Bekijk volle/desktop versie : Lange mensen zijn gelukkiger



Pagina's : [1] 2 3 4 5

10-09-2009, 17:48
AMSTERDAM – Lange mensen blijken gemiddeld genomen meer plezier in het leven te ervaren dan minder lange mensen. Ook zouden ze gelukkiger zijn.

© http://www.gezondheidsnet.nlDat blijkt uit Amerikaans onderzoek waarover de BBC donderdag over bericht.

Om tot de resultaten te komen bedienden de onderzoekers zich van de zogenaamde ladder van Cantril waarmee mensen door middel van het aantal sporten kunnen aangeven hoe tevreden zij zijn met hun leven.

De hoogste sport, de tiende, staat voor het best mogelijke en de laagste voor het slechtst mogelijke leven.


Hoger

Mannen die langer zijn dan het gemiddelde (boven de 177,8) bleken zichzelf hoger op de ladder te plaatsen dan mannen die beneden het gemiddelde uitkomen. Voor vrouwen geldt hetzelfde.

Qua emoties kwamen de langere mensen eveneens beter uit de verf, door minder notie te maken van pijn en verdriet en meer van plezier en geluk.


Inkomen

De onderzoekers menen dat de resultaten niet toegeschreven kunnen worden aan demografische of etnische verschillen, maar dat de positieve associatie geheel te danken is aan de factoren lengte, inkomen en opleiding.

“Er is geen direct verband tussen inkomen en geluk”, verklaart dokter Colin Gill. “Daar is jaren onderzoek naar gedaan. Maar het lijkt er wel op dat er een correlatie is tussen lengte en geluk en lengte en inkomen.”

Aan het telefonische onderzoek werkten 454.000 mensen boven de 18 mee.



http://www.nu.nl/wetenschap/2078936/lange-mensen-zijn-gelukkiger-.html




Boeiend he? Mja het hoeft natuurlijk niet persé iets met hun lengte te maken hebben lijkt mij..het kan toch ook toeval zijn?

Ik ben trouwens klein en gelukkig

10-09-2009, 17:49


Dat verklaart waarom ik zo gelukkig ben met niets!

10-09-2009, 17:54

Citaat door ToosTandloos:
Dat verklaart waarom ik zo gelukkig ben met niets!



Domme mensen zijn toch ook vaak gelukkig?

10-09-2009, 18:01

Citaat door Spicegirl:
Domme mensen zijn toch ook vaak gelukkig?

Nee, die weten gewoon het verschil niet.

10-09-2009, 18:06



Citaat door Spicegirl:
AMSTERDAM – Lange mensen blijken gemiddeld genomen meer plezier in het leven te ervaren dan minder lange mensen. Ook zouden ze gelukkiger zijn.

© www.gezondheidsnet.nlDat blijkt uit Amerikaans onderzoek waarover de BBC donderdag over bericht.

Om tot de resultaten te komen bedienden de onderzoekers zich van de zogenaamde ladder van Cantril waarmee mensen door middel van het aantal sporten kunnen aangeven hoe tevreden zij zijn met hun leven.

De hoogste sport, de tiende, staat voor het best mogelijke en de laagste voor het slechtst mogelijke leven.


Hoger

Mannen die langer zijn dan het gemiddelde (boven de 177,8) bleken zichzelf hoger op de ladder te plaatsen dan mannen die beneden het gemiddelde uitkomen. Voor vrouwen geldt hetzelfde.

Qua emoties kwamen de langere mensen eveneens beter uit de verf, door minder notie te maken van pijn en verdriet en meer van plezier en geluk.


Inkomen

De onderzoekers menen dat de resultaten niet toegeschreven kunnen worden aan demografische of etnische verschillen, maar dat de positieve associatie geheel te danken is aan de factoren lengte, inkomen en opleiding.

“Er is geen direct verband tussen inkomen en geluk”, verklaart dokter Colin Gill. “Daar is jaren onderzoek naar gedaan. Maar het lijkt er wel op dat er een correlatie is tussen lengte en geluk en lengte en inkomen.”

Aan het telefonische onderzoek werkten 454.000 mensen boven de 18 mee.



http://www.nu.nl/wetenschap/2078936/lange-mensen-zijn-gelukkiger-.html




Boeiend he? Mja het hoeft natuurlijk niet persé iets met hun lengte te maken hebben lijkt mij..het kan toch ook toeval zijn?

Ik ben trouwens klein en gelukkig
uit de 177.8 kan je al opmaken dat het om een onderzoek uit de vs gaat.
in nederland is de gemiddelde lengte voor mannen rond de 185.

alleen al het feit dat de nederlanders het langste volk op de wereld zijn,
maakt ze veel gelukkiger dan de amerikanen.

10-09-2009, 18:08
todat je in frankrijk in een hotel bed moet slapen..... niet meer zo gelukkig dan...

10-09-2009, 18:10

Citaat door Malpighi:
uit de 177.8 kan je al opmaken dat het om een onderzoek uit de vs gaat.in nederland is de gemiddelde lengte voor mannen rond de 185.

alleen al het feit dat de nederlanders het langste volk op de wereld zijn,
maakt ze veel gelukkiger dan de amerikanen.



Het staat er ook gewoon?

Vind het zo vreemd dat lengte een rol speelt bij hoe gelukkig je je voelt

10-09-2009, 18:13

Citaat door Spicegirl:
Het staat er ook gewoon?

Vind het zo vreemd dat lengte een rol speelt bij hoe gelukkig je je voelt
ja dat klopt,
het lijkt ook nergens op.

10-09-2009, 18:14

Citaat door Tunes27:
todat je in frankrijk in een hotel bed moet slapen..... niet meer zo gelukkig dan...


Ahjoh de meesten slapen toch met opgetrokken benen? Of verzin ik dat nu?

10-09-2009, 18:15

Citaat door Malpighi:
uit de 177.8 kan je al opmaken dat het om een onderzoek uit de vs gaat.
in nederland is de gemiddelde lengte voor mannen rond de 185.

alleen al het feit dat de nederlanders het langste volk op de wereld zijn,
maakt ze veel gelukkiger dan de amerikanen.


Amerikanen zijn nou niet bepaald het schoolvoorbeeld van geluk te noemen.

10-09-2009, 18:15

Citaat door Spicegirl:
Ahjoh de meesten slapen toch met opgetrokken benen? Of verzin ik dat nu?



kweenie... ik slaap dan meestal dus kan t niet checken

maar volgens mij heb je een punt

10-09-2009, 18:20

Citaat door ToosTandloos:
Amerikanen zijn nou niet bepaald het schoolvoorbeeld van geluk te noemen.
komt door hun gebrek aan lengte,
zo laat het zich uitleggen.

10-09-2009, 18:20



Citaat door Tunes27:
kweenie... ik slaap dan meestal dus kan t niet checken

maar volgens mij heb je een punt



Hahaha.

Ja ik lees net dat de meesten in de so called foetus-houding( met opgetrokken benen) slapen. Wat is foetus eigenlijk een lelijk woord.

10-09-2009, 18:20
Ik ben 1,73 Lkkr langgggggggggggggggggggggggg

10-09-2009, 18:22
Hoelang zijn jullie Want de gemiddelde Marokkaanse meiden zijn echt 1,65!

Pagina's : [1] 2 3 4 5