Bekijk volle/desktop versie : de droom van mijn broer



12-09-2009, 12:11
Salaam mensen,

Ik kreeg net een sms van mijn broer en hij (en ik!) is benieuwt wat dat betekend,

ik zal het smsje even over typen:

ik droomde dat er een enge man bij mijn bed stond en mij bij me keel vastpakte en kneep erin, ik kon niet bewegen, het was alsof ik verdooft was, ik probeerde mijn vrouw nog aan te tikken maar dat lukte niet.
hij ging praten tegen mij en hij zei waarom ik niet bid en ramadan deed, en hij zei als ik zo doorging dan kom ik in de hel tussen alle ongelovigen.
en hij zei dat ik meer op mijn vrouw moest letten en dat ik haar niet beter moest behandelen en ook strakker moest aanpakken, want als ik dat niet doe dan zal ik daar gestraft voor worden. en op het einde zei hij dat ik me moest veranderen anders komt hij weer terug.
en opeens verdween hij in het niets en ik schoot wakker, en ik had echt tranen in mijn gezicht.
en ik voelde mijn keel alsof ik echt geknepen was, dit is wat ik droomde en de details vertel ik je nog..

hij is btw niet gaan slapen met woedoe,

ik hoop dat iemand weet of dit iets kan betekenen????

alvast bedankt! gr Lady

12-09-2009, 12:14


wa '-Alaaikoum Salaam,

Wellicht is het slechts een waarschuwing wallahu'-Alem.

12-09-2009, 13:06
niemand die mij er meer over kan vertellen???

12-09-2009, 13:23
Allahoe 3alem, een waarschuwing ofzo.

12-09-2009, 14:26


Lijkt op bougetat...maar voor zover ik weet praat deze niet maar knijpt alleen de keel dicht. Wa Allahw3lem

12-09-2009, 15:20
bougatat?

kan je mij er wat meer over vertellen?

12-09-2009, 15:31

Citaat door Lady4:
Salaam mensen,

Ik kreeg net een sms van mijn broer en hij (en ik!) is benieuwt wat dat betekend,

ik zal het smsje even over typen:

ik droomde dat er een enge man bij mijn bed stond en mij bij me keel vastpakte en kneep erin, ik kon niet bewegen, het was alsof ik verdooft was, ik probeerde mijn vrouw nog aan te tikken maar dat lukte niet.
hij ging praten tegen mij en hij zei waarom ik niet bid en ramadan deed, en hij zei als ik zo doorging dan kom ik in de hel tussen alle ongelovigen.
en hij zei dat ik meer op mijn vrouw moest letten en dat ik haar niet beter moest behandelen en ook strakker moest aanpakken, want als ik dat niet doe dan zal ik daar gestraft voor worden. en op het einde zei hij dat ik me moest veranderen anders komt hij weer terug.
en opeens verdween hij in het niets en ik schoot wakker, en ik had echt tranen in mijn gezicht.
en ik voelde mijn keel alsof ik echt geknepen was, dit is wat ik droomde en de details vertel ik je nog..

hij is btw niet gaan slapen met woedoe,

ik hoop dat iemand weet of dit iets kan betekenen????

alvast bedankt! gr Lady



Wa aleikoum salaam,

Ten eerste wil ik zeggen dat het uitleggen van dromen niet iets is wat iedereen zo even kan doen. Slechts weinigen zijn hiervoor bevoegd, en die zitten niet op m.nl

Wat ik je wel kan vertellen is dat er 3 soorten dromen zijn:

- Rojia - dromen die van Allah komen, die over geloof gaan, die iets laten zien uit het verborgene, de mooie spirituele dromen.
- Holm- dromen die van Shaytan komen, waarin er honden of enge beesten op je af komen, je van grote hoogte valt, zondes begaat, afschuwelijke dingen ziet etc.
- De gewone dromen die een verwerking zijn van de dingen die ziet, hoort en meemaakt in je dagelijks leven.

Als jouw broer daadwerkelijk niet bidt en niet vast dan is dat zeer ernstig!
Volgens de mening van vele grote geleerden is degenen die opzettelijk het gebed laat een ongelovige geworden. Men is het er unaniem over eens dat degene die het laat en ook denkt dat dit toegestaan is, een ongelovige is.

We zijn nu in de maand Ramadan, een maand van barmhartigheid en vergeving. Een maand waarin Allah bepaalde dienaren redding geeft van het Vuur. Dus als ik jou broer was, dan zou ik dit zeer zeker opvatten als een serieuze waarschuwing om de Islam te gaan praktiseren. Ik zou verder niet te diep gaan zoeken naar een uitleg. Zijn situatie is duidelijk, en diep in zijn hart weet hij vast ook wat hiervoor de oplossing is; berouw tonen en zsm het gebed en het vasten weer gaan verrichten insha'Allah.

We weten allemaal dat de Engel des doods ieder moment kan komen. En hij zal onze ziel eruit trekken. En op dat moment is er geen onderhandeling of uitstel meer. Dus zeg tegen jouw broer dat hij zichzelf moet zien als iemand die uitstel heeft gekregen....

Wassalaam,
zonnetje

12-09-2009, 16:10
zonnetje, dank je wel voor je reactie!
ja ik wist even niet waarmee ik hierheen moest, dus vandaar hier op het forum.
en gelukkig jij bent er haha

dus het maakt niet uit dat hij geen woedoe heeft gedaan?, mijn moeder zegt altijd dat als je niet rein slaapt je dromen geen betekenis hebben.

ik moet wel even slikken van de zin "degenen die opzettelijk het gebed laat een ongelovige geworden." dan is bijna iedereen die ik ken ongelovig.

dus hoe mijn broer het beste deze droom kan zien is een flinke waarschuwing van Allah??

