doorgaan ! Leve de Nederlandse Uruzgan-missie ! Dood aan de Taliban !!!!

25-09-2009, 19:46
Beste redactie, de titel van deze topic is tendentieus en ONJUIST.

Dat een politicus in dit land iets zegt is het nog niet meteen een vastgesteld besluit of een wet.


Citaat:
Bos sluit nieuwe Uruzgan-missie uit 25-09-09


Vice-premier Bos (PvdA) is fel tegen iedere nieuwe Nederlandse missie in de Afghaanse provincie Uruzgan. Ook een kleinere missie in Uruzgan sluit hij uit. Dat zei hij in de Amerikaanse stad Pittsburgh, waar hij samen met premier Balkenende de G20-top bijwoont.

Vanmiddag liet vice-premier Rouvoet (ChristenUnie) de mogelijkheid van een kleinere missie in Uruzgan nog open. Eerder deze week zei minister Verhagen (CDA) dat het de vraag is " of wij alles op anderen kunnen afschuiven".

Bos zei in Pittsburgh dat alleen een kleine missie elders in Afghanistan tot de mogelijkheden behoort.

BRON: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/9/25/bossluitnieuweuruzganmissieuit.html
De politiek is het hier nog lang niet over eens en er zijn meer tegenstanders dan voorstanders voor een verlenging van de missie.


Het zou de redactie dus sieren als zij de topictitel aan zou passen aan de werkelijkheid.

26-09-2009, 12:23



Citaat door oeps:
Ik ben juist voor het doden van de Taliban. En uiteraard voor het helpen van de Afghanen om de Taliban te ontgroeien.

Onze veilgheid is mij wel wat waard. Doorgaan ! Leve de Nederlandse Uruzgan-missie ! Dood aan de Taliban !!!!

Leve- de talibaan, en de strijders.

26-09-2009, 12:31
Ja, daahaag.

26-09-2009, 13:10

Citaat door oeps:
Ik ben juist voor het doden van de Taliban. En uiteraard voor het helpen van de Afghanen om de Taliban te ontgroeien.

Onze veilgheid is mij wel wat waard. Doorgaan ! Leve de Nederlandse Uruzgan-missie ! Dood aan de Taliban !!!!
Blijven daar, vooral als de eigen militaire mensen dat zeggen,

niemand heeft ooit beweerd dat het een gemakkelijke klus zou zijn,

geen reden om af te zwaaien.

26-09-2009, 13:15

Citaat door raoullie:
http://verkiezingen.wetellenaf.nl/




moet zijn:

http://verkiezingen.wetellenaf.nl/



hahahahahahaha

26-09-2009, 21:34
vive le berm bom haha

26-09-2009, 21:41

Citaat door Peej:
Beste redactie, de titel van deze topic is tendentieus en ONJUIST.

Dat een politicus in dit land iets zegt is het nog niet meteen een vastgesteld besluit of een wet.



De politiek is het hier nog lang niet over eens en er zijn meer tegenstanders dan voorstanders voor een verlenging van de missie.


Het zou de redactie dus sieren als zij de topictitel aan zou passen aan de werkelijkheid.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/4925578/__Kabinet_herbevestigt_lijn_Uruzgan__.html

en:


Citaat:
Bos zei in Pittsburgh dat alleen een kleine missie elders in Afghanistan tot de mogelijkheden behoort
De missie kan worden verlengd ook al is het een kleine missie.

27-09-2009, 04:48
Moge Allah de Taliban overwinning geven zodat deze woorden subliem worden, La Ilaha Ill Allah! Haat maar lekker.