Bekijk volle/desktop versie : Vraagje..



Pagina's : [1] 2

08-09-2009, 19:51
Essalamoe 3alaykoem wa rahmatoelahie wa barakatoe,

Ik hoop dat jullie in goede imaan en gezondheid verkeren, inshaAllah.

Ik heb een tijdje terug wat gehoord van een dame, over seks met slavinnen in de tijd van onze profeet saw.. En zij heeft mij ook een link gestuurd waarin dat staat vermeld... Alleen ik weet niet of dit wel te vertrouwen is (het lijkt mij eigenlijk erg onwaarschijnlijk en Allah weet het het beste). En dacht dus dat mijn broeders en zusters op marokko.nl mij weleens zouden kunnen helpen inshaAllah!

Dit is die link: http://mac.abc.se/~onesr/f/Sex_w.slaves.a.women.html

(naar beneden scrollen en dan staat die vraag er)

En dit is wat ik erover heb gevonden met zogenaamde bewijzen uit de quran:

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/religie/5755-islam-een-sceptisch-perspectief-9.html

Gair inshaAllah,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen inshaAllah.

08-09-2009, 19:58


Kom op!

Heeft niemand er weet van.. een daliel?

08-09-2009, 20:09
Dat is als de verderfzaaiende kuffaar in hun dhulm de Moslim landen binnenvallen en verderf zaaien. Hun mannen worden doodgemaakt en hun vrouwen die meekwamen blijven over. xDIEx vrouwen mogen als slaven worden genomen, want het doden van vrouwen en kinderen mag niet volgens de Profeet - 'Alayhi Salaam! Met hun is seksueel-gemeenschap toegestaan.

Zij kwamen dus zonder recht naar in diyaar verderf zaaien - dus niet dat moslims naar hun landen gaan en hun vrouwen gaan meenemen!

08-09-2009, 20:13

Citaat door sangar:
Dat is als de verderfzaaiende kuffaar in hun dhulm de Moslim landen binnenvallen en verderf zaaien. Hun mannen worden doodgemaakt en hun vrouwen die meekwamen blijven over. xDIEx vrouwen mogen als slaven worden genomen, want het doden van vrouwen en kinderen mag niet volgens de Profeet - 'Alayhi Salaam! Met hun is seksueel-gemeenschap toegestaan.

Zij kwamen dus zonder recht naar in diyaar verderf zaaien - dus niet dat moslims naar hun landen gaan en hun vrouwen gaan meenemen!



in de praktijk ging dat natuurlijk heel anders.. .gelukkig hebben we historici gehad die dat allemaal bijhielden.,.... inclusief islamitische

08-09-2009, 20:38



Citaat door sangar:
Dat is als de verderfzaaiende kuffaar in hun dhulm de Moslim landen binnenvallen en verderf zaaien. Hun mannen worden doodgemaakt en hun vrouwen die meekwamen blijven over. xDIEx vrouwen mogen als slaven worden genomen, want het doden van vrouwen en kinderen mag niet volgens de Profeet - 'Alayhi Salaam! Met hun is seksueel-gemeenschap toegestaan.

Zij kwamen dus zonder recht naar in diyaar verderf zaaien - dus niet dat moslims naar hun landen gaan en hun vrouwen gaan meenemen!


Oke, en heb je daar ook een daliel/hadieth van?

Djazaka lahoe gairen..

08-09-2009, 22:28

Citaat door Juwairiyah_:
Oke, en heb je daar ook een daliel/hadieth van?

Djazaka lahoe gairen..

Allaah Azawajjal zegt:

وَالَّذ& #1616;ينَ هُمْ لِفُرُو& #1580;ِهِمْ حَـفِظُ& #1608;نَ - إِلاَّ عَلَى أَزْوَج& #1616;هِمْ أَوْ مَا مَلَكَت& #1618; أَيْمَـ& #1606;ُهُمْ فَإِنَّ& #1607;ُمْ غَيْرُ مَلُومِ& #1610;نَ
"En die hun vleselijke lusten inhouden, behalve met hun vrouwen of hetgeen hun rechterhand bezit x, want dan treft hen geen verwijt". {Qur'an 23:5 en 6}.

x Dat verwijst naar slavinnen.

