Bekijk volle/desktop versie : Ja!, dan ben ik een wahhaabi



22-09-2009, 16:01
Ja!, dan ben ik een wahhaabi[/SIZE]

[SIZE="2"]Door Sheikh 'Abdul Mun'im Mustafa Haleema Abu Basir At-Tartoosi (hafidhahullaah)

Vertaald door: At-Tibyan Nederland

In de Naam van Allah, De Meest Barmhartige, De Meest Genadevolle.

In weerwil van mijn verzet tegen nieuwe labels welke de moslims
scheiden en ze niet verenigen, moet ik openlijk en duidelijk - zonder
vooringenomenheid of partijdigheid aankondigen dat:

ik een Wahhaabi ben, onder hen die Sheikh Muhammad ibn 'Abdul-Wahhaab
(moge Allah hem genadig zijn) en zijn da'wah liefhebben.
Indien Wahhaabisme het uitnodigen naar tawheed (zuiver monotheïsme) en
de correcte 'aqeedah (geloofsleer) en het verlaten en baraa (zich
distantiëren van) shirk (polytheïsme) en diens mensen omvat,
zoals de da'wah van de sheikh was; Ja!, dan ben ik een wahhaabi!
Indien Wahhaabisme het uitnodigen naar de Qur'aan en de sunnah, het
vasthouden aan de fundamenten, leiding en het begrip van as-salaf
us-saalih (de vrome voorgangers) alsmede het verzaken van
vooringenomenheid naar een madhab omvat, zoals de da'wah van de sheikh
was; Ja! dan ben ik een Wahhaabi!

Indien Wahhaabisme het voeren van jihaad tegen de onderdrukkende
tawagheet (valse regeringen welke aanbidding claimen) en het voeren
van jihaad tegen shirk en de mushrikeen omvat,
zoals de da'wah van de sheikh was; Ja! dan ben ik een Wahhaabi!
Indien Wahhaabisme de middenweg omvat, zonder te neigen naar
extremisme noch nalatigheid,
zoals de da'wah van de sheikh was; Ja! dan ben ik een Wahhaabi!
Inderdaad heb ik nagedacht over de toestand van hen die de sheikh
aanvallen en ik vond ze als zijnde:

a) Kaafir (verwerper van de islam, niet-moslim);
b) of als shi'i, raafidhi;
c) of als extreme sufi;
d) of als een afgedwaalde ketter;
e) of als een jaahil (onwetende) die herhaalt wat hij hoort zonder
iets te weten over de sheikh en zijn da'wah.

En dit is een kwade ellende.
Vernietigd is degene welke tevreden is dat standpunt in te nemen
(tegen de da'wah van tawheed) of onder de getalen van die mensen te
verkeren of zelfs hun getalen te vermeerderen.
Waarom openen zij de aanval op de sheikh? En waarlijk, hoe velen van
deze aanvallers zijn er in dit tijdperk.
We hebben nu enige tijd vernomen van deze mensen, welke zojuist werden genoemd.

Lasterend, commotie veroorzakend en schimpend over de sheikh en zijn
da'wah in die mate dat de termen 'Wahhaabi' en 'Wahhaabisme'
gebruikelijke vloeken en beledigingen zijn geworden onder vele mensen
zonder dat zij hier ook maar een enkel, klein authentiek bewijs voor
leveren welke al deze onderdrukking, beschimping, vervloeking en haat
zou kunnen rechtvaardigen.
Hier zijn de uitspraken van de sheikh en zijn geschriften in onze
handen voor ons, gemakkelijk te verkrijgen voor een ieder die dit zou
willen.
Alles ervan bevat de waarheid, roept op tot de waarheid en gebied de waarheid.
Breng ons één directe fout van de sheikh en zijn da'wah welke in
tegenspraak is met de Qur'aan of de sunnah welke jullie haat, slechte
behandeling en commotie zou rechtvaardigen indien jullie waarlijk
waarachtig zijn!

Maar indien jullie niets kunnen vinden- en jullie zullen nooit iets
kunnen vinden- dan weten we dat jullie slechte behandeling van de
sheikh en diens da'wah is vanwege hetgeen waarop hij zich bevond van
de waarheid welke jullie niet bevalt, noch bevalt het jullie tawagheet
en jullie shayateen!

En indien er gezegt wordt: "Neem de onderdrukking en de fouten van
diegenen welke zich vandaag de dag toeschrijven aan de sheikh en diens
da'wah eens in ogenschouw!"

Zeg ik: de sheikh en diens da'wah kunnen niet geschaad worden wanneer
er zijn die zich daar in het huidige tijdperk aan toeschrijven en
welke hieraan een slechte naam bezorgen want zij zondigen slechts
tegen zichzelf en niet namens anderen.
Het is niet toegestaan om een persoon verantwoordelijk te houden en
aan te rekenen voor andermans misdaden en indien dit toegestaan zou
zijn, wie zou er dan nog veilig zijn tegen aanrekening en bestraffing?