Bekijk volle/desktop versie : vers uit de koraan tegen jaloezie en haat gevoelens



13-09-2009, 04:41


ik ben op zoek naar de persoon die mij kan doorverwijzen naar een specifiek vers uit onze heilige koraan dat mij kan helpen bij het volgende probleem...

ik koester veel wrok jegens een persoon die mij iets heeft aangedaan in het verleden ..
ik kom er maar niet overheen en het eet me op van binnen..
ik wil geen wraak nemen. ook al zou me dat zonder moeite lukken..
ik wil het laten gaan maar het spookt nu al een jaar door me hoofd..
mensen probeerde mij over te halen om voodoo te doen bij die persoon.
maar zoiets wil ik niet op me geweten hebben.

is er iemand die een vers uit de koraan kent, dat mij kan helpen in deze kwetsbare tijden.. zodat ik de kracht en een manier vind om het gwn te laten gaan en verder te kunnen met mijn leven..

het is echt belangrijk.. anders zou ik deze topic niet openen om half 5 in de ochtend


shokran..


13-09-2009, 04:48


alfatiha ???

13-09-2009, 04:50
ayaat el kursie lees ik zowiezo minimaal 1xperdag op als ik opsta en als ik ga slapen. en ja ik bid ook dus el fatiha herhaal ik ook meerdere malen maar toch die gevoel blijft...

13-09-2009, 04:58
ik weet niet of dit in jouw geval mogelijk is, maar wat ik altijd doe om van zo'n gevoel af te komen, is die persoon vergevn in mijn hart.
echt alleen dan kan ik het loslaten, het makkelijker gezegd dan gedaan.
maar echt dan heb ik geen zware hartkloppingen meer waarvan ik het idee heb dat mijn hart zichzelf uit mijn lichaam wil kloppen, woedeaanvallen die mijn bloed doet stijgen naar het kookpunt, en hystirische huilbuien omdat ik het niet eerlijk vind.
het ios allemaal shaitaan ook , die je boos wilt maken op die persoon, en die je er mee als het ware pest.

ik had ayal alkoersie op mijn telefoon, en zette het op repeat het luisterde het constant.
voor mij maakt het weinig uit, wat ik luister of reciteer van koran, als het maar de woorden van God swt zijn, ik word dan vanzelf wel kalm.

De weg van de shaitaan zit vol met woede, haat en wraak, dus ga die niet volgen, want dan kom je nog meer van dat soort dingen tegen



alfalak en alnaas, zijn goed als er voodoo bij jou gedaan is misschien helpt het jou ook.

13-09-2009, 05:13


Wat te zeggen bij angst voor jaloezie?

Als je iets in je broeder ziet wat je verbaast, in zijn persoon of in zijn eigendommen, vraag Allah dan hem daarin te zegenen. Want weet dat het boze oog waarheid is.


Wat te zeggen als je pijn voelt?

Plaats de hand op het plek waar het pijn doet en zeg:

Bismillâh (3x)

In de naam van Allah. (Driemaal in het Arabisch.)

Vervolgens herhaal je 7 x de smeekbede die hier volgt:

A'oedhoe billâhi wa qoedratihi min sjarri ma adjidoe wa oehâdhir. (7x)

Ik zoek mijn toevlucht bij Allah en Zijn macht tegen het kwaad dat ik ondervind en waarvoor ik bang ben." (Zevenmaal in het Arabisch.)

Bron: Dou'a boek (Smeekbeden)
Sa'eed Ibn 'Ali Ibn Wahf Al-qahtaani

SimpelAlsDat ga met wodoe slapen, zeg een paar dou'as en reciteer 3 x surat qoel hoewa en slaap op je rechterzijde.

Insha'Allah zal het goed komen met je lieve zus.

13-09-2009, 07:31
Oe das niet goed he ik hoop insha allah voor je dat je iets vind waarmee je het kan laten rusten en vooral niet naar mensen luistere die jou voodoo willen laten doen!!

