Bekijk volle/desktop versie : Mystery guests op zoek naar discriminerende portiers



Pagina's : [1] 2

21-09-2009, 10:53
OM pakt discriminerende portiers aan

Het Openbaar Ministerie in Amsterdam gaat mystery guests inzetten die kijken of portiers van clubs discrimineren aan de deur. Zij gaan vanaf december proberen horecazaken binnen te komen. Daarbij kijken zij of de uitsmijters mensen weigeren omdat zij van een bepaalde etnische afkomst zijn.

Dat is een van de maatregelen in een plan van de gemeente om discriminatie aan te pakken. Een woordvoerder bevestigde zojuist een bericht hierover in Metro.

De mystery guests gaan niet meteen boetes uitdelen als een portier in de fout gaat. Hun doel is allereerst om te registeren hoe vaak discriminatie in het uitgaansleven voorkomt. Op basis daarvan kan justitie eventueel maatregelen tegen clubs nemen.

Bron

21-09-2009, 10:59


amsterdam? pfff..

dweilen met de kraan open dus.. probleem ligt in de kleinere steden!!

21-09-2009, 10:59
Zelf eens meegemaakt bij de escape, kwam er niet in met mijn nike air. Kon wel stampij maken, maar die gasten waren een keer zo groot, ik denk dat ik niet hoger dan hun schenen zou schoppen...

Als ze dat al zouden voelen dan

21-09-2009, 11:01

Citaat door Horus:
Zelf eens meegemaakt bij de escape, kwam er niet in met mijn nike air. Kon wel stampij maken, maar die gasten waren een keer zo groot, ik denk dat ik niet hoger dan hun schenen zou schoppen...

Als ze dat al zouden voelen dan


huisregels zijn geen discriminatie als deze maar voor iedereen gelijk gelden

21-09-2009, 11:02


Vaak discrimineren ze mensen die in grote groepen komen.

21-09-2009, 11:07

Citaat door Surfster:
amsterdam? pfff..

dweilen met de kraan open dus.. probleem ligt in de kleinere steden!!


Welke steden dan?!? een groot deel van de omzet komt van de allochtone jongeren. Kan me niet voorstellen dat je die groep de tent uit stuurt. Daarnaast ken ik een tent daar hebben ze een jongere die eerder door ging als probleem jongere, opgeleid tot beveiliger en hij stuurt daar de portiers aan...

En ben er best wat trots op, omdat die jongen eerder bij ons in het jeugdcentrum kwam vaak met bombarie, maar doordat we er door heen keken hebben we een grote rol gehad in de keuzes die hij maakte...

Sommige van de marokkanen hier kennen hem zelfs, niet van naam. Maar wie is bij dat voetval gebeuren geweest heel wat jaren terug, dat deden allemaal tienercentrums mee aan een wedstrijd, klap partij tussen een groep turken en marokkanen die uit noord kwamen maar een hele leuke dag, vast dat iemand daar is bij geweest, was zo rond 2002/2003 kan me een jaar vergissen,

21-09-2009, 11:08

Citaat door Anne33:
huisregels zijn geen discriminatie als deze maar voor iedereen gelijk gelden


Onzin, alles was goed tot ik mijn mond open deed en ze aan mijn accent hoorden dat ik een Groninger was, serieus, dat ging ook zo met de meisjes. Leuk contact tot we gingen kletsen echt...

21-09-2009, 12:01

Citaat door Horus:
Welke steden dan?!? een groot deel van de omzet komt van de allochtone jongeren. Kan me niet voorstellen dat je die groep de tent uit stuurt. Daarnaast ken ik een tent daar hebben ze een jongere die eerder door ging als probleem jongere, opgeleid tot beveiliger en hij stuurt daar de portiers aan...

En ben er best wat trots op, omdat die jongen eerder bij ons in het jeugdcentrum kwam vaak met bombarie, maar doordat we er door heen keken hebben we een grote rol gehad in de keuzes die hij maakte...

Sommige van de marokkanen hier kennen hem zelfs, niet van naam. Maar wie is bij dat voetval gebeuren geweest heel wat jaren terug, dat deden allemaal tienercentrums mee aan een wedstrijd, klap partij tussen een groep turken en marokkanen die uit noord kwamen maar een hele leuke dag, vast dat iemand daar is bij geweest, was zo rond 2002/2003 kan me een jaar vergissen,

steden waar minder allochtonen wonen

21-09-2009, 12:03
In de Pathé bioscopen hebben we nu weer kunnen zien wat Marokkaanse jongeren uitrichten tijdens het uitgaan, ik kan me goed voorstellen dat ze Marokkanen weigeren.

21-09-2009, 16:17

Citaat door Surfster:
steden waar minder allochtonen wonen


En waar zijn die dan, of ga je het dadelijk over dorpen hebben

Laat ze dan na een half jaar zo een jongen in dienst nemen en hem verantwoordelijkheid leren. Ik bedoel niet dat je het moet gaan belonen, maar als dit de tendens is kun je kijken hoe je dat op kunt lossen...

Een groep verbieden lijkt me lastig, want ze hebben geen bordje om hun nek dat ze onruststoker zijn en als je die prima zijn als onruststoker gaat behandelen, dan kan die zich wel eens zo gaan gedragen, heel jammer...

Of laat ze daar zelf eens over mee kletsen, hoe ze dit op zouden lossen. Natuurlijk heb je van de twintig misschien elf die onzin zijn, maar misschien drie die een prima idee hebben die anders niet gehoord wordt...

Als je alleen gaat zitten mekkeren dan is de kans groot dat het er over een jaar weer over gaat, ik zeg dan, dat het beter is dat zo klein mogelijk te maken en dan heb je ook wel eens iets te overwegen wat niet goed voelt...

21-09-2009, 16:20
Uitstekende actie, lijkt me.

21-09-2009, 16:22
Ik vind het eigenlijk wel goed zo!

Het is eigenlijk beter dat we discotheken niet binnenkomen!

We hebben daar ook helemaal niks te zoeken!

21-09-2009, 16:23


ze moeten grote groepen discrimineren....dat is de bron!!!

21-09-2009, 16:30

Citaat door Taro-D-Zbel:
Ik vind het eigenlijk wel goed zo!

Het is eigenlijk beter dat we discotheken niet binnenkomen!

We hebben daar ook helemaal niks te zoeken!


We?

21-09-2009, 16:33
We = Wij Marokkanen!

Pagina's : [1] 2