Bekijk volle/desktop versie : Kritiek op 'Mekka-korting' voor vaccinaties.



Pagina's : [1] 2 3

17-09-2009, 22:48
De zogenoemde 'Mekka-korting' voor vaccinaties bij de Rotterdamse GGD zorgt voor discriminatie op basis van religie. Dat vreest de Rotterdamse afdeling van de VVD, die vragen heeft gesteld aan het gemeentebestuur.

Dinsdag kondigde de Rotterdamse GGD aan dat een Mekka-spreekuur is gestart. Bij dit speciale spreekuur voor bedevaartgangers die naar Mekka willen afreizen geldt een korting op vaccinaties. De VVD heeft zich in voorgaande jaren ook drukgemaakt over de Mekka-korting. In 2007 voerde het gemeentebestuur na vragen van de VVD nog aan dat de korting voor alle groepen reizigers vanaf zo'n twintig personen geldt en dat van onderscheid op basis van geloof dus geen sprake is.

De GGD zou volgens de VVD daarom standaard moeten vermelden dat voor alle grote groepen een korting geldt en niet alleen voor moslims. Op de website van de GGD valt namelijk niets te lezen over groepskorting, maar alleen over korting die tijdens het Mekkaspreekuur geldt.

http://binnenland.nieuws.nl/568921/kritiek_op_mekka-korting_voor_vaccinaties

17-09-2009, 22:49


Waar sommige politica zich druk om maken,

17-09-2009, 22:56

Citaat door Buthaynah:
Waar sommige politica zich druk om maken,


Geldt one way hier terug?

17-09-2009, 23:20
Jezus, dit lees ik voor het eerst, wat een belachelijke zaak, ik hoop echt dat mijn partijtje daar een hele rel van kan maken.

17-09-2009, 23:27



Citaat door moorkop:
Jezus, dit lees ik voor het eerst, wat een belachelijke zaak, ik hoop echt dat mijn partijtje daar een hele rel van kan maken.
Maak je niet druk, die maken overal een rel van.

17-09-2009, 23:29
ze willen alleen concureren met sommige huisartsen posten. Daar kan je je goedkoper laten inenten.

Er gaat veel er veel geld in om, en al die instanties willen hun centje mee pikken.

17-09-2009, 23:37
Wat is daar racistisch aan?

Mensen stellen zich echt aan.

17-09-2009, 23:45
ipv dat ze blij moeten zijn dat het de mensen beschermt tegen ziekten die ze dan hier in Nederland niet kunnen overbrengen op de racisten van de PVV, maken ze zich druk om de korting

17-09-2009, 23:49

Citaat door Buthaynah:
Waar sommige politica zich druk om maken,


Ach komop zeg, als het zou gaan om een klaagmuur- of lourdeskorting zou het forum hier op zijn kop staan.

17-09-2009, 23:51
jammer dat je je niet kunt inenten tegen de pvv en wilders

17-09-2009, 23:51
Misschien een doelgroep die het niet breed heeft.....

17-09-2009, 23:52

Citaat door Peej:
Ach komop zeg, als het zou gaan om een klaagmuur- of lourdeskorting zou het forum hier op zijn kop staan.


De topic gaat daar niet over,

Wat ben jij een negatief persoon zeg!

17-09-2009, 23:52



Citaat door Petrus:
Breed genoeg om naar het midden-oosten af te reizen, dan kunnen die paar euro's er ook wel bij.


Waar ze jaren voor gespaard hebben.

17-09-2009, 23:54

Citaat door Petrus:
Als het andersom was dan zou je de vraag stellen waar maken bedevaartgangers zich druk om?


Wat is dit voor een idiote reactie?

17-09-2009, 23:57

Citaat door Petrus:
Ja, en dan sparen ze een weekje langer voor het vacineren.


De korting is voor alle groepen reizigers die vanaf zo'n twintig personen reizen. Niet alleen voor moslims.....

Pagina's : [1] 2 3