13-09-2009, 08:07
Gair Inshallah...

13-09-2009, 10:00
Staghfiroe'allah, nooit aan si7r/voodoo beginnen, meid. Wanneer dat soort gevoelens naar boven komen bid 2 raka3aat. Het gebed geeft je innerlijke rust. En reciteer vaak Ayaat el kursi. Je zal pas rust vinden als je jouw grootste vijand vergeeft.

13-09-2009, 10:03
Surat Al-mulk- (Tabaraka aladie bie jadiehie elmulkoe wahoewa 3ala xxxxxe shajien qadiem....)

Gair InschaAllah.

13-09-2009, 10:14
En surat Al baqarah, ayaat al kusie is een klein versje uit surat Al baqarah. Surat Al baqarah is heel groot, zet 'm op in jouw huis. Shitan komt 3 dagen niet bij jou binnen.

13-09-2009, 13:06
Allah zegt betreffende de “negatieve jaloezie” (hassad):
“En begeert niet datgene, waarmede Allah sommigen uwer boven anderen deed uitblinken.” (Koran, Soerat An Nisaa 4, vers 32)

De Profeet heeft betreffende de “negatieve jaloezie” gezegd:
“En weest niet jaloers (tahaasadoe) tegenover elkaar.”

De Profeet heeft hieromtrent ook gezegd:
“Er is tot jullie gekomen de ziekte van de naties voor jullie, jaloezie en haat. Dit is de “scheerder”. Ik zeg niet dat het de haren scheert, maar het scheert (vernietigt) het geloof. Bij Degene in wiens Hand mijn ziel is, jullie zullen het Paradijs niet betreden totdat jullie geloven, en jullie zullen niet geloven totdat jullie van elkaar houden. Zal ik jullie zeggen wat de liefde tussen jullie zal versterken? Verspreidt de (groet met) salaam onder jullie.”

Wanneer je jezelf wordt belaagd met jaloezie, zegt het volgende:
“Zeg: Ik zoek toevlucht bij de Heer van de doorbraak … en tegen het kwaad van een afgunstige in zijn afgunst.” (Koran, Soerat Al Falaq 113)

Beperken we ons tot een behandeling van de negatieve vorm van jaloezie, dan is ons advies voor degene die last heeft van dit gevoel:

Het wereldse leven is slechts vluchtig, en wat Allah geeft aan de mens is enkel en alleen om hen te testen. Sommigen van de mensen geeft hij weinig, om hun sabr te testen. Anderen van de mensen geeft hij veel, evenzo om hen te testen: Zullen zij dankbaar zijn? Zullen zij delen met de minderbedeelden?

Allah zegt:
“En Allah heeft sommigen uwer boven anderen in levensonderhoud bevoorrecht.” (Koran, Soerat An Nahl 16, vers 71)

En Hij zegt ook:
“En begeert niet datgene, waarmede Allah sommigen uwer boven anderen deed uitblinken.” (Koran, Soerat An Nisaa 4, vers 32)

Voorzeker, de moslim vreest de Toorn van Allah die verbonden is aan ondankbaarheid, de grootste vorm waarvan is ongeloof in Hem . En de moslim zoekt de Tevredenheid van Allah, en herinnert zich:

“Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah.” (Koran, Soerat Al Hoedjoerat 49, vers 13)

Dus gedenk Allah , in salaat en in vasten, opdat u zult verlangen naar hetgeen Hem behaagt en opdat u afkeer zult voelen voor hetgeen Hem boos maakt. En gedenk Allah in het geven van sadaqa, want Allah heeft gezegd:

“Neem de sadaqa van hun rijkdom, om hen te reinigen (van zondes en slechte verlangens) …” (Koran, Soerat At Tauba 9, vers 103)

Ten slotte, het beste advies ter voorkoming van de negatieve jaloezie is gekomen van de Profeet, die heeft gezegd:

“Wanneer jullie kijken naar iemand die boven jullie is geplaatst (in rijkdom, macht, aanzien, schoonheid, &#8230, kijk dan ook naar degene die onder jullie is geplaatst (in rijkdom, macht, aanzien, schoonheid, &#8230.”

Tegen degene die denkt dat een ander dit negatieve gevoel tegenover hem ervaart, zeggen we het volgende:

Jaloezie is een emotie bij een persoon, en men kan dus nooit zeker zijn dat een ander last heeft van jaloezie, omdat men niet de emoties van een ander kan waarnemen. Enkel, de emotie kan zich uiten in gedrag. Het gedrag kan derhalve aanleiding geven om te denken dat de emotie jaloezie bestaat, maar dit is en blijft altijd een gissing. Men moet dus altijd een bepaalde mate van voorzichtigheid in acht nemen alvorens te oordelen over anderen.

Indien u denkt dat bepaalde tekenen erop wijzen dat een ander last heeft van de negatieve jaloezie, dan is de raad:

1. Zeg de Soerat Al Ichlas, Al Falaq en An Nas op bij de ervaring van negatieve jaloezie.

2. Probeer de persoon bij wie men de negatieve jaloezie vermoed in te laten zien dat hij / zij de Toorn van Allah opwekt met de negatieve emotie van jaloezie, middels goede bewijsvoering (daliel). Dit om de ander in staat te stellen zichzelf te reinigen van zijn slechte emoties en verlangens, overeenkomstig het gebod van Allah:

“En bij de ziel (de verlangens) en haar volmaaktheid, Hij openbaarde haar wat slecht en wat goed (voor haar) is. Voorwaar, geslaagd is hij die haar (de verlangens) loutert (in lijn laat zijn met de geboden en verboden van Allah). En voorzeker hij gaat te gronde die haar (de verlangens) te gronde richt (niet in lijn laat zijn met de geboden en verboden van Allah).” (Koran, Soerat Asj Sjams 91, vers 7 – 10)

3. Als dit niet werkt, als de persoon niet zijn verlangens aanpast tot wat halal is zoals Allah opgedragen heeft, houdt dan afstand van de jaloerse persoon en weest op uw hoede betreffende deze persoon.

En Allah weet het beste natuurlijk!!!!

Hoop dat je er wat aan hebt

13-09-2009, 13:10

Citaat:
Hasad (jealousy and envy) is among the most destructive emotions or feeling which a man may have towards his fellow human being. It causes him to wish evil for others and to be happy when misfortune befalls them. The Prophet (peace be upon him) warned against envy by comparing it to fire that completely burns the wood. He (peace and blessings be upon him) said: "Beware of jealousy, for verily it destroys good deeds the way fire destroys wood." [Abu Dawood]

Hasad is a disease of the heart and it causes impurity to the heart, when Allah's Messenger (peace and blessings be upon him) was asked who are the best of people? He (peace and blessings be upon him) replied: "the one with a clean heart and truthful tongue." They asked: 'We understand a truthful tongue, but what does a clean heart mean?' he answered: 'It is the heart of one that is pious, pure, and is free of sin, transgressions, hatred and Hasad." [Ibn Majah]

Hasad is such a dangerous characteristic that Allah revealed verses of the Qur'aan to be recited as a protection from the jealous, "Say: I seek refuge in the Lord of the dawn… from the evil of envious when he envies." [Quran, Soorah al-Falaq (113): 1]

At-Tirmidhee narrated from al-Zubayr Ibn al-Awam that the Prophet (peace and blessings be upon him) said: "There has come to you the disease of the nations before you, jealousy and hatred. This is the 'shaver' (destroyer); I do not say that it shaves hair, but that it shaves (destroys) faith…" [(Hasan) Jamee at-Tirmidhee (2434)]

