Bekijk volle/desktop versie : donuttoestel



09-09-2009, 19:03
we hebben onlangs zo'n donuttoestel gekocht, net een wafelijzer maar voor donuts, maar ik heb geen recept?

hier hier iemand het juiste recept van die donuts aub???

alvast bedankt !

09-09-2009, 19:59


http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=212553

misschien heb je hier wat aan

09-09-2009, 22:05

Citaat door sourayaa:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=212553

misschien heb je hier wat aan



dank je wel !!
maar deze worden gebakken in olie, het recept dat ik nodig heb is voor donuts die gebakken worden in zo'n donutijzer, net een wafelijzer maar voor donuts.. begrijp je

iemand het recept,????

10-09-2009, 10:37
150 gr bloem
100 gr suiker
1 zakje bakpoeder van 16 gr
snufje zout
150 ml melk
2 eieren
60 ml gesmolten boter

bereidingswijze :
Meng in een mengkom de bloem, suiker, bakpoeder en zout.
Smelt de boter, voeg er de eieren aan toe en de melk, en giet samen bij de bloem. Meng krachtig tot een homogene massa. Dit is een dik beslag, maar wel lopend. Verwarm je donutmachine enkele minuten en beboter ze.
Dan giet je ongeveer 10ml beslag in elk gaatje. Het beste is een plastiek beslagspuit kopen. Die kosten maar 1 of 2 euro. Bij blokker of aveve. Die van aveve zijn beter omdat ze een grote opening hebben van boven zodat je het beslag er gemakkelijker kan ingieten. Al je het met een lepel zou moeten doen, is het een geklungel en gemors, dus die spuit is een echte aanrader!!!
Donuts zijn heerlijk, met of zonder bloemsuiker bestrooid.

Recept is voor +/- 40 mini-donuts. je kan er juist een bordje mee vullen.

10-09-2009, 10:46



Citaat door dramaqueen86:
we hebben onlangs zo'n donuttoestel gekocht, net een wafelijzer maar voor donuts, maar ik heb geen recept?

hier hier iemand het juiste recept van die donuts aub???

alvast bedankt !
ik heb ook zo soestel gekocht als het goed is zit recept in het gebruiksaanwijzing boekje

10-09-2009, 13:28

Citaat door fritje:
150 gr bloem
100 gr suiker
1 zakje bakpoeder van 16 gr
snufje zout
150 ml melk
2 eieren
60 ml gesmolten boter

bereidingswijze :
Meng in een mengkom de bloem, suiker, bakpoeder en zout.
Smelt de boter, voeg er de eieren aan toe en de melk, en giet samen bij de bloem. Meng krachtig tot een homogene massa. Dit is een dik beslag, maar wel lopend. Verwarm je donutmachine enkele minuten en beboter ze.
Dan giet je ongeveer 10ml beslag in elk gaatje. Het beste is een plastiek beslagspuit kopen. Die kosten maar 1 of 2 euro. Bij blokker of aveve. Die van aveve zijn beter omdat ze een grote opening hebben van boven zodat je het beslag er gemakkelijker kan ingieten. Al je het met een lepel zou moeten doen, is het een geklungel en gemors, dus die spuit is een echte aanrader!!!
Donuts zijn heerlijk, met of zonder bloemsuiker bestrooid.

Recept is voor +/- 40 mini-donuts. je kan er juist een bordje mee vullen.




dank u !!!!!!!