Bekijk volle/desktop versie : Wie kan me helpen....... FAIILIET & UITKERINGG!!!!



Pagina's : [1] 2 3

10-09-2009, 18:13
Mijn vader heeft 25 jaar in de meubelindustrie gewerkt.

Jammer genoeg is het bedrijf waar mijn vader werkte in april opeens failliet gegaan. Hij moest toen een ww uitkering aanvragen en die kreeg hij pas in juli.. dus 2 maanden heeft hij alle rekeningen moeten betalen waardoor hij al op de 3000 euro op rood kwam te staan.

En nu krijgt hij maar 900 euro per maand.
Hoe kan hij daar nou van leven? met 900 euro heeft hij geen eens alle rekeningen betaald.

Weet iemand of hij hulp van een instantie kan krijgen ofzo?...

Ik heb gehoord dat hij een aantal toeslagen kon terug krijgen, maar weet niet welke.. Weet iemand dat misschien??....

Hij zit mskien diep in de schulden en dat vind ik echt zielig.....
Jammer genoeg kan ik hem niet helpen, kom zelf nog maar net rond.

10-09-2009, 18:23


Oef ze3ma niemand?

10-09-2009, 18:33
Het uwv geeft dan wel 900 euro maar hij moet worden aangevuld tot hij het minimum bereikt , tegen de 1300



je hebt deze toeslagen
huurtoeslag
zorgtoeslag
kindertoeslag


10-09-2009, 18:40

Citaat door Khataarlijk:
Het uwv geeft dan wel 900 euro maar hij moet worden aangevuld tot hij het minimum bereikt , tegen de 1300

je hebt deze toeslagen
huurtoeslag
zorgtoeslag
kindertoeslag




tot 1300 dus.

zijn dat de enige toeslagen die hij kan aanvragen?
Zorg toeslag, en huurtoeslag en die kinderkorting krijgt hij allemaal wel....
maar er zijn toch meerdere dingen die hij kan terug vragen?

zeg maar die sportverenigingen etc.

10-09-2009, 18:43


Zoals al werd gezegd.... die €900,- wordt aangevuld tot het minimum. Naast de toeslagen hierboven kun je ook hulpfonds een bedrag krijgen. Waterbelastingen hoef je misschien niet te betalen, net als het lozingsrechtbijdrage. In Nederland hoef je echt niet te verhongeren als je maar weet welke instanties je moet hebben.

10-09-2009, 18:47
900€is voor een alleenstaande, 1300€ voor man en vrouw................

10-09-2009, 18:49

Citaat door Leuke_spullen:
tot 1300 dus.

zijn dat de enige toeslagen die hij kan aanvragen?
Zorg toeslag, en huurtoeslag en die kinderkorting krijgt hij allemaal wel....
maar er zijn toch meerdere dingen die hij kan terug vragen?

zeg maar die sportverenigingen etc.


ja dat zijn de toeslagen ja

zoals hier boven vermeld door Personage wordt hij vrijgesteld van veel andere dingen ,zoals waterschapbelasting , en alle gementelijke belastingen (grofvuiil etc)

10-09-2009, 18:49

Citaat door Leuke_spullen:
Mijn vader heeft 25 jaar in de meubelindustrie gewerkt.

Jammer genoeg is het bedrijf waar mijn vader werkte in april opeens failliet gegaan. Hij moest toen een ww uitkering aanvragen en die kreeg hij pas in juli.. dus 2 maanden heeft hij alle rekeningen moeten betalen waardoor hij al op de 3000 euro op rood kwam te staan.

En nu krijgt hij maar 900 euro per maand.
Hoe kan hij daar nou van leven? met 900 euro heeft hij geen eens alle rekeningen betaald.

Weet iemand of hij hulp van een instantie kan krijgen ofzo?...

Ik heb gehoord dat hij een aantal toeslagen kon terug krijgen, maar weet niet welke.. Weet iemand dat misschien??....

Hij zit mskien diep in de schulden en dat vind ik echt zielig.....
Jammer genoeg kan ik hem niet helpen, kom zelf nog maar net rond.




Er zijn velen die daar "rond "van moeten komen en nog KUNNEN ook..........

