Bekijk volle/desktop versie : Waar denken niet0gelovigen dat ze zullen belanden na de dood



Pagina's : [1] 2 3 4

27-05-2004, 12:02
Ik begrijp dat niet

Hoe denken die mensen??

Als ze dood zijn, waar zijn ze dan? Denken ze dat ze verdwijnen in een zwart gat? Kunnen jullie je dat voorstellen hoe die mensen denken?

27-05-2004, 12:11


Volgens mij denken ze dat ze dat ze direct in de hemel terecht te komen.

27-05-2004, 13:57

Citaat:
Origineel gepost door Ali_Z
Ik begrijp dat niet

Hoe denken die mensen??

Als ze dood zijn, waar zijn ze dan? Denken ze dat ze verdwijnen in een zwart gat? Kunnen jullie je dat voorstellen hoe die mensen denken?
Nou, ze geloven in één god!!
en volgens hun straft die hen niet voor hun zonden want hij neemt ze zogezegd zoals ze zijn
(hij is zehma tenslotte hun schepper)
dus denken ze dat ze in de hemel terechtkomen, ik had ooit zelfs een leekracht die me beloofde dat ze samen met mij rijst met een gouden lepeltje gaat eten in de hemel later..
ze zijn zooo naïef...

27-05-2004, 17:26

Citaat:
Origineel gepost door Fons
Geachte mejuffrouw,

Dat is inderdaad naief van je lerares. Hoe kon die lieve vrouw weten dat jij in de hel komt?
en heb je al lieve mama gevonden voor je kinderen

27-05-2004, 19:21



Citaat:
Origineel gepost door Fons
Geachte mejuffrouw,

Dat is inderdaad naief van je lerares. Hoe kon die lieve vrouw weten dat jij in de hel komt?
Kom ik in de hel terecht??? (Layhfed)

27-05-2004, 23:16

Citaat:
Origineel gepost door Fons
Geachte mejuffrouw,

Dat is inderdaad naief van je lerares. Hoe kon die lieve vrouw weten dat jij in de hel komt?
....zei de duivel

28-05-2004, 11:29
ewa ja bijna een deel komt door de ouders kijk hoe die er bij lopen dan heb ik het over de moeders en de meisjes van tegenwoordig lopen der zo belaberd bij dat zie het zelf niet zien. diesel broekjes de kruis is te zie halve buiken billen. noem maar op marokkaanse meiden zijn gewoon de weg kwijt ook met die hoofddoekjes die lopen der al helemaal weet niet hoe ik het moet zeggen. het is allemaal een test op deze wereld tijd dringt mensen.

28-05-2004, 12:35

Citaat:
Origineel gepost door Ali_Z
....zei de duivel

28-05-2004, 12:43

Citaat:
Origineel gepost door loonatic85
ewa ja bijna een deel komt door de ouders kijk hoe die er bij lopen dan heb ik het over de moeders en de meisjes van tegenwoordig lopen der zo belaberd bij dat zie het zelf niet zien. diesel broekjes de kruis is te zie halve buiken billen. noem maar op marokkaanse meiden zijn gewoon de weg kwijt ook met die hoofddoekjes die lopen der al helemaal weet niet hoe ik het moet zeggen. het is allemaal een test op deze wereld tijd dringt mensen.
ging het niet over de 'niet gelovigen'?

01-06-2004, 19:37

Citaat:
Origineel gepost door Fons
Een persoon die beweerd dat een niet -moslim in de hel komt, komt zelf in de hel. Zoiets mag men niet beweren mejuffrouw. Waar baseert U uw mening op?Masriya ik heb een pittige tante ontmoet, daar laat ik het nu even bij.
ik weet het ook niet, ik ging er van uit dat dat het geval was..
niet dus??
Waar komen ze dan wel terecht?
effe serieus, kan je me vraag beantwoorden?

01-06-2004, 19:47

Citaat:
Origineel gepost door KohiNoor
Jij komt terug als een mestkever

miss Scoezie, christenen geloven net zo goed in de hel of de hemel. Mijn familie is christen en wij denken dat we in de hemel komen na de dood, mits we goede personen zijn geweest. Ongeveer dezelfde denkwijze als moslims Weet niet hoe mensen met een andere godsdienst erover denken.
Maar da kan toch ni kloppen?
dan zou toch iedereen "christen" worden? (omdat je dan zowieso in de hemel terecht komt)
Wij bidden, we bedekken ons, vasten, maken een bedevaart, geven zakaat, we horen ons aan regels te houden, etc... om in de hemel terecht te komen! terwijl (de meeste onder) jullie (christenen)dat niet doen...
dus da kan toch ni kloppen???

(ik kan me natuurlijk vergissen, mijn excuses dan )

01-06-2004, 19:50
ze denken dat ze als honden of bomen terug komen?

02-06-2004, 08:45



Citaat:
Origineel gepost door KohiNoor
Eigenlijk is het ook zoals jij zegt Christenen moeten zich ook aan regels houden om in de hemel te komen. Die moeten ook zich bedekken, vasten (rond carnaval) en meer dingen. Zelf doe ik dat allemaal niet. (Ben wel christen maar alleen in naam, ik doe er niets mee) Meeste mensen (christenen) geloven dat ze in de hemel komen als ze gewoon een goed persoon zijn en arme mensen hebben geholpen, zo denk ik er ook over.
oww.. okey dan
(ik geloof het wel niet echt)

02-06-2004, 18:33
men leerkracht van Godsdienst vertelt ook altijd van die onzin (hij zelf is christen) maar ik laat hem maar praten

weet van mezelf toch dat hij ongelijk heeft en totaal verkeerd bezig is

02-06-2004, 19:37

Citaat:
Origineel gepost door Miss_Scoezie
Nou, ze geloven in één god!!
en volgens hun straft die hen niet voor hun zonden want hij neemt ze zogezegd zoals ze zijn
(hij is zehma tenslotte hun schepper)
dus denken ze dat ze in de hemel terechtkomen, ik had ooit zelfs een leekracht die me beloofde dat ze samen met mij rijst met een gouden lepeltje gaat eten in de hemel later..
ze zijn zooo naïef...
Welke niet-gelovigen (in de islaam) bedoel je hiermee? Atheisten? Zij verwerpen helemaal het bestaan van een god omdat zij dit niet bewezen achten. Christenen? Christen geloven dat Jesus (vzmh) voor hen zondes is gestorven, dus wie Jesus (vzmh) volgt zal in de hemel komen. Joden? Joden wachten nog steeds op de messias.


Citaat:
Origineel gepost door mizzy_saliha
ze denken dat ze als honden of bomen terug komen?
Wie? Het geloven in reincarnatie komt voornamelijk binnen het hindoeisme voor.



Citaat:
Origineel gepost door AbaHoeCh
men leerkracht van Godsdienst vertelt ook altijd van die onzin (hij zelf is christen) maar ik laat hem maar praten

weet van mezelf toch dat hij ongelijk heeft en totaal verkeerd bezig is
Niet laten praten joh..Gewoon met hem in discussie gaan.. Ik vraag Christen ook altijd de oren van hun hoofd af. Vooral over de drie-eenheid van god en over de verschillende stromingen binnen het Christendom. Daarnaast is het best interesssant om door middel van een dialoog met een Christen over en weer eigen geloofspunten door te geven.

Pagina's : [1] 2 3 4