12-09-2009, 16:12
o ja, moet mijn broer dan ook opnieuw shahada doen? aangezien hij nu als een ongelovige is.

12-09-2009, 16:44

Citaat door Lady4:
o ja, moet mijn broer dan ook opnieuw shahada doen? aangezien hij nu als een ongelovige is.


Nee, lieverd
Ik zeg absoluut niet dat hij een ongelovige is! Zo'n uitspraak mogen wij niet doen over een persoon. Wat ik heb gezegd heb is dat een aantal grote geleerden heeft gezegd dat een persoon (in algemene zin) daardoor ongelovig kan worden.

Dus:

1. Ook al pak je die mening, je kan dit niet zomaar toepassen om een bepaald individu; je broer.
2. Er is meningsverschil onder de geleerden, als jouw broer erkent dat hij fout zit door niet te bidden is hij volgens andere geleerden nog wel moslim maar wel een zwaar zondige moslim die wel het gevaar loopt om in ongeloof te vallen.

Dus ik raad jou en je broer aan om hierover meer kennis op te doen, door middel van betrouwbare boeken en lezingen, en door navraag te doen bij de geleerden zelf. Ik heb nu helaas geen tijd om daar uitgebreid op in te gaan.
Misschien leest iemand anders deze topic die mij even kan aanvullen?

Wat betreft hoe je broer de droom moet opvatten;
ik kan alleen zeggen hoe ik persoonlijk die droom zou opvatten!
Ik kan niet aan dromenuitleg gaan doen.

wassalaam,
zonnetje

12-09-2009, 16:47
schat ik vatte jou reactie ook niet zo op dat jij zegt dat mijn broer ongelovig is.
maar omdat veel geleerde dat zeggen en het in de koraan staat is het dus eigenlijk wel zo (Allah weet het beste).
dus om het zekere voor het onzekere te nemen vroeg ik dat.

nogmaals bedankt voor jou reactie, inshallah zal mijn broer het goede doen.

12-09-2009, 17:02

Citaat door Lady4:
Salaam mensen,

Ik kreeg net een sms van mijn broer en hij (en ik!) is benieuwt wat dat betekend,

ik zal het smsje even over typen:

ik droomde dat er een enge man bij mijn bed stond en mij bij me keel vastpakte en kneep erin, ik kon niet bewegen, het was alsof ik verdooft was, ik probeerde mijn vrouw nog aan te tikken maar dat lukte niet.
hij ging praten tegen mij en hij zei waarom ik niet bid en ramadan deed, en hij zei als ik zo doorging dan kom ik in de hel tussen alle ongelovigen.
en hij zei dat ik meer op mijn vrouw moest letten en dat ik haar niet beter moest behandelen en ook strakker moest aanpakken, want als ik dat niet doe dan zal ik daar gestraft voor worden. en op het einde zei hij dat ik me moest veranderen anders komt hij weer terug.
en opeens verdween hij in het niets en ik schoot wakker, en ik had echt tranen in mijn gezicht.
en ik voelde mijn keel alsof ik echt geknepen was, dit is wat ik droomde en de details vertel ik je nog..

hij is btw niet gaan slapen met woedoe,

ik hoop dat iemand weet of dit iets kan betekenen????

alvast bedankt! gr Lady



SubhanAllah. Ik had ook lang geleden zo'n droom, maar gelukkig niet zo geweldadig als bij jouw broer. Maar ik was die periode meer part-time moslim. En wist wel precies wie die persoon was en wat zijn boodschap was in die droom.

Je broer moet op zijn gevoel afgaan die hij kreeg in zn droom. Ergens diep binnen weet hij wie die persoon is in zn droom (meestal een overleden familielid) en het is een serieuze waarschuwing.

Allahwa3lem

12-09-2009, 17:50



Citaat door Mohaa:
SubhanAllah. Ik had ook lang geleden zo'n droom, maar gelukkig niet zo geweldadig als bij jouw broer. Maar ik was die periode meer part-time moslim. En wist wel precies wie die persoon was en wat zijn boodschap was in die droom.

Je broer moet op zijn gevoel afgaan die hij kreeg in zn droom. Ergens diep binnen weet hij wie die persoon is in zn droom (meestal een overleden familielid) en het is een serieuze waarschuwing.

Allahwa3lem


Nee, beste broeder, wij moeten niet geloven als de kuffar en denken dat een overleden familielid ons komt waarschuwen, want dat KAN niet. Een overlede persoon heeft helemaal geen macht niet meer. Maar vanwege de dromer zou ik die droom heel serieus nemen.

12-09-2009, 17:54
overleden familieleden kunnen toch wel in een droom verschijnen?

zelf denk ik niet dat in de droom van mijn broer het gaat om een overleden familielif.

12-09-2009, 18:42

Citaat door Hijaab87:
Nee, beste broeder, wij moeten niet geloven als de kuffar en denken dat een overleden familielid ons komt waarschuwen, want dat KAN niet. Een overlede persoon heeft helemaal geen macht niet meer. Maar vanwege de dromer zou ik die droom heel serieus nemen.


Beste zuster, Heb je misschien enig bewijs/daliel dat dat iets van de Kuffar is?