Bekijk volle/desktop versie : Zuster hoe was jullie eerste ontmoeting met jullie man? (met mahram)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

21-09-2009, 23:36
Ben benieuwd naar jullie ervarigen!

21-09-2009, 23:46


heel erg beschamend!!!!!!!!!!

als ik terug denk kan ik alleenmaar lachen subhanallah

21-09-2009, 23:51

Citaat door moslima1001:
heel erg beschamend!!!!!!!!!!

als ik terug denk kan ik alleenmaar lachen subhanallah



Whahaha, oke, hoe is dat gegaan dan??

22-09-2009, 00:03
ehm ja, me man zou dus die dag langs komen dat we elkaar zien en ´leren kennen´ (wist niet wie hij was).
Ik was super zenuwachtig subhanallah. Ben een erg beschamende persoon.
Me man kwam dus, ik hoorde de bel en ging gelijk rondrennen en mij snel achter een muur verstoppen. Ik hoorde de mannen (me vader en me man) in de woonkamer zitten. Toen riep me vader mij erbij...
Dat was zooo erg !!! ik durfde niet
en me vader riep nog ´´nou dochter je hoeft je niet te schamen hoor kom er maar gewoon bij´´ en toen dacht ik al helemaal ´´neee!!´´ kwam dus als een tomaat erbij zitten tegenover me man aan t andere einde van de tafel... ik heb hem toen niet eens gezien durfde me hoofd niet omhoog te houden, en bleef naar het tapijt staren..
en het inschenken van de thee en koffie kan ik iedereen afraden, haha je handen trillen als een gek !
de mannen hadden t over ditjes en datjes, ik durfde natuurlijk me mond niet eens te bewegen laat staan open te doen.. af en toe keek ik stiekem naar me man en voelde me maag dan draaien en keek snel weg, kwam alleen tot zn baard en verder durfde ik neit omhoog te kijken haha..
later gingen ze naar de moskee en toen rende ik naar het raam en kon eindelijk gerust naar mn man kijken,,, op slag verliefd
2 keer nog erna is hij langs gekomen en toen deden we nikaah.
pas toen we getrouwd waren ging ik met me man praten en dan nog schaamde ik me dood en zei alleen dat wat nodig was en moest

en nu wenst me man dat ik zo ben haha praat zn oren eraf hihi
maar alhamdoulillah ben best tevreden hoe alles is verlopen

en hoe is het bij jou verlopen?
of moet het nog komen inshaellah?

22-09-2009, 00:08



Citaat door moslima1001:
ehm ja, me man zou dus die dag langs komen dat we elkaar zien en ´leren kennen´ (wist niet wie hij was).
Ik was super zenuwachtig subhanallah. Ben een erg beschamende persoon.
Me man kwam dus, ik hoorde de bel en ging gelijk rondrennen en mij snel achter een muur verstoppen. Ik hoorde de mannen (me vader en me man) in de woonkamer zitten. Toen riep me vader mij erbij...
Dat was zooo erg !!! ik durfde niet
en me vader riep nog ´´nou dochter je hoeft je niet te schamen hoor kom er maar gewoon bij´´ en toen dacht ik al helemaal ´´neee!!´´ kwam dus als een tomaat erbij zitten tegenover me man aan t andere einde van de tafel... ik heb hem toen niet eens gezien durfde me hoofd niet omhoog te houden, en bleef naar het tapijt staren..
en het inschenken van de thee en koffie kan ik iedereen afraden, haha je handen trillen als een gek !
de mannen hadden t over ditjes en datjes, ik durfde natuurlijk me mond niet eens te bewegen laat staan open te doen.. af en toe keek ik stiekem naar me man en voelde me maag dan draaien en keek snel weg, kwam alleen tot zn baard en verder durfde ik neit omhoog te kijken haha..
later gingen ze naar de moskee en toen rende ik naar het raam en kon eindelijk gerust naar mn man kijken,,, op slag verliefd
2 keer nog erna is hij langs gekomen en toen deden we nikaah.
pas toen we getrouwd waren ging ik met me man praten en dan nog schaamde ik me dood en zei alleen dat wat nodig was en moest

en nu wenst me man dat ik zo ben haha praat zn oren eraf hihi
maar alhamdoulillah ben best tevreden hoe alles is verlopen

en hoe is het bij jou verlopen?
of moet het nog komen inshaellah?




