Bekijk volle/desktop versie : Vernederlandst?

Pagina's : [1] 2

27-05-2004, 16:59
De meeste Marokkanen die slecht NL- spreken, spreken het beste Marokkaans- Arabisch, heb ik gemerkt!

Ik spreek accentloos ABN

Wie heeft hier van die typische NL-karakter eigenschappen overgenomen en is dus meer Nederlander dan Marokkaan? We zijn allemaal Nederlandse Marokkanen maar wie is er net iets meer van de een dan het ander? En welke dingen doe je dan 'anders'? Ben benieuwd.

27-05-2004, 17:16

Nee dat klopt niet, mensen die accentloos ABN spreken kunnen net zo goed berbers/ arabich spreken..dus dat klopt niet.

Maar ik geef je deels gelijk, ik spreek ook accentloos ABN..en heel scheef arabisch

28-05-2004, 11:06

Citaat:
Origineel gepost door ClassyCasaouia
De meeste Marokkanen die slecht NL- spreken, spreken het beste Marokkaans- Arabisch, heb ik gemerkt!

Ik spreek accentloos ABN

Wie heeft hier van die typische NL-karakter eigenschappen overgenomen en is dus meer Nederlander dan Marokkaan? We zijn allemaal Nederlandse Marokkanen maar wie is er net iets meer van de een dan het ander? En welke dingen doe je dan 'anders'? Ben benieuwd.
In welke zin bedoel je 'Vernederlandst', We spreken allen wel een beetje met accent, een Marokkaan uit het Zuiden spreekt met een ander accent dan een Marokkaan uit Amsterdam.

Kortom je hebt zo je achtergrond die je vormt in je taalgebruik, accentje etc etc.
En de conclusie dat men alleen in het Berbers/Arabisch spreekt zodoende een accent, lijkt me erg overtrokken...

Welke eigenschappen je overneemt als Marokkaan-Nederlander? Een hele waslijst, heb je even?..

28-05-2004, 11:27

Citaat:
Origineel gepost door ClassyCasaouia

Ik spreek accentloos ABN

28-05-2004, 12:20

Over 50 jaar is zo en zo iedereen vernederlandst.

28-05-2004, 16:48
Mijn arabisch is beroerd, maar dat maakt me nog geen Nederlander.

28-05-2004, 16:50
over 50jaar draagt iedereen een hoofdoek daar geloof ik in

29-05-2004, 20:07
Ik heb soms alles accenten die er maar te vinden zijn, en dan weer accentloos Nederlands.

It's tuff.

Heb namelijk een verrot accent tijdens mijn thmazight.

29-05-2004, 21:36
Ik spreek beide accentloos..

29-05-2004, 21:46
Ik kan evengoed nederlands als arabisch/berbers...
(ik ben er zooo trots op)

29-05-2004, 22:06
Ik ben tussen nederlanders opgegroeit en ja praatte accentloos, ten ik nar middelbare school ging toen lachtte ze me allemaal uit....en nu praat ik tot mijn grote spijt ook net als hun niet meer accentloos dus....

30-05-2004, 02:13
De grootste onzin die ik ooit heb gehoord, ik ken genoeg marokkanen die een illie accent hebben en die geen behoorlijk woord arabisch spreken en bovendien spreek ik accentloos nederlands en vloeiend en accentloos marokkaans arabisch alhamdulilah.

Dus jah... theorie weerlegt hihihihihi

30-05-2004, 11:24

ik spreek ook accentloos nederlands en daar ben ik blij om want ik ben hier namelijk geboren! maar helaas wel erg slecht arabisch......

Als ik met mn ouders kenissen of bezoek thuis zit, en ik begin arabisch te praten en een woord komt er net iets anders uit, dan krijg ik wel altijd comentaar en dan gaan ze me pesten en lachen om het feit dat ik zelfs jaren op marokaanse les vroeger heb gezeten.....dus jah nix aan te doen maar mischien ook weer wel........

Het schrijven in het arabisch doe ik trouwens wel veel beter dan dat ik het spreek.

triest maar waar.......dus mischien moeten we met zn allen een cursus arabisch gaan volgen!

30-05-2004, 15:45
Ik spreek ook ABN, word daar soms wel op aangekeken door andere Marokkanen. Zo van : "Denk je dat je beter bent dan ons?" Mijn Arabisch is overigens ook heel goed, dus ben het niet eens met je stelling : Mensen met een accent kunnen beter arabisch spreken.

Wa Salaam

21-08-2005, 01:57
Tegenwoordig is het gewoon 'AN'.

Pagina's : [1] 2