Bekijk volle/desktop versie : Help..



Pagina's : [1] 2

14-09-2009, 22:23
Salam mo3alikom wa ragmatullah wa barakatu,


Ik ben een jonge meid en heb heel veel problemen met mijn man gehad. Toen ik hem leerde kennen was alles heel mooi en hij was ook lief voor mij maar sinds we trouwden werd hij een andere persoon.
Hij heeft mij geestelijk mishandeld, was agressief en hij was niet de man die hij voor mij hoorde te zijn.
I
k was eenzaam en heb dat gevoel toch wel even volgehouden, totdat ik bij hem weg ben gegaan.
Sinds ik bij hem weg ben..had ik in het begin nergens moeite mee, ik weet dat het het beste is geweest omdat ik echt ongelukkig was. maar toch ben ik depressief geworden, ik zie het niet meer zitten..en het doet me erg pijn dat dit zo heeft moeten lopen, ik moet vaak aan hem denken maar dan denk ik weer wat hij mij allemaal heeft misdaan en dan word ik boos..krijg echt wraak gevoelens, terwijl ik niet eens zou durven..ik was altijd bang voor hem.

Ik moet deze tijd verwerken maar ik heb het er heel moeilijk mee huil dagelijks maar probeer toch bezig te zijn met mijn school. maar alsnog kan men aan mijn gezicht aflezen dat ik een wrak ben en dat ik me nergens goed voor voel.
Hij heeft me altijd omlaag gehaald en voel me nu ook zo, als ik om me heen kijk zie ik hoe gelukig mensen zijn en dan denk ik wat heb ik misdaan dat mij dat niet gegunt is?

Ik krijg vanalles in me hoofd om te doen, soms wil ik gewoon weggaan en niemand om me heen hebben rust hebben van alles..maar dat gaat niet zo makkelijk.. en soms denk ik ik wil niet meer leven, hij heeft me kapot gemaakt en ik heb het aan mezelf te danken om in hem te geloven. Deed alles voor hem, zei nooit nee en hij heeft daar misbruik van gemaakt ..ik schrijf dit en mijn tranen willen niet stoppen..ik weet het echt niet meer..ik sluit mezelf op in mijn kamer en wil niemand zien of spreken..wat kan ik doen? wie kan me helpen...

14-09-2009, 22:26


Je moet met iemand praten over je gevoelens. Je hebt het denk ik nog niet goed verwerkt allemaal. Is het kort geleden?

14-09-2009, 22:29
Heb sbar meid en de enige die je kan helpen is allah swt. Bid elke dag en geloof in jezelf...Komt goed inchallah.....

Je mag me altijd pmen mocht je een luisterend oor willen hebben

Dikke kus

14-09-2009, 22:30

Citaat door Idjis_n_Arif:
Heb sbar meid en de enige die je kan helpen is allah swt. Bid elke dag en geloof in jezelf...Komt goed inchallah.....

Je mag me altijd pmen mocht je een luisterend oor willen hebben

Dikke kus
..............

14-09-2009, 22:30



Citaat door Radia.din:
Salam mo3alikom wa ragmatullah wa barakatu,


Ik ben een jonge meid en heb heel veel problemen met mijn man gehad. Toen ik hem leerde kennen was alles heel mooi en hij was ook lief voor mij maar sinds we trouwden werd hij een andere persoon.
Hij heeft mij geestelijk mishandeld, was agressief en hij was niet de man die hij voor mij hoorde te zijn.
I
k was eenzaam en heb dat gevoel toch wel even volgehouden, totdat ik bij hem weg ben gegaan.
Sinds ik bij hem weg ben..had ik in het begin nergens moeite mee, ik weet dat het het beste is geweest omdat ik echt ongelukkig was. maar toch ben ik depressief geworden, ik zie het niet meer zitten..en het doet me erg pijn dat dit zo heeft moeten lopen, ik moet vaak aan hem denken maar dan denk ik weer wat hij mij allemaal heeft misdaan en dan word ik boos..krijg echt wraak gevoelens, terwijl ik niet eens zou durven..ik was altijd bang voor hem.

Ik moet deze tijd verwerken maar ik heb het er heel moeilijk mee huil dagelijks maar probeer toch bezig te zijn met mijn school. maar alsnog kan men aan mijn gezicht aflezen dat ik een wrak ben en dat ik me nergens goed voor voel.
Hij heeft me altijd omlaag gehaald en voel me nu ook zo, als ik om me heen kijk zie ik hoe gelukig mensen zijn en dan denk ik wat heb ik misdaan dat mij dat niet gegunt is?

Ik krijg vanalles in me hoofd om te doen, soms wil ik gewoon weggaan en niemand om me heen hebben rust hebben van alles..maar dat gaat niet zo makkelijk.. en soms denk ik ik wil niet meer leven, hij heeft me kapot gemaakt en ik heb het aan mezelf te danken om in hem te geloven. Deed alles voor hem, zei nooit nee en hij heeft daar misbruik van gemaakt ..ik schrijf dit en mijn tranen willen niet stoppen..ik weet het echt niet meer..ik sluit mezelf op in mijn kamer en wil niemand zien of spreken..wat kan ik doen? wie kan me helpen...


ik heb echt met je te doen ...keer je tot allah, na regen komt zonneschijn

14-09-2009, 22:32
Verricht roeqiyah en maak doe3a bij Allaah

Moge Allaah met je zijn Ameen

14-09-2009, 22:33
ja het is kort geleden, het lijkt alsof het niet overgaat. ik ben echt bang dat ik over een paar jaar nog erger in mezelf ga worden..in het arabsich m3a5da..ik heb zo'n spijt dat ik met hem ben getrouwd, als ik dat niet had gedaan dan had ik dit gevoel niet hoeven meemaken.. dan was ik net als sommige 21 jarige meiden gezellig en leuke dingen gaan doen..maar de tijd kan je niet terugdraaien en al zou ik nu uitstapjes maken mijn gevoel blijft hetzelfde

14-09-2009, 22:34

Citaat door Idjis_n_Arif:
..............


ik wil je bedanken voor je reactie.

Moge allah swt je belonen

14-09-2009, 22:35

Citaat door Radia.din:
Salam mo3alikom wa ragmatullah wa barakatu,


Ik ben een jonge meid en heb heel veel problemen met mijn man gehad. Toen ik hem leerde kennen was alles heel mooi en hij was ook lief voor mij maar sinds we trouwden werd hij een andere persoon.
Hij heeft mij geestelijk mishandeld, was agressief en hij was niet de man die hij voor mij hoorde te zijn.
I
k was eenzaam en heb dat gevoel toch wel even volgehouden, totdat ik bij hem weg ben gegaan.
Sinds ik bij hem weg ben..had ik in het begin nergens moeite mee, ik weet dat het het beste is geweest omdat ik echt ongelukkig was. maar toch ben ik depressief geworden, ik zie het niet meer zitten..en het doet me erg pijn dat dit zo heeft moeten lopen, ik moet vaak aan hem denken maar dan denk ik weer wat hij mij allemaal heeft misdaan en dan word ik boos..krijg echt wraak gevoelens, terwijl ik niet eens zou durven..ik was altijd bang voor hem.

Ik moet deze tijd verwerken maar ik heb het er heel moeilijk mee huil dagelijks maar probeer toch bezig te zijn met mijn school. maar alsnog kan men aan mijn gezicht aflezen dat ik een wrak ben en dat ik me nergens goed voor voel.
Hij heeft me altijd omlaag gehaald en voel me nu ook zo, als ik om me heen kijk zie ik hoe gelukig mensen zijn en dan denk ik wat heb ik misdaan dat mij dat niet gegunt is?

Ik krijg vanalles in me hoofd om te doen, soms wil ik gewoon weggaan en niemand om me heen hebben rust hebben van alles..maar dat gaat niet zo makkelijk.. en soms denk ik ik wil niet meer leven, hij heeft me kapot gemaakt en ik heb het aan mezelf te danken om in hem te geloven. Deed alles voor hem, zei nooit nee en hij heeft daar misbruik van gemaakt ..ik schrijf dit en mijn tranen willen niet stoppen..ik weet het echt niet meer..ik sluit mezelf op in mijn kamer en wil niemand zien of spreken..wat kan ik doen? wie kan me helpen...


Moge Allah swt je bijstaan meid, ik vind het echt erg als ik je verhaal lees
Raadpleeg eerst een refkih die roqiya bij je kan doen, eventueel meer als één keer tenminste en probeer zoveel mogelijk te praten met een vertrouwenspersoon. Door veel te praten (met de juiste mensen en mensen die geen misbruik maken van je verdriet) kom je een stap verder inshallah

14-09-2009, 22:37
Het gebed laat ik niet los, dat is wat ik niet zou kunnen omdat ik weet hoe belangrijk het is. ik vraag allah swt om hulp en dat het gevoel bij me weggaat dat ik niet meer zo gekweld word..ik wens dit echt niemand

14-09-2009, 22:38
Probeer met je dokter te gaan praten en vraag of hij je doorverwijst naar iemand met wie je kan praten. Praten is echt heel belangerijk anders ga je eraan kapot.
En heel veel koran luisteren en opzeggen.