{PS: Daarmee wordt niet de slavernij van de westersen genoemd en hoe zij slaven behandelden. Hier zijn hele boeken over geschreven, dit is niet zo'n zwart-wit kwesite.

08-09-2009, 23:11

Citaat door Juwairiyah_:
Essalamoe 3alaykoem wa rahmatoelahie wa barakatoe,

Ik hoop dat jullie in goede imaan en gezondheid verkeren, inshaAllah.

Ik heb een tijdje terug wat gehoord van een dame, over seks met slavinnen in de tijd van onze profeet saw.. En zij heeft mij ook een link gestuurd waarin dat staat vermeld... Alleen ik weet niet of dit wel te vertrouwen is (het lijkt mij eigenlijk erg onwaarschijnlijk en Allah weet het het beste). En dacht dus dat mijn broeders en zusters op marokko.nl mij weleens zouden kunnen helpen inshaAllah!

Dit is die link: http://mac.abc.se/~onesr/f/Sex_w.slaves.a.women.html

(naar beneden scrollen en dan staat die vraag er)

En dit is wat ik erover heb gevonden met zogenaamde bewijzen uit de quran:

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/religie/5755-islam-een-sceptisch-perspectief-9.html

Gair inshaAllah,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen inshaAllah.



Assalamoe aleikoum,

Dit was mijn reactie in een andere topic over slavernij:

Wees alsjeblieft voorzichtig in je uitspraken. Hoe zou het hetzelfde als verkrachting kunnen zijn terwijl Allah het toegestaan heeft?
Als je er meer over gaat lezen dan zie je insha'Allah dat er heel veel voorwaarden aan verbonden zijn en dat er ook een wijsheid achter zit. Het is niet iets wat overal in alle omstandigheden toegepast kan worden..

Als je gaat kijken naar de oorlogen die de afgelopen eeuwen zijn gevoerd dan zie je dat er iedere keer sprake is van grootschalige verkrachtingen van lokale vrouwen door de soldaten. Ook nu gebeurt dit in Irak en Afghanistan. Er zijn zelfs foto's van naar buiten gekomen waarin Amerikaanse soldaten vrouwen verkrachten. En dat is ook de hypocrisie van tegenwoordig. Mensen keuren de Islam af, maar zien niet het onrecht wat er uit hun zelfbedachte 'ideale' levenswijze voortkomt.

Laatst was hierover een programma op de tv, en een wetenschapper ging uitleggen waardoor dit komt (geen excuus, wel een gedeeltelijke verklaring van het fenomeen) Het schijnt dat er tijdens het strijden in een oorlog bij een man heel veel testosteron (mannelijk hormoon) vrij komt. Dit uit zich dan ook in een extreme lichamelijke behoefte. Ook ging hij uitleggen dat een soldaat in de strijd geconfronteerd wordt met de dood, en de kans dat hij zelf zal sterven. En dit staat weer in verband met de wens om nageslacht op de wereld te zetten.

Een man die lange tijd van huis is kan zijn behoefte niet bevredigen met zijn echtgenote. Om uitwassen te voorkomen is er in de Islam het concept van 'wat de rechterhanden bezitten' Zoals je weet is in de Islam de rechterhand de hand voor alle reine en goede zaken, dus het is opvallend dat hier die term gebruikt wordt. Dit mag alleen als de vrouw in kwestie dit ook wil (dus zonder dwang) Als zij zwanger raakt is het een wettig kind en is de vrouw automatisch vrij. En zo zijn er nog vele voorwaarden aan verbonden. (o.a. in het boek 'de sleutel; van Tarik Mouhmouh kan je hier meer over lezen)

Een van de dingen die mij aantrokken in de Islam is dat het uitgaat van de REALITEIT van het menselijke leven en niet van een IDEAAL. Het erkent de zwakheden van de mens en hierop is ook de regelgeving aangepast.

Wat slavernij betreft; kijk hoe in de Westerse landen nog maar kort geleden de slavernij is afgeschaft. Van de een op de andere dag waren die mensen dan wel vrij. Maar de samenleving was nog precies hetzelfde, de denkbeelden van de mensen waