Bekijk volle/desktop versie : Vraagje over beghrir



19-09-2009, 16:00
Ik heb een vraagje over elbeghrir. Als ik een pannenkoek omdraai dan wordt de kant waar de gaatjes zitten plat en lelijk. Nou heb ik gelezen dat je die pannenkoek beter niet kunt omdraaien en het vuur zachter zetten. Maar hoe weet ik of mijn pannenkoek gaar is en geen 3jina?

19-09-2009, 16:19


Ik heb noooooooooooooit beghrir gezien die omgedraaid wordt, nooit! Pan op hoog vuur, daarna de achterkant onder de koude kraan, op het vuur zetten, een begrir erin doen...Eerst hoog vuur en daarna zacht om goed te garen. Hij is klaar wanneer alle gaten netjes droog zijn. Nou jah zo doet mijn ma het, ik heb het nooit gemaakt.

19-09-2009, 16:19

Citaat door Ninoesh:
Ik heb noooooooooooooit beghrir gezien die omgedraaid wordt, nooit! Pan op hoog vuur, daarna de achterkant onder de koude kraan, op het vuur zetten, een begrir erin doen...Eerst hoog vuur en daarna zacht om goed te garen. Hij is klaar wanneer alle gaten netjes droog zijn. Nou jah zo doet mijn ma het, ik heb het nooit gemaakt.



xschaamx xschaamx

19-09-2009, 20:19
Hoi,

Ik maak het regelmatig en ik draai hem ook om de bovenkant een kleurtje te geven. Is helemaal niet erg. Ziet er ook mooier uit vind ik.

Ik doe altijd eerst te pan heel heet laten worden. En dan onder de kraan met een beetje water spoelen.

Daarna de beghrir mengsel erin en een ronde van maken door de pan een beetje te draaien. Ik wacht dan even totdat er van die gaatjes gaan ontstaan... en dan doe ik er een pandeksel op om het te versnellen....
af en toe kijken hoever die is. Als de mengsel ipv wit geel is geworden (gaar) dan draai ik hem 1 keer om voor een kleurtje aan de bovenkant.

Klaar en dan een beetje insmeren met olijfolie. Heerlijk!!

23-09-2009, 22:06


redlady 1980 zo maak ik het ook altijd, om draaieren die panekoek anders smaakt niet zo lekker vindt ik,lijkt nog rauw.