Bekijk volle/desktop versie : Hallo Lady's.. Wie heeft een vriend, verloofde in FRANKRIJK wonen?



Pagina's : [1] 2

10-09-2009, 10:52
Hallo Lady's

Ik wil weten over er hier damens zijn die een vreind of inmiddels als hun verloofde in FRANKRIJK hebben wonen.

Ik zelf heb een vriend (mijn toekomstige man) in FRANKRIJK wonen.

Wil eigenlijk van jullie weten waar jullie gaan wonen zodra jullie getrouwd zijn blijf je in NEDERLAND wonen of ga je naar FRANKRIJK of maar halve wegen BELGIË?


Ik zit zelf met deze Dilema, heb hier mijn ouders waar ik het erg goed mee heb, heb mijn school wel niet volledig afgemaakt maar heb mijn diploma's hier en mijn werk. Vind het moeilijk om te besluiten om alles achter me te laten.

Hij begrijpt het en vind het absoluut niet er om voor mij hier na NEDERLAND te komen wonnen met me. Maar nu vraag ik me af of dat wel verstandig is.

Mij leek het ook een optie om in BELGIË te gaan wonen zo dat hij zijn franse taal heeft om te kunnen werken en ik mijn nederlandse taal kan blijven beheersen voor mijn werk. Maar ik heb het niet zo met BELGIË :S


WAT DOEN JULLIE OF WAT GAAN JULLIE DOEN???

LIEFS ALYSSA

10-09-2009, 10:56


Moelijk meid? Maar misschien is dat wel de oplossing!

10-09-2009, 11:03
Ik denk zelf ook. Maar wil natuurlijk daar eerst ff een paar keer heen om te kijken waar en of het leuk is om te wonen en te leven. want als het niets is dan woon ik liever in PARIJS.

Ik heb het hem gister verteld van dat ik denk dat ik tog in FRANKRIJK wil gaan wonnen met hem. Maar hij antwoorden: 'Hoe kom je daar nu zo op, je wilde tog in NL blijven wonen. dat is tog beter voor jouw'.

Voor mij leek het beter omdat hij de MAN in huis is en ook de KOST winner is van het huis. Dus dan is het beter om naar frankrijk te gaan. Want als hij naar nl kom moet hij nog eerst de taal leren voor dat hij kan gaan werken.
Maar ik zelf wil niet in mijn eigenwoonplaats blijven wonen en misschien is dan BREDA een alternatief.

Hij antwoorden: 'Mij maakt het niets uit schat, wat jij wilt. We praten er later wel goed over. alles is Al maktab'

10-09-2009, 13:08
Mijn vriendin en zus zijnn daarnaartoe getrouwd. Het was niet allemaal makkelijk voor hun in het begin. Maar Alhamdoellah ze hebben nu hun baan daar en de taal kun je heus wel leren meid.

Waar ergens in Frankrijk woont hij?

Denk er goed overna want het is echt een grote stap. Succes meid.

10-09-2009, 13:53



Citaat door Kwebbel_Tante:
Mijn vriendin en zus zijnn daarnaartoe getrouwd. Het was niet allemaal makkelijk voor hun in het begin. Maar Alhamdoellah ze hebben nu hun baan daar en de taal kun je heus wel leren meid.

Waar ergens in Frankrijk woont hij?

Denk er goed overna want het is echt een grote stap. Succes meid.



Bedankt voor je reactie.

Hij woont in PARIJS, ik zit niet zo zeer met de taal, de taal kan ik wel leren.

10-09-2009, 13:58
moielijke situatie, succes!

10-09-2009, 14:03

Citaat door girlgirly:
moielijke situatie, succes!


Shoukran

10-09-2009, 14:03
Mijn nicht woont er al 2 jaar die is ook vanuit ned. naar frankrijk gaan trouwen en wonen .. en ze is super gelukkig daar!

10-09-2009, 14:05

Citaat door amira00:
Mijn nicht woont er al 2 jaar die is ook vanuit ned. naar frankrijk gaan trouwen en wonen .. en ze is super gelukkig daar!



Supper... Mogen ze voor eeuwig gelukkig blijven insh allah.

10-09-2009, 14:06
Nog iets .. stel jou man gaat hier komen .. hij zal kwa inkomsten echt achteruit gaan .. want relatief gezien zijn de lonen in frankrijk hoger dan in deze crissisland!

Tevens wanneer jij zwanger bent geraakt en je werkte daarvoor heb je recht op 3 jaar verlof met uitbetaling.

De vrouwen van mijn neven (mijn tante woont in frankrijk) die zijn om de 4 jaar zwanger .. ze werken dan een jaar na verlof en dan raken ze zwanger en mogen ze weer 3 jaar opnemen met uitbetaling!... ik weet niet of het nu nog zo is.. dit was ong. 7 jaar terug.

gair meid.

als ik jou was zou ik in frankrijk gaan wonen .. beter klimaat .. gezelliger...

10-09-2009, 14:20

Citaat door amira00:
Nog iets .. stel jou man gaat hier komen .. hij zal kwa inkomsten echt achteruit gaan .. want relatief gezien zijn de lonen in frankrijk hoger dan in deze crissisland!

Tevens wanneer jij zwanger bent geraakt en je werkte daarvoor heb je recht op 3 jaar verlof met uitbetaling.

De vrouwen van mijn neven (mijn tante woont in frankrijk) die zijn om de 4 jaar zwanger .. ze werken dan een jaar na verlof en dan raken ze zwanger en mogen ze weer 3 jaar opnemen met uitbetaling!... ik weet niet of het nu nog zo is.. dit was ong. 7 jaar terug.

gair meid.

als ik jou was zou ik in frankrijk gaan wonen .. beter klimaat .. gezelliger...



Wat betreft het eerste daar heb je hellemaal gelijk in. Daarom zei ik ook in het begin dat hij de kost winner is in huis zou zijn. Want elke vrouw wil Moeder worden en dan kun je niet fulltime meer gaan werken.

En betreft die moederschaps regeling zal wel erg mooi zijn als dat er nog steeds zou zijn.

Hoe zit het met werken met hoofdoek daar? weet jij dat?

10-09-2009, 14:22
Dat het qua klimaat daar beter is dat weet ik wel zeker, dat zegt hij ook.
Gezellig is het daar ook.

Ik ben maar 1 keer daargeweest maar heb er helaas niet veel van gezien.

11-09-2009, 22:36


Mijn zus is met iemand van daar getrouwd en woont daar nu ook samen met hem en heeft 2 hele mooie kindjes.

Ze had hier haar studie en haar werk etc....maar ze was verliefd en gaf alles op.
Maar daar heeft ze wel een gelukkig leven tegenover gekregen en daar heb ze nu met de dag van vandaag geen spijt van gehad.
Ze gaat daaar nu naar school en werkt er ook en net of ze hier nooit eerder heeft gewoon in nederland.
Ze is helemaal gewend...ze is nu 4 jaar getroouwd

11-09-2009, 22:37
En het was haar vakantievriendje in marokko

12-09-2009, 00:09

Citaat door LieveVrouwtjuh:
En het was haar vakantievriendje in marokko



MASHA'ALLAH, Mogen ze voor eeuwig verliefd en gelukkig blijven.
De stap is denk ik alleen beetje moeilijk maar zodra je de stap zet komt het wel goed. ik denk nu wel zeker dat ik er heen wil omdat het voor mij hoe ik het nu zo zie het Beste optie zie. Ik hou van hem met heel mijn hart. Ook al wil hij hierheen voor mij.

Pagina's : [1] 2