Bekijk volle/desktop versie : Gevoelens?? help



Pagina's : [1] 2 3

15-09-2009, 00:02
Essalam o ailekoem warahmahtu llaahi wa barakatou,

Bismi llaah Rrahmaan Rahiem.

Beste zusters, ik wil jullie iets vertellen en hopelijk kunnen jullie deze zuster helpen met adviezen en tips insha'Allaah.

Er is een zuster die een tijdje is getrouwd een jaar, maar deze zuster is een vriendin van me en zielig.
Zij is getrouwd mash'Allaah ook met een goeie broeder, alleen ze heeft geen echte gevoelens voor hem, daarnaast vind deze zuster haar man ook niet egt leuk.

wat kan deze zuster doen?
ik heb haar geadviseerd dat gevoelens niet zomaar komen maar dat het ook een tijdje kan duren?
??

15-09-2009, 00:18



Citaat door Alhamdouhillah:
Essalam o ailekoem warahmahtu llaahi wa barakatou,

Bismi llaah Rrahmaan Rahiem.

Beste zusters, ik wil jullie iets vertellen en hopelijk kunnen jullie deze zuster helpen met adviezen en tips insha'Allaah.

Er is een zuster die een tijdje is getrouwd een jaar, maar deze zuster is een vriendin van me en zielig.
Zij is getrouwd mash'Allaah ook met een goeie broeder, alleen ze heeft geen echte gevoelens voor hem, daarnaast vind deze zuster haar man ook niet egt leuk.

wat kan deze zuster doen?
ik heb haar geadviseerd dat gevoelens niet zomaar komen maar dat het ook een tijdje kan duren?
??


dat is idd een hele moeilijke situatie Want als je geen gevoelens hebt voor je man, ga je snel een afkeer tegen hem ontwikkelen, en dan zal het alleen maar van kwaad tot erger worden. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Meid, probeer om haar te steunen, en vertel haar dat ze sabr moet hebben, en dat ze ook naar zijn karaktereigenschappen moet kijken. Als hij bijvoorbeeld goed en lief voor haar is, moet ze dat waarderen, en uiteindelijk zal die liefde dan vanzelf groeien insha Allah. Kijk maar naar onze ouders en grootouders uit Marokko die elkaar nooit kenden en nooit hadden gezien, en uiteindelijk zijn zij ook meer dan 40 jaar bij elkaar alhamdoelilah.

Sterkte meid! Moge Allah swt de situatie van deze zuster vergemakkelijken

15-09-2009, 06:28

Citaat door Alhamdouhillah:
Essalam o ailekoem warahmahtu llaahi wa barakatou,

Bismi llaah Rrahmaan Rahiem.

Beste zusters, ik wil jullie iets vertellen en hopelijk kunnen jullie deze zuster helpen met adviezen en tips insha'Allaah.

Er is een zuster die een tijdje is getrouwd een jaar, maar deze zuster is een vriendin van me en zielig.
Zij is getrouwd mash'Allaah ook met een goeie broeder, alleen ze heeft geen echte gevoelens voor hem, daarnaast vind deze zuster haar man ook niet egt leuk.

wat kan deze zuster doen?
ik heb haar geadviseerd dat gevoelens niet zomaar komen maar dat het ook een tijdje kan duren?
??
'alaikoem salaam,

Misschien moet ze zich concentreren op de goede kanten van hem en niet op de minder leuke kanten aan hem en dat verder ontwikkelen. Misschien kan ze haar huwelijk wat spannender maken doordat ze hem beter leert kennen. Het kan zijn doordat ze iets niet leuk vindt aan hem dat ze haar gevoelens blokkeert. Stel dat ze gaat zoeken naar de leuke kanten en ze ontwikkelt dit door er anders naar te kijken en daar energie in te stoppen, dan zal ze haar gevoelens eerder open stellen voor hem en waarschijnlijk zal dat ook voor hem gelden. Hij zal dan waarderen en voelen dat ze zich openstelt. Misschien merkt hij ook wel dat er een vreemde 'sfeer' is.

Ik vind dat ze niet moet scheiden omdat ze pas zijn getrouwd, daarnaast heeft ze wel echt haar best gedaan met hem om te ontwikkelen of blijft ze zielig uit jouw woorden (met zielig zijn kom je niet ver), om voor haar zelf goed na te denken waar dat niet leuke aan hem vandaan komt. Haar huwelijk leuk te maken, leuke dingen te doen zodat ze elkaar beter leren kennen en wellicht anders met elkaar om zullen gaan. Als ze er niets aan doet en niet eraan werkt, zal dat gevoel blijven.

Moge Allah het haar/hun vergemakkelijken! Want ook hij zal misschien merken dat er iets niet klopt bij haar omdat hij met haar is getrouwd. Werkt wederzijds. Als zij zich openstelt en hem waardeert en eraan werkt zal dit ongetwijfeld bij hem overkomen en zal hij daar ook weer op reageren.

