Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : moslim worden maar zoek mooie islamitische naam

Pagina's : [1] 2 3 4

imani2002
18-11-2002, 22:58

hoi lieve mensen, ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen... ik wil binnenkort inshallah moslim worden, maar voor dat die mo oiedag zal komen ben ik nog opzoek naar een mooie islamitische naam!! Wie o wie weet mooie namen....??? help me.... beslama

sanae84
18-11-2002, 23:08
fatima ,chaima, aya, khadijja vind ik wel mooie moslim namen ik heb zo'n boekje waarin de betekenis staat als je het wilt weten moet je even reageren en trouwens echt knap van je dat moslim wilt worden ben je zelf nederlandse? petje af hoor!!!!!!!!!!!

ask_me
18-11-2002, 23:10
salam: voor meisjes-naam bedoel je - gadija (khadija) - fatima - zineb succes

imani2002
18-11-2002, 23:30
hey wat leuk bedankt voor jullie reacties!! En ja, sanae ik ben nederlandse, nouja met een kwart russisch bloed, dus niet helemaal nederlands. nou ik hoop op nog meer reacties met mooie namen... dikke kus..

Oogappeltje
19-11-2002, 00:22

Assalaam ou 3alaikoum, Nouffaisa Nouhaila Rabia Hind Khaoula Fatima

sammygirl111
19-11-2002, 00:25
hai ik ken een paar mooie namen voor je: *Romaissa *Lamyae *Khalissa *Soumaira *Loubna zo kan ik wel een paar pagina's vullen, maar dit zijn mijn top 5!!!:-) veel succes met je zoektocht naar je toekomstige naam!!! koesjes Sam

naomi23
19-11-2002, 00:31
ik vind ahlam,lamya,dounia,ibtisem en yousra mooie namen en toppie dat je moslim wordt :goedzo:

Bleu_Sky
19-11-2002, 11:05
ik heb nog een vraag over een moslimnaam... Ik ga ook binnenkort naar de moskee om mijn geloofsbelijdenis te doen, maar moet ik officieel mijn naam laten veranderen of voldoet het ook om mijn roepnaam anders aan te nemen... Ik vind het namelijk nogal moeilijk voor mijn ouders om officieel (dus bij de gemeente) te laten veranderen.. Ik vind het al knap dat ze het uberhaupt hebben geaccepteerd dat ik moslima wordt...

imani2002
19-11-2002, 23:38
nou dat is een hele goeie vraag want dat weet ik ook niet helemaal zeker maar ik weet dat sommige bekeerden hun naam echt officieel veranderen en echt alleen maar zo worden genoemd maar een vriendin van mij is ook bekeerd maar zij word alleen maar soumaya genoemd door haar schoonouders, schoonzusjes enz. Maar op haar werk enzo heeft ze nog gewoon haar oude naam......

cheetah
20-11-2002, 00:23
Yamina Soraya Intisar Yasmina Yasmin

dulce_lamia
20-11-2002, 01:55
Meiden, het word aanbevolen om je naam te veranderen als je eigen naam iets aanduidt of betekent wat niet islamitisch is of tegen Islam. Anders hoeft het niet. Maar je mag het ook doen als je dat gewoon wil. Het is voldoende om je roepnaam te veranderen, het officiele gedeelte hoef je niet te doorlopen omdat daar hoge kosten aan verbonden zijn. Ga eens naar beverwijk of bestel een boek met Islamitische namen op het internet. Zo weet je ook wat de namen betekenen en dat kan je helpen bij een keuze van je naam. Sucses alletwee!

Bleu_Sky
20-11-2002, 10:29
By the way op www.islam.com staan een heleboel islamitische namen en de betekenis ervan (wel in het Engels), misschien moet je daar eens kijken?

MeHayat
20-11-2002, 17:18

HAYAT is een prachtige naam!!!!!!! Hayat betekend Het leven!!!!!!!