Whahahaha, ik moest echt lachen om je stuk! Nee ik zal zeker geen thee nemen hahaha, ik herken me zelf echt in je verhaal! Zou me ook rot schamen hoor, ik ben veelste verlegen voor dit soort dingen..

Nee mijn eerste ontmoeting moet nog komen, ben wel erg benieuwd. Moet je m aankijken of niet? Hand geven of niet? Ben echt al zenuwachtig (wat natuurlijk onzin is want je moet gewoon vertrouwen op Allah swt) mar toch is het spannend!

Heb je nog meer tips? wat voor dingen heb je gevraagd?

22-09-2009, 00:13
Inshaellah, maak je vooral niet druk en vertrouw op Allah subhana wa ta´ala !

Ik heb helemaal niets aan mijn man gevraagd!!!
Zoals gezegd schaamde me zo erg subhanallah,, wat ik wilde weten vertelde ik aan mijn vader en die vroeg het aan mijn man en ik hoorde het, en was er alhamdoulillah tevreden mee.
Weet je, het was bij mij meer het gevoel dat ik kreeg toen ik hem zag, voelde het al goed aan alhamdoulillah, en toen ik hem nog hoorde spreken werd het steeds beter.

Maar heb ook erg veel salaat al istikhaara verricht en me ouders ook en me man. Allah azza wa djal schenkt zijn dienaren dat wat het beste voor ze is!

22-09-2009, 00:20

Citaat door moslima1001:
Inshaellah, maak je vooral niet druk en vertrouw op Allah subhana wa ta´ala !

Ik heb helemaal niets aan mijn man gevraagd!!!
Zoals gezegd schaamde me zo erg subhanallah,, wat ik wilde weten vertelde ik aan mijn vader en die vroeg het aan mijn man en ik hoorde het, en was er alhamdoulillah tevreden mee.
Weet je, het was bij mij meer het gevoel dat ik kreeg toen ik hem zag, voelde het al goed aan alhamdoulillah, en toen ik hem nog hoorde spreken werd het steeds beter.

Maar heb ook erg veel salaat al istikhaara verricht en me ouders ook en me man. Allah azza wa djal schenkt zijn dienaren dat wat het beste voor ze is!


Ja inderdaad, als je vader het kan vragen is misschien zelfs beter! Ik heb helaas geen mahram die bij het gesprek zou kunnen zijn, dus ik neem een zuster mee.. Ben erg benieuwd, ga zeker veel istikhaara bidden..

Heb je nog tips wat ik aan hem zou kunnen vragen allemaal? (heb zelf al wel een lijstje gemaakt)

22-09-2009, 10:59
Niet te nieuwsgierig meid. Als jouw tijd gekomen is, dan zul je het wel meemaken. En zoniet maak je je enkel onnodig zenuwachtig.

22-09-2009, 11:26

Citaat door moslima1001:
ehm ja, me man zou dus die dag langs komen dat we elkaar zien en ´leren kennen´ (wist niet wie hij was).
Ik was super zenuwachtig subhanallah. Ben een erg beschamende persoon.
Me man kwam dus, ik hoorde de bel en ging gelijk rondrennen en mij snel achter een muur verstoppen. Ik hoorde de mannen (me vader en me man) in de woonkamer zitten. Toen riep me vader mij erbij...
Dat was zooo erg !!! ik durfde niet
en me vader riep nog ´´nou dochter je hoeft je niet te schamen hoor kom er maar gewoon bij´´ en toen dacht ik al helemaal ´´neee!!´´ kwam dus als een tomaat erbij zitten tegenover me man aan t andere einde van de tafel... ik heb hem toen niet eens gezien durfde me hoofd niet omhoog te houden, en bleef naar het tapijt staren..
en het inschenken van de thee en koffie kan ik iedereen afraden, haha je handen trillen als een gek !
de mannen hadden t over ditjes en datjes, ik durfde natuurlijk me mond niet eens te bewegen laat staan open te doen.. af en toe keek ik stiekem naar me man en voelde me maag dan draaien en keek snel weg, kwam alleen tot zn baard en verder durfde ik neit omhoog te kijken haha..
later gingen ze naar de moskee en toen rende ik naar het raam en kon eindelijk gerust naar mn man kijken,,, op slag verliefd
2 keer nog erna is hij langs gekomen en toen deden we nikaah.
pas toen we getrouwd waren ging ik met me man praten en dan nog schaamde ik me dood en zei alleen dat wat nodig was en moest

en nu wenst me man dat ik zo ben haha praat zn oren eraf hihi
maar alhamdoulillah ben best tevreden hoe alles is verlopen

en hoe is het bij jou verlopen?
of moet het nog komen inshaellah?


Sobhanallah, ik dacht echt dat dit alleen nog in afghanistan gebeurde.
Jou ontmoeting met je man in het bijzijn van je vader.

22-09-2009, 12:11

Citaat door moslima1001:
ehm ja, me man zou dus die dag langs komen dat we elkaar zien en ´leren kennen´ (wist niet wie hij was).
Ik was super zenuwachtig subhanallah. Ben een erg beschamende persoon.
Me man kwam dus, ik hoorde de bel en ging gelijk rondrennen en mij snel achter een muur verstoppen. Ik hoorde de mannen (me vader en me man) in de woonkamer zitten. Toen riep me vader mij erbij...
Dat was zooo erg !!! ik durfde niet
en me vader riep nog ´´nou dochter je hoeft je niet te schamen hoor kom er maar gewoon bij´´ en toen dacht ik al helemaal ´´neee!!´´ kwam dus als een tomaat erbij zitten tegenover me man aan t andere einde van de tafel... ik heb hem toen niet eens gezien durfde me hoofd niet omhoog te houden, en bleef naar het tapijt staren..
en het inschenken van de thee en koffie kan ik iedereen afraden, haha je handen trillen als een gek !
de mannen hadden t over ditjes en datjes, ik durfde natuurlijk me mond niet eens te bewegen laat staan open te doen.. af en toe keek ik stiekem naar me man en voelde me maag dan draaien en keek snel weg, kwam alleen tot zn baard en verder durfde ik neit omhoog te kijken haha..
later gingen ze naar de moskee en toen rende ik naar het raam en kon eindelijk gerust naar mn man kijken,,, op slag verliefd
2 keer nog erna is hij langs gekomen en toen deden we nikaah.
pas toen we getrouwd waren ging ik met me man praten en dan nog schaamde ik me dood en zei alleen dat wat nodig was en moest

en nu wenst me man dat ik zo ben haha praat zn oren eraf hihi
maar alhamdoulillah ben best tevreden hoe alles is verlopen

en hoe is het bij jou verlopen?
of moet het nog komen inshaellah?


too cute!!

22-09-2009, 12:13

Citaat door QueenBee:
too cute!!

Echt he wollah

22-09-2009, 12:16

Citaat door Guerilla:
Niet te nieuwsgierig meid. Als jouw tijd gekomen is, dan zul je het wel meemaken. En zoniet maak je je enkel onnodig zenuwachtig.


Bi idnillaah heb ik donderdag een ontmoeting met een broeder, vandaar dat ik graag andere ervaringen hoor. Ik heb namelijk geen idee hoe dat normaliter gaat..

Ghair insha'Allah..

22-09-2009, 12:25


ff n vraagje: zijn jullie soeniyyat?

22-09-2009, 13:24
mijn eerste ontmoeting was toen hij mijn hand zou komen vragen, maar alleen zijn ouders waren gekomen Ik vroeg dus waar hij was, want had hem nog niet gezien. Toen die dag is hij gekomen en heb hem gezien, maar we hebben niet gepraat dat kwam pas later.

En zenuwachtig zal je zoiezo zijn.

Veel succes en geen dienblad met thee naar binnen dragen haha

22-09-2009, 13:29

Citaat door Zusterke:
mijn eerste ontmoeting was toen hij mijn hand zou komen vragen, maar alleen zijn ouders waren gekomen Ik vroeg dus waar hij was, want had hem nog niet gezien. Toen die dag is hij gekomen en heb hem gezien, maar we hebben niet gepraat dat kwam pas later.

En zenuwachtig zal je zoiezo zijn.

Veel succes en geen dienblad met thee naar binnen dragen haha



Haha, nou de ontmoeting zal in een openabre ruimte zijn insha'Allah dus dat met dat dienblad zal wel loslopen Haha..

Wat vooor vragen stelde jullie?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6