Bekijk volle/desktop versie : Subhannallah, wat mijn vader heeft gehoord in de moskee.



Pagina's : [1] 2

18-09-2009, 21:43
Net, nog voor het verbreken van het vasten, vertelde mijn vader wat hij vandaag heeft gehoord in de moskee. Hij vertelde dat er een groepje moslims uit de buurt van Hoorn hier kwamen bidden. Een van die mensen vertelde dat ze in hun buurt geen moskee hebben en dat ze elk jaar een schuurtje afhuren om daar gezamenlijk te bidden.

Op een gegeven moment moesten ze dat schuurtje verlaten van de gemeente en mochten ze daar niet meer bidden. Een oude man van rond de 83 jaar kon dit niet hebben en wou het schuurtje niet verlaten. Hij begon te huilen en sloeg met zijn handen op de muren etc.

De gemeente heeft ze daarna toestemming gegeven om een moskee te bouwen en toen hebben ze gezamenlijk een stukje grond gekocht van de gemeente voor €50.000,-.
Ze hebben ondertussen al €250.000,- ingezameld en moeten in totaal €500.000,- hebben voor de bouw van deze moskee. Mijn vader heeft het plan gezien en het ziet er echt mooi uit, met van die mooie torens.

Mohiem, ze hebben toen zo'n Nederlands bedrijf ingehuurd zodat ze konden beginnen met graven en tijdens het graven vond een van die Nederlanders een steen in de grond met een Arabische tekst erop. Hij begreep dit niet en heeft het toen aan iemand anders gegeven. Nu blijkt dat op die steen ALLAH (in het Arabisch) geschreven stond. Subhannallah.

Ik kreeg helemaal kippenvel en wou het graag met jullie delen.
Subhannallah. Die steen bestond uit meerdere delen waarop iets in het Arabisch was geschreven en precies het stukje met ALLAH is gevonden.
Ze weten niet precies hoe het daar komt, omdat het echt in diep in de grond zat. Ze hebben er foto's van gemaakt en dergelijke.

Een mooie wonder, precies waar ze een moskee willen bouwen vinden ze zo iets. Mascha'Allah.

18-09-2009, 21:49


Sub7anAllah!!

18-09-2009, 21:51
Subhana'Allaah, prachtig!

18-09-2009, 21:55
Mijn vader kreeg trouwens een brok in zijn keel tijdens het vertellen. Zo prachtig!!

18-09-2009, 21:56


Soebhana'Allah.

18-09-2009, 22:00
ik dacht je gaat vertellen dat ze een zak met 250.000 euro hadden gevonden, dan konden ze meteen volop verder bouwen..maar wel apart ja

18-09-2009, 22:01
Suhana'allah moet denken aan die film rissalla

18-09-2009, 22:01
Zo zie je maar..

18-09-2009, 22:07

Citaat door 2cute4youbitch:
ik dacht je gaat vertellen dat ze een zak met 250.000 euro hadden gevonden, dan konden ze meteen volop verder bouwen..maar wel apart ja

hahahaha, een zak nog wel. Maar goed, alles kan dus waarom dat niet


Wat het resterende bedrag betreft, daar komen ze wel hoor. Met het aantal moslims in het land en de onderlinge steun, komt goed.

18-09-2009, 22:14

Citaat door 2cute4youbitch:
ik dacht je gaat vertellen dat ze een zak met 250.000 euro hadden gevonden, dan konden ze meteen volop verder bouwen..maar wel apart ja



Die steen is meer waard dan al het geld van de wereld.

Allah oe Akbar!

18-09-2009, 22:17
Soub7ana'Lah

18-09-2009, 22:17
soubhanAllah

18-09-2009, 22:18



Citaat door NA90_:
Die steen is meer waard dan al het geld van de wereld.

Allah oe Akbar!

Zeker, Allah ou Akbar!!

18-09-2009, 22:18
Subhan'Allah!
Maar even wat anders! Ik woon in Hoorn en wij hebben hier gewoon een grote moskee hoor dus ik weet neit waar ze percies vandaan komen?

18-09-2009, 22:20

Citaat door Ilhamtje_M:
Subhan'Allah!
Maar even wat anders! Ik woon in Hoorn en wij hebben hier gewoon een grote moskee hoor dus ik weet neit waar ze percies vandaan komen?

Nee het was niet precies in Hoorn, maar in de buurt van Hoorn. Het plekje was opgenoemd maar mijn vader kon het zich niet meer herinneren. Hij wist dat het in de buurt van Hoorn was.

Zou je het niet kunnen navragen bij je pa? Misschien heeft hij ook zo iets gehoord in de moskee!

Pagina's : [1] 2