15-09-2009, 06:30

Citaat door Amany:
dat is idd een hele moeilijke situatie Want als je geen gevoelens hebt voor je man, ga je snel een afkeer tegen hem ontwikkelen, en dan zal het alleen maar van kwaad tot erger worden. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Meid, probeer om haar te steunen, en vertel haar dat ze sabr moet hebben, en dat ze ook naar zijn karaktereigenschappen moet kijken. Als hij bijvoorbeeld goed en lief voor haar is, moet ze dat waarderen, en uiteindelijk zal die liefde dan vanzelf groeien insha Allah. Kijk maar naar onze ouders en grootouders uit Marokko die elkaar nooit kenden en nooit hadden gezien, en uiteindelijk zijn zij ook meer dan 40 jaar bij elkaar alhamdoelilah.
Sterkte meid! Moge Allah swt de situatie van deze zuster vergemakkelijken




15-09-2009, 06:31



Citaat door nahnah2010:
Scheiden.







Anno 2009

15-09-2009, 06:31

Citaat door Alhamdouhillah:
Essalam o ailekoem warahmahtu llaahi wa barakatou,

Bismi llaah Rrahmaan Rahiem.

Beste zusters, ik wil jullie iets vertellen en hopelijk kunnen jullie deze zuster helpen met adviezen en tips insha'Allaah.

Er is een zuster die een tijdje is getrouwd een jaar, maar deze zuster is een vriendin van me en zielig.
Zij is getrouwd mash'Allaah ook met een goeie broeder, alleen ze heeft geen echte gevoelens voor hem, daarnaast vind deze zuster haar man ook niet egt leuk.

wat kan deze zuster doen?
ik heb haar geadviseerd dat gevoelens niet zomaar komen maar dat het ook een tijdje kan duren?
??
wslm, kei erg .. Meskiena. Mr wrm is ze er dan mee getrouwd??

15-09-2009, 06:34

Citaat door Sollozzo:
Anno 2009

nee ben tegen scheid!! Pas als je écht gn andere uitweg ziet en je niet anders kunt..

15-09-2009, 06:34

Citaat door Alhamdouhillah:
Essalam o ailekoem warahmahtu llaahi wa barakatou,

Bismi llaah Rrahmaan Rahiem.

Beste zusters, ik wil jullie iets vertellen en hopelijk kunnen jullie deze zuster helpen met adviezen en tips insha'Allaah.

Er is een zuster die een tijdje is getrouwd een jaar, maar deze zuster is een vriendin van me en zielig.
Zij is getrouwd mash'Allaah ook met een goeie broeder, alleen ze heeft geen echte gevoelens voor hem, daarnaast vind deze zuster haar man ook niet egt leuk.

wat kan deze zuster doen?
ik heb haar geadviseerd dat gevoelens niet zomaar komen maar dat het ook een tijdje kan duren?
??


je moet haar vragen wat ze te kort komt, en datgene ze tekort krijgt van hem (eventueel) moet ze gewoon tegen hem zeggen

nu sommige mannen als ze ervanuit gaan dat hun vrouw gelukkig en oke is laten ze haar met rust ze gaan echt ni aankomen rennen met bloemen en taartjes elke dag (bij wijze van spreken)

ik vind dat als haar man haar ni opsluit dat ze al vrij content moet zijn hoor

15-09-2009, 06:38

Citaat door Aziza_2140:
nee ben tegen scheid!! Pas als je écht gn andere uitweg ziet en je niet anders kunt..



Idd

15-09-2009, 06:38
maaar WRM trouwt ze id 1ste instantie met iemand die ze ni grg ziet? Das het ltste datk zou doen.. Het ged8 al1 al ..

15-09-2009, 06:41

Citaat door Aziza_2140:
wslm, kei erg .. Meskiena. Mr wrm is ze er dan mee getrouwd??
Een gerecht dat je niet kent maar er aantrekkelijk uitziet, kun je leren eten.

15-09-2009, 06:41

Citaat door Sollozzo:
Idd

scheiden wou ik zgg.. Trouwen mensen om mr te trouwen? Zo lijkt het wel sorry ik wacht nog liever 100 tot dat ik de juiste tegen kom dan dat ik gwn mr aanpap.. Als dat het geval was, was ik al lang getrouwt.. Niet dus!

15-09-2009, 06:42



Citaat door Aziza_2140:
nee ben tegen scheid!! Pas als je écht gn andere uitweg ziet en je niet anders kunt..


Citaat door Aziza_2140:
maaar WRM trouwt ze id 1ste instantie met iemand die ze ni grg ziet? Das het ltste datk zou doen.. Het ged8 al1 al ..




Men denkt te makkelijk over het huwelijk,Vandaar dat er word getrouwd alsof het niks is

15-09-2009, 06:45

Citaat door Rood79:
Een gerecht dat je niet kent maar er aantrekkelijk uitziet, kun je leren eten.

dan dieet ik of vast ik nog liever en blijf er van af.. als je word aangevraagd heb je toch een gevoel? Ofwel 'yarebi nietsss vr mij' of 'hmmm dat lijkt me wel een intressant iemand' en bij twijfel (uitzonderlijk) salaat al istighara..

15-09-2009, 06:48

Citaat door Sollozzo:
Men denkt te makkelijk over het huwelijk,Vandaar dat er word getrouwd alsof het niks is

ja echt erg.. Ja jong trouwens is zkr goed, de islam raad het zelfs aan specifiek aan de jongeren.. Je trouwt met je hart mr toch een groot deel met je verstand.. Niet te hals over kop..

Pagina's : [1] 2 3