Hasad can cause the person to indulge in disbelief because it causes the individual to feel that Allah has not been fair with him; he forgets all the mercy and blessings which Allah has bestowed upon him. The Messenger of Allah (peace and blessings be upon him) said: "They are enemies for Allah's bounties." They asked: "Who are they?" He said: "Those who envy people for what Allah has given them of Bounty." [at-Tabaranee]

Allah through His Absolute Wisdom has given some people more wealth, intelligence, beauty, strength, children, etc. than others. The believing Muslim should be content with what Allah has destined for him. Allah says: "Allah favored some of you over others with wealth and properties€¦ Do they deny the favors of Allah?" [Quran, Soorah an-Nahl (16): 71] And: "Do they envy men for what Allah has given them of His Bounty?" [Quran, Soorah an-Nisa (4): 54]

"It is We Who portion out between them their livelihood in this world, and We raised some of them above others in ranks, so that some may employ others in their work. But the mercy of your Lord is better." [Quran, Soorah az-Zukhruf (43): 32] meaning mercy of Allah is better than the convenience of the world. The materials of this life do not make one superior to another in Allah's Judgment. True superiority lies in Taqwa (righteousness, piety, fear of Allah). He said: "Surely, the most noble of you to Allah is the most God-fearing." [Quran, Soorah al-Hujurat (49): 13] "And the Hereafter with Your Lord is (only) for those who have Taqwa (piety)." [Quran, Soorah az-Zukhruf (43): 35]

What belongs to the transient world is of no significance before Allah. The Prophet (peace and blessings be upon him) said: "If this world were worth a mosquito's wing before Allah, He would not give a disbeliever a drink of water." [At-Tirmidhee]

The favors of Allah in the world are a test; the more the favors, the more the tests. Al-Hasan al-Basri said: "Umar Ibn Khattab wrote this letter to Abu Musa al-Ash'ari, 'Be content with your provision in this world, for the Most Merciful has honored some of His servants over others in terms of provision as a test of both. The one who has been given plenty is being tested to see if he will give thanks to Allah and fulfill the duties which are his by virtue of his wealth€¦" [Ibn Hatim]

Allah, the Exalted, has therefore forbidden us from desiring what other have, "Do not wish for what we have favored some of you over others." [Quran, Soorah an-Nisa (4): 32]

In order to discourage envy, the Prophet (peace and blessings be upon him) said: "Do not look to those above you. Look to those below you, as it will more likely remind you of Allah's favors bestowed on you." [Saheeh al-Bukharee and Saheeh Muslim] On another occasion, he said: "If one of you looks at someone wealthier and better built than him, he should also look at someone of lower standard than himself." [Saheeh Muslim]

13-09-2009, 13:16



Citaat door SimpelAlsDat:


ik ben op zoek naar de persoon die mij kan doorverwijzen naar een specifiek vers uit onze heilige koraan dat mij kan helpen bij het volgende probleem...

ik koester veel wrok jegens een persoon die mij iets heeft aangedaan in het verleden ..
ik kom er maar niet overheen en het eet me op van binnen..
ik wil geen wraak nemen. ook al zou me dat zonder moeite lukken..
ik wil het laten gaan maar het spookt nu al een jaar door me hoofd..
mensen probeerde mij over te halen om voodoo te doen bij die persoon.
maar zoiets wil ik niet op me geweten hebben.

is er iemand die een vers uit de koraan kent, dat mij kan helpen in deze kwetsbare tijden.. zodat ik de kracht en een manier vind om het gwn te laten gaan en verder te kunnen met mijn leven..

het is echt belangrijk.. anders zou ik deze topic niet openen om half 5 in de ochtend


shokran..




zeggen mensen tegen jou dat je voodoo moet doen bij iemand


omg

13-09-2009, 14:31
shokran shokran shokran bezaf ben iedereen die een reactie heeft geplaatst zeer dankbaar