Je moet sterk proberen te zijn, anders heeft hij je precies waar hij je hebben wil.
En je bent nog jong hje hebt een heel leven voor je.

Probeer een manier te zoeken om het achter je te laten anders verpest je zo je hele leven.

Moge ALLAAH swt je hierbij helpen.

14-09-2009, 22:41
je mag mij altijd mailen

14-09-2009, 22:47


Zo zie ik het ook, dat als dit zo doorgaat dat mijn leven echt verpest is. en als gescheiden vrouw voelt het ook dat je niks meer waard bent, ik wil hiermee niemand beledigen maar ik voel me echt zo. ik had erover nagedacht om naar een huisarts te gaan maar ik weet niet wat me tegenhoud, telkens ga ik weer niet.
Soms denk ik dat niemand dit gevoel zal begrijpen omdat het zo diep zit en wil ook niet zielig gevonden worden.
Ik kan ook bij niemand terecht van mijn vriendinnen, die willen liever horen dat het heel slecht met me gaat..ik heb geen vriendinnen die blij voor me zijn als ik iets leuks mededeel.
En over mijn ex hij zal zich nooit beter voelen dan hoe ik mij nu voel omdat ik weet met wat ik getrouwd was een CHMETA ik was de vrouw en man in huis..het was net een baby wiens luier nog verschoond moest worden (letterlijk)..hij weet nu ook dondersgoed wat hij heeft laten lopen..niemand in zijn leven zal zo met hem omgaan net zoals ik dat deed..ben gewoon veels te lief voor iemand geweest die het niet eens waard is!

14-09-2009, 22:59

Citaat door Radia.din:
Zo zie ik het ook, dat als dit zo doorgaat dat mijn leven echt verpest is. en als gescheiden vrouw voelt het ook dat je niks meer waard bent, ik wil hiermee niemand beledigen maar ik voel me echt zo. ik had erover nagedacht om naar een huisarts te gaan maar ik weet niet wat me tegenhoud, telkens ga ik weer niet.
Soms denk ik dat niemand dit gevoel zal begrijpen omdat het zo diep zit en wil ook niet zielig gevonden worden.
Ik kan ook bij niemand terecht van mijn vriendinnen, die willen liever horen dat het heel slecht met me gaat..ik heb geen vriendinnen die blij voor me zijn als ik iets leuks mededeel.
En over mijn ex hij zal zich nooit beter voelen dan hoe ik mij nu voel omdat ik weet met wat ik getrouwd was een CHMETA ik was de vrouw en man in huis..het was net een baby wiens luier nog verschoond moest worden (letterlijk)..hij weet nu ook dondersgoed wat hij heeft laten lopen..niemand in zijn leven zal zo omgaan net zoals ik dat deed..ben gewoon veels te lief voor iemand geweest die het niet eens waard is!


Probeer het een plekje te geven. Je hebt je best gedaan meer kon en kan je niet doen.
Maar laat hem niet je leven verpesten.
En dat je als gescheiden vrouw niks waard bent is onzin. Maar wij voelen ons al gauw zo, omdat we dat van ons cultuur hebben meegekregen.
Maar anno 2009 weten we inshaALAAH wel beter.

Probeer er alles aan te doen om uit die depressie te komen(want daar zit je nu in) dat zal niet vanzelf over gaan. Je bent zo 10 jaar verder en dan pas heb je spijt dat je niks van je leven hebt gemaakt en dan heeft hij je precies waar hij je hebben wil.

(heb dit ook met een zus van mij meegemaakt, zij is nu 15jaar verder. en is niet hertrouwt ze heeft haar school opgegeven. En dit allemaal voor een engerd die het niet verdient.)

14-09-2009, 23:06
ik vind het erg om te horen wat je zus heeft doorstaan, kwam ze niet over haar depressie? heeft ze ook geen proffesionle hulp gezocht? ik denk dat ik dat nodig heb, het zou mij meer kapot maken als het nog slechter zou verlopen..zit er nu diep in. Ghir incha allah en bedankt voor je advies

Pagina's : [1] 2