Bekijk volle/desktop versie : Babyborrel, wat moet ik me daarbij voorstellen?



19-09-2009, 16:31
Ik ben uitgenodigd op een babyborrel van een Belgische collega/vriendin van me. hoe loopt zo'n, middagje/ avond?
moet ik dan mijn cadeau meebrengen, of moet ik dat doen als ik haar ga bezoeken?


kortom, iemand die me daarop kan antwoorden?

19-09-2009, 16:31


klinkt leuk!!! wat het precies inhoud weet ik nie.

19-09-2009, 16:41

Citaat door mama_lief:
klinkt leuk!!! wat het precies inhoud weet ik nie.



ik denk meer een receptie, zij geven geen saba3 zoals wij hé

maar ik weet dus totaal niet wat ik me daarbij moet voorstellen, wat moet

aandoen, straks kom ik daar aan in mijn takshita en zie ik iedereen in zijn/haar dagelijkse sloffie


mmhhh..

19-09-2009, 16:44
http://babyplaza.be/geboorte/docs/index.php?story=bev004

19-09-2009, 17:12


het is een soort receptie, met hapjes en drankjes, een soort sebe3, ik ben ook naar een Belgische vriendin geweest. Het was toen in een zaaltje, je krijgt daar je boontjes dus ja, als je een cadeau wil kopen, is het dan de moment.

19-09-2009, 17:15
Is echt slim van die hollandieen en belgen.. is een soort mini saba3.. je hoeft dan al het bezoek niet thuis te ontvangen.. maar gewoon te samen.. in zo een zaaltje..

Zoiets vermelden ze vaak ook al op een kaartje.

19-09-2009, 17:17

Citaat door Nieuw-Jasje:
http://babyplaza.be/geboorte/docs/index.php?story=bev004


google, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb

thx alvast


Citaat door Ibtissamxxx:
het is een soort receptie, met hapjes en drankjes, een soort sebe3, ik ben ook naar een Belgische vriendin geweest. Het was toen in een zaaltje, je krijgt daar je boontjes dus ja, als je een cadeau wil kopen, is het dan de moment.



ik heb bovenstaande link al bekeken en het is idd zo,

alleen, ik was van plan om een leuke pampertaart met spulletjes en knuffels te maken, maar zie je mij daarmee al afkomen op die receptie

of kan dat geen kwaad straks zet ik me voor schut

19-09-2009, 17:23

Citaat door Ikeafreak:
Is echt slim van die hollandieen en belgen.. is een soort mini saba3.. je hoeft dan al het bezoek niet thuis te ontvangen.. maar gewoon te samen.. in zo een zaaltje..

Zoiets vermelden ze vaak ook al op een kaartje.


ja vind ik nu ook, ze houden het lekker simpel en zo krijgen ze amper bezoek, want kan me inbeelden dat al die bezoekjes je afmatten

ewa eens wat anders dan onze feesten waar op elke bord een koe ligt

19-09-2009, 17:25
Normaal kopen ze wat voor de moeder zelf hoor op zo'n babyborrel en niet voor de baby. Voor de baby is na de bevalling.

En die Belgen bezoeken haar ook na de bevalling hoor. Die Belgen kunnen er ook wat van.

19-09-2009, 17:29
toch wel te vergelijken als een "sabah", gelijk dan je cadeau afgeven

behalve als het in een of ander eetcafé doorgaat, ik denk niet dat ze met zovel cadeau's naar huis wil

19-09-2009, 17:36

Citaat door ProtectedPearl:
Normaal kopen ze wat voor de moeder zelf hoor op zo'n babyborrel en niet voor de baby. Voor de baby is na de bevalling.

En die Belgen bezoeken haar ook na de bevalling hoor. Die Belgen kunnen er ook wat van.



ze is net bevallen , die babyborrel wordt volgende week gegeven, dus mensen wachten wel tot de babyborrel om te bezoeken.

ik vind belgen doorgaands beleefd hoor, vooral als het om bezoekjes gaat


Citaat door SimpelZieltje:
toch wel te vergelijken als een "sabah", gelijk dan je cadeau afgeven

behalve als het in een of ander eetcafé doorgaat, ik denk niet dat ze met zovel cadeau's naar huis wil



het gaat door in een klein zaaltje/ruimte vandaar dat ik twijfelde over dat cadeautje