Bekijk volle/desktop versie : Leeftijdsverschil in het huwelijk



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

17-09-2009, 22:25
Wat is de leeftijdsverschil tussen jouw en je man??

Ik vraag dit, omdat een vriendin van mij wil gaan trouwen met iemand die 13 jaar ouder dan haar is

Niet dat ik het vreemd vind, wil kijken hoevaak het voorkomt

19-09-2009, 06:07


Een achternicht van mij ook toevallig!

zij is 2 jaar geleden getrouwd met een man van 31 jaar oud , zij was 19..
ze is dus nu ongeveer 21 en hij 33..
Een leeftijdsverschil van 12 jaar dus... maar ze zijn hartstikke gelukkig met elkaar

Niksss mis mee hoor... dan heb je in ieder geval de garantie dat je in de handen bent van een MAN
En daar gaat het om..

19-09-2009, 07:05
Is veel te veel 13 jaar ouder..ik moet er niet aan denken zeg.

19-09-2009, 07:06

Citaat door Za3raWa3ra:
Een achternicht van mij ook toevallig!

zij is 2 jaar geleden getrouwd met een man van 31 jaar oud , zij was 19..
ze is dus nu ongeveer 21 en hij 33..
Een leeftijdsverschil van 12 jaar dus... maar ze zijn hartstikke gelukkig met elkaar

Niksss mis mee hoor... dan heb je in ieder geval de garantie dat je in de handen bent van een MAN
En daar gaat het om..


Dat weet je helemaal niet of ze gelukkig zijn.

Jij kan nooit weten wat er zich afspeelt thuis bij andere mensen binnen 4 uren. Bij sommige lijkt het of ze dolgelukkig zijn..terwijl het in werkelijkheid anders is.

19-09-2009, 07:09



Citaat door Nadoraa:
Dat weet je helemaal niet of ze gelukkig zijn.

Jij kan nooit weten wat er zich afspeelt thuis bij andere mensen binnen 4 uren. Bij sommige lijkt het of ze dolgelukkig zijn..terwijl het in werkelijkheid anders is.

en waarom zouden ze niet gelukkig kunnen zijn ? want je weet toch nooit wat er zich afspeelt

19-09-2009, 07:15

Citaat door MrTestosteronI:
en waarom zouden ze niet gelukkig kunnen zijn ? want je weet toch nooit wat er zich afspeelt


Zo een jong meisje en een volwassen man..het idee alleen al..om misselijk van te worden. Volgens mij voedt hij haar op.

19-09-2009, 07:16

Citaat door Nadoraa:
Zo een jong meisje en een volwassen man..het idee alleen al..om misselijk van te worden. Volgens mij voedt hij haar op.

het kan ook zijn dat zij veel volwassener is voor haar leeftijd, waardoor jongens van 24 net pubers voor haar zijn.
Jij bent best vaak misselijk. Ben je misschien zwanger ?

19-09-2009, 07:20

Citaat door MrTestosteronI:
het kan ook zijn dat zij veel volwassener is voor haar leeftijd, waardoor jongens van 24 net pubers voor haar zijn.
Jij bent best vaak misselijk. Ben je misschien zwanger ?


Logisch..iemand die testosteron heet gaat er meteen vanuit dat iemand zwanger is als die misselijk is. Ik heb nog niet eens een man..laat staan zwanger.

Ja doei..en toevallig zijn al die meiden die zo jong trouwen zo volwassen..yeh right..daarom zijn er zeker zoveel scheidingen bij Marokkaanse jongeren.

19-09-2009, 07:33

Citaat door Nadoraa:
Logisch..iemand die testosteron heet gaat er meteen vanuit dat iemand zwanger is als die misselijk is. Ik heb nog niet eens een man..laat staan zwanger.

Ja doei..en toevallig zijn al die meiden die zo jong trouwen zo volwassen..yeh right..daarom zijn er zeker zoveel scheidingen bij Marokkaanse jongeren.

Je kan ook zwanger zijn zonder getrouwd te zijn.


heb je het nou over jong trouwen of over leeftijdsverschillen ? dat hoeft namelijk niet hetzelfde te zijn. En heb je onderzoek gedaan naar de oorzaken van scheidingen ?

19-09-2009, 15:27

Citaat door 7amka:
Wat is de leeftijdsverschil tussen jouw en je man??

Ik vraag dit, omdat een vriendin van mij wil gaan trouwen met iemand die 13 jaar ouder dan haar is

Niet dat ik het vreemd vind, wil kijken hoevaak het voorkomt
Als ze zelf voor hem heeft gekozen en andersom, wat zou de reden zijn dat het vreemd is?

Een huwelijk aangaan en leiden zit in andere dingen niet het leeftijdsverschil.

19-09-2009, 15:34

Citaat door Nadoraa:
Zo een jong meisje en een volwassen man..het idee alleen al..om misselijk van te worden. Volgens mij voedt hij haar op.


De profeet was getrouwd met een meisje van 9, is dat ook om misselijk van te worden?

19-09-2009, 15:57
Even voor de duidelijkheid Leeftijd heeft ECHT NIKS te maken met hoe volwassen een Man is..ik kan het weten uit eigen ervaring!
En over de scheidingen bij de jongeren waar NADORAA het over had dat is het lot wat ALLah swt heeft voorgeschreven, je weet nooit wat er op je pad komt hoe volwassen en serieus je ook bent..dus dat slaat nergens op wat je zegt.

19-09-2009, 16:14



Citaat door Radia.din:
Even voor de duidelijkheid Leeftijd heeft ECHT NIKS te maken met hoe volwassen een Man is..ik kan het weten uit eigen ervaring!
En over de scheidingen bij de jongeren waar NADORAA het over had dat is het lot wat ALLah swt heeft voorgeschreven, je weet nooit wat er op je pad komt hoe volwassen en serieus je ook bent..dus dat slaat nergens op wat je zegt.



Laten we vooral eerlijk zijn, dat er zoveel scheidingen zijn tegenwoordig, een recordaantal dat eerdere generaties niet hebben doorstaan, dat dat niet alleen beproevingen zijn, maar zegt vooral iets over waar sommigen binnen onze Oemmah de dag van vandaag staan. Ik heb het niet over uitzonderingen, maar scheidingen de dag van vandaag gaan over materialistische, individualtische, culturele zaken waarbij ons geloof haar inhoud heeft verloren in sommige huwelijken. Sommige huwelijken dus...

Voor het overige heb je zekers een punt.

19-09-2009, 17:32
ik vind hoe dichter bij elkaar, des te beter

19-09-2009, 21:57
Mijn man is 8 jaar ouder, leeftijd is niet het allerbelangrijkste als hij maar een goede moslim man is en goed voor jou vriendin is.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6