Sarabi
20-11-2002, 18:14
HEE MEID, GOED VAN JE DAT JE MUSLIMA WILT WORDEN, IK ZIT ER OOK WEL OVER TE DENKEN... MAAR WAT FIJN DAT IK OOK BIJ JOU REACTIES ZIE STAAN DAT MENSEN VAN DEZE FORUM HET KNAP VAN JE VINDEN.. IK HEB DAT NOOIT EGT GEHOORT VAN IEMAND.. IK BEN ME NAMELIJK NOG WEL AAN HET VERDIEPEN, MAAR GOED.. IK VIND HET KNAP VAN JE DAT JE DE STAP ZET.. RACHIDA, EN LATIFA VIND IK MOOIE NAMEN.. SUCCES MEID!! MOGE ALLAH JE BIJ STAAN!!

Najib26
20-11-2002, 19:33
Abeer Fragrance Ablaa Perfectly formed Aadab Hope and need Adeela Equal Afaf Chastity Afraa White Afrah Happiness Ahlam Witty; one who has pleasent dreams;imaginative Ahd Pledge; Knowledge Aida Visiting; Returning Aisha Living; Prosperous; Wife of Prohet Muhammad Aalia Exalted; Highest social standing Alia Exalted; Highest social standing Almas Diamond Aamaal Hopes; Aspirations Amal Hope; Aspiration Amani Wishes; Aspirations Amatullah Female servant of Allah Ameena Trustworthy; Faithful Ameera Leader; Princess Anaan Clouds Anbar Perfume; Ambergris Aneesa Friendly; of good company Anwaar Rays of light Areebah Witty and smart Areej Pleasent smell Aroob (Woman) Loving to her husband Arwa Female mountain goat Asiya One who tends to the weak and heals them Asah Plant known for its greeness Asalah Purity Aseelah One belonging to a great heritage and family Asma Daughter of Abu Bakr Aasmaa Excellent; Precious Ayeh Sign; distinct Azhaar Flowers; Blossoms Azeeza Esteemed; Precious; Cherished Azza Young female gazelle Badriya Resembling full moon Baheera Dazzling; Brilliant Bahiyaa Beautiful; Radiant Balqis The name of the Queen of Sheba Banan Finger tips Baraa'a Excelling Baasima Smiling Baseema Smiling Basheera Bringer of good tidings Basma A smile Batool Ascetic virgin Bushra Good omen Buthayna Of beautiful and tender body Dhuha Forenoon Faiza Victorious; Winner Fadheela Virtue Fadwa Name derived from self-sacrifice Falak Star Fareeda Unique Fareeha Happy; Joyful Firyal Name Fatima Name of Prophet Muhammad's daughter (Literally: accustom) Faatin Captivating Faatina Captivating Fawziya Successful; Victorious Firdoos Paradise Ghaada Beautiful Ghaaliya Fragrant Ghaydaa Young and delicate Ghusoon Branches (tree) Haadiya Guide to righteousness Hadiya Gift Hameeda Praiseworthy Hana Happiness Hanan Mercy Haala Aureole Haleema Gentle; Patient Haneefa True believer Haniya Pleased; Happy Hasna Beautiful Hayaam Deliriously in love Hayat Life Haifa Slender; of beautiful body Hessa Destiny Hind Proper name Huda Right guidance Huma A bird which lives in a quiet area and whenever it flies to the city it fills the people with joy Hooriya Angel Husn Beauty Ibtihaaj Joy Ikraam Honor; Hospitality; Generosity Ilhaam Intuition Iman Faith; Belief Imtithal (Polite) Obedience Inaam Act of kindness; Benefaction; Bestowal Inas Sociability Inaya Concern; Solicitude Intisaar Triumph Izdihaar Flourishing; Blossoming Jala Clarity; Elucidation Jameela Beautiful Janaan Heart or soul Jumaana Silver pearl Kaamla Perfect Kameela Most perfect Kareema Generous; Noble Kawkab Satellite Kawthar River in Paradise Khadeeja Name of Prophet Muhammad's wife Khalida Immortal Khawlah Proper name Khairiya Charitable; Good Khulood Immortality Kouther River in Jennah (paradise) Kulthoom Daughter of the prohet Mohammed peace be upon him Lamees Soft to