10-09-2009, 18:51
Mensen die in soort gelijke situatie zitten moeten deze site bezoeken http://www.szw.nl en daar heb je zoveel informatie over alle uitkeringen en hoogtes enz, enz, je heb daar ook een telefoonnummer dan kan je met een medewerker van hun bellen voor meer informatie heb je nog vragen dan hoor ik ze (of lezen in dit geval)

Graag zou ik ook willen weten hoe het met de belasting zit en de toeslagen van hun....mensen met een uitkering hebben ook recht dat ze geld terug krijgen!

Wie daar wat info of site wil plaatsen stel ik zeer op prijs!

10-09-2009, 19:48

Citaat door inir:
900€is voor een alleenstaande, 1300€ voor man en vrouw................



Ook als de vrouw nooit heeft gewerkt?

10-09-2009, 19:55

Citaat door Khataarlijk:

ja dat zijn de toeslagen ja

zoals hier boven vermeld door Personage wordt hij vrijgesteld van veel andere dingen ,zoals waterschapbelasting , en alle gementelijke belastingen (grofvuiil etc)


dankjewel.

Weet jij misschien waar ik heen moet voor deze dingen?
is dat bij de belastingdienst?... of bij onze gemeente?

10-09-2009, 19:58

Citaat door Leuke_spullen:
Mijn vader heeft 25 jaar in de meubelindustrie gewerkt.

Jammer genoeg is het bedrijf waar mijn vader werkte in april opeens failliet gegaan. Hij moest toen een ww uitkering aanvragen en die kreeg hij pas in juli.. dus 2 maanden heeft hij alle rekeningen moeten betalen waardoor hij al op de 3000 euro op rood kwam te staan.

En nu krijgt hij maar 900 euro per maand.
Hoe kan hij daar nou van leven? met 900 euro heeft hij geen eens alle rekeningen betaald.

Weet iemand of hij hulp van een instantie kan krijgen ofzo?...

Ik heb gehoord dat hij een aantal toeslagen kon terug krijgen, maar weet niet welke.. Weet iemand dat misschien??....

Hij zit mskien diep in de schulden en dat vind ik echt zielig.....
Jammer genoeg kan ik hem niet helpen, kom zelf nog maar net rond.


Asl het goed is moet hij gewoon vanaf begin uitkering krijgen

10-09-2009, 20:01



Citaat door xxxxxxx:
Asl het goed is moet hij gewoon vanaf begin uitkering krijgen



Hij zegt net dat hij dat met zijn werggever heeft geregeld.

Maar zijn probleem is nu echt dat hij niet rondkomt met wat hij krijgt, straks zit hij diep in de schulden terwijl veel mensen ook een uitkering hebben maar die krijgen veel meer en worden van vele kanten geholpen.

10-09-2009, 20:09

Citaat door Leuke_spullen:
Hij zegt net dat hij dat met zijn werggever heeft geregeld.

Maar zijn probleem is nu echt dat hij niet rondkomt met wat hij krijgt, straks zit hij diep in de schulden terwijl veel mensen ook een uitkering hebben maar die krijgen veel meer en worden van vele kanten geholpen.


Je moet nooit naar andere mensen kijken.
Hij moet bij de uwv om een aanvullende toeslag vragen, dus bel naar uwv. En als het nog geen minimum is, dan kan hij bij de sociale dienst om extra toeslag vragen. Het is gewoon een kwestie van achteraan gaan, en niet zielig zitten doen want daar schiet je ook niks mee op.

10-09-2009, 20:09

Citaat door Leuke_spullen:
Hij zegt net dat hij dat met zijn werggever heeft geregeld.

Maar zijn probleem is nu echt dat hij niet rondkomt met wat hij krijgt, straks zit hij diep in de schulden terwijl veel mensen ook een uitkering hebben maar die krijgen veel meer en worden van vele kanten geholpen.


hij moet via zijn huisarts om een sociaalmaatschappelijke werkers. vragen die kan hem overal bij steunen en is kosteloos.

als hij nog jong is moet hij zo snel mogelijk aan het werk.
hoelang hij thuis blijft hoe moeilijker het wordt.
en werk geeft hem een invulling aan de dag.

Pagina's : [1] 2 3