Bekijk volle/desktop versie : Meer dan één jaar werkloos.



Pagina's : [1] 2 3

18-09-2009, 02:15
Ik zit nu al meer dan een jaar thuis en ik verveel me echt dood. Ik heb meer dan een jaar hard lopen solliciteren. Ik word vaak uitgenodigd en de gesprekken gaan echt goed, maar uiteindelijk wijzen ze me toch af. Ik heb zelf gesprekken met mijn cwi coach gevoerd en zij vond mijn manier van presenteren ook goed.

Ik begrijp het gewoon niet! Ik denk vaak dat het komt door mijn hijaab. Ik draag em toch lang en bedek mijn kin er ook bij. Vaak draag ik alleen maar donkeren kleuren. Ik wil mezelf dan ook niet veranderen, maar ik word zo verschrikkelijk moe van alle afwijzingen.

Ik krijg vaak ook vragen over mijn hijaab tijdens een sollicitatiegesprek en daardoor denk ik gewoon dat dat een grote belemmering vormt.

Ik solliciteer me echt dood al meer dan één jaar en safie ik begin gewoon de hoop om aan een baan te komen te verliezen

Wie van de dames herkent zich in mijn verhaal?

18-09-2009, 02:20


ik herken me niet in jou verhaal maar ik kan het me wel voorstellen.
gewoon door solliciteren en je hijaab niet afdoen of minder bedekt bij gaan lopen


oemashraf

18-09-2009, 02:21
het zijn gewoon vuile racisten

ga eens solliciteren bij een islamitsch bedrijf

ik weet niet wat je zoekt precies

je hebt islamitische kdv's, scholen, rijscholen, verenigingen etc..

18-09-2009, 02:22
Ik wil ook gaan werken maar zie zo tegenop die sollicaties!

18-09-2009, 02:47



Citaat door oemashraf:
ik herken me niet in jou verhaal maar ik kan het me wel voorstellen.
gewoon door solliciteren en je hijaab niet afdoen of minder bedekt bij gaan lopen


oemashraf


Ja zit niets anders op, maar je verliest na meer dan 1 jaar echt wel de hoop om ooit weer aan de slag te kunnen gaan.

Hijaab gaat never nooit af, wat dat betreft ben ik wel standvastig en minder bedekt bij lopen ook niet.

Ik heb al eerder gewerkt en nooit problemen gehad met mijn hijaab. Na 2 banen ging het ineens bergafwaarts.

18-09-2009, 02:49

Citaat door Rach_:
het zijn gewoon vuile racisten

ga eens solliciteren bij een islamitsch bedrijf

ik weet niet wat je zoekt precies

je hebt islamitische kdv's, scholen, rijscholen, verenigingen etc..


Weinig islamitische bedrijven helaas en vaak geen vacatures

18-09-2009, 02:50

Citaat door klaagmuur:
Ik wil ook gaan werken maar zie zo tegenop die sollicaties!


Vooral met de crisis is het echt moeilijk. Werkgevers hebben meer keuze uit sollicitanten en mensen werken nu ook voor minder geld.

18-09-2009, 02:55

Citaat door Oem_meryem:
Weinig islamitische bedrijven helaas en vaak geen vacatures

je moet spontaan solliciteren ook e

dat komt juist goed over

18-09-2009, 02:57

Citaat door Rach_:
je moet spontaan solliciteren ook e

dat komt juist goed over

Inschallah. Ach meschien is dit gewoon een beproeving en ben ik te ongeduldig.

Moge Allah ons vergeven en ons bijstaan! ameen

18-09-2009, 03:00

Citaat door Oem_meryem:
Inschallah. Ach meschien is dit gewoon een beproeving en ben ik te ongeduldig.

Moge Allah ons vergeven en ons bijstaan! ameen



amien

maar sbab doen en spontaan solliciteren is ook goed hoor

18-09-2009, 03:08

Citaat door Rach_:



amien

maar sbab doen en spontaan solliciteren is ook goed hoor


Ik kom vaak echt over als een 'strenge' moslima. Althans dat wordt tijdens een sollicitatie vaak tegen mij gezegd, maar zodra ik mezelf durf te zijn en spontaan ben, dan zie je ze ook meedoen. Maar vele zitten der ook zo bij

Thanx voor je oppeppertje

18-09-2009, 03:18

Citaat door Oem_meryem:
Ik kom vaak echt over als een 'strenge' moslima. Althans dat wordt tijdens een sollicitatie vaak tegen mij gezegd, maar zodra ik mezelf durf te zijn en spontaan ben, dan zie je ze ook meedoen. Maar vele zitten der ook zo bij

Thanx voor je oppeppertje

is graag gedaan

allah i 3awnek meid

18-09-2009, 23:57


ik denk dat je als hijaab-dragende in deze tijd erg weinig kans hebt op een baan. ik bedoel, wie hebben ze liever? die blonde/brunette of die hijaabmeid? vul maar in...

19-09-2009, 00:05
Voor welke functies solliciteer je?

19-09-2009, 00:12

Citaat door Independence:
ik denk dat je als hijaab-dragende in deze tijd erg weinig kans hebt op een baan. ik bedoel, wie hebben ze liever? die blonde/brunette of die hijaabmeid? vul maar in...


I know, maar ik geef inschallah niet op.

Pagina's : [1] 2 3