the touch Lamya Dark-lipped Lateefa Gentle; Kind Leena Tender Lubaaba The innermost essence Lama Darkness of lips Madeeha Praiseworthy Maha Gazelle Maisa Walking with proud swinging gait Majida Glorious Majeeda Glorious Makaarim Of good and honorable character Malak Angel Manaar Guiding light (lighthouse) Maraam Aspiration Maryam Name of Mother of Jesus Manaal Attainment; Achievement Mawiya Old Arabic name May Old Arabic name Maimoona Auspicious; Blessed Maysaa To walk with a swinging gait Maysoon Of beautiful face and body Mayyada To walk with a swinging gait Mufeeda Useful Muhja Heart's blood; Soul Muna Wish; Desire Muneera Illuminating; Shedding light Musheera Giving counsel Nabeeha Intelligent Nabeela Noble Nada Generosity; Dew Nadia The begining, first Nadira Rare, Precious Nadeeda Equal (to another person); Rival Nadwa Council Nafeesa Precious thing Naila Acquirer; Obtainer Naeema Living a soft, enjoyable life Najaah Success Najeeba Of noble birth Najiya Safe Najat Safety Najwa Confidential talk; Secret conversation Najla Of wide eyes Najya Victorious Nashida Student Nashita Energetic and full of life Nasiha One who gives valuable advice Nasira Victorious, helper Nawal Gift Nawar Flower Nazaaha Purity; Righteousness;Honesty Nazeeha Honest Nazeeya Optimistic and full of hope Nazeera Like; Equal; Matching Nibaal Arrows Naeema Blessing; Loan Nesayem Flower Nida Call Nimaat Blessings; Loans Nudhar Gold Nuha Intrelligence; Mind Nahla A drink (of water) Noor Light Nouf Highest point on a mountain Nusayba Proper name Nuzha Pleasure trip; Excursion spot Rabab White cloud Rabeea Garden Radhiyaa Content; Satisfied Radhwa Name of mountain in Medina Raghd Pleasant Raaida Leader Raja Hope Rana To gaze; Look Rafa Happiness; Prosperity Rand Tree of good scent Raniya Gazing Rasha Young gazelle Rasheeda Wise; Mature Rawdha Garden Raawiya Transmitter (of ancient Arabic poetry) Raya Sated with drink Reem Gazelle Reema White antelope Rukan Steady; Confident Ruqaya Name of the Prophet's daughter Ruwayda Walking gently Saabira Patient Safa Clarity; Purity; Serenity Safiya Untroubled; Serene; Pure; Best friend Sahar Dawn Sahla Smooth; Soft (ground); Fluent; Flowing (style) Sakeena God-inspired peace of mind; Tranquility Saaliha Good; Useful Saleema Safe; Healthy Saalima Safe; Healthy Salma Peaceful Salwa Quail; Solace Samaah Generosity Samar Evening conversations Sameeha Generous Sameera Entertaining companion (woman) Saamiya Elevated; Lofty Sana Resplendence; Brilliance Sawda Proper name Sawsan Lily of the valley Shatha Aromatic Shaadiya Singer Shareefa Noble Sihaam Arrows Suha Name of a star Suhayla Smooth; Soft (ground); Fluent; Flowing (style) Suhayma Small arrow Suhair Proper name Sumaiyaa Proper name Taahira Pure; Chaste Taroob Merry Thanaa Thankfulness Tharaa Wealth Thuraya Star Tamadhur Proper name Wafa Faithfulness Wafeeqa Successful Wafiya Loyal; Faithful Wajeeha Eminent; Distinguished Warda Rose Widad Love; Friendship Wijdan Ecstasy; Sentiment Wisaal Communion in love Yasmeen Jasmine Yasirah Lenient Yafiah High Yakootah Emerald Yamha Dove Yumn Good fortune; Success Yusraa Proper name Zaafira Victorious; Successful Zahira Shining; Luminous Zahraa White Zahrah Flower; Beauty; Star Zakiyaa Pure Zainab Name of Prophet's daughter Zaina Beautiful

Pagina's : [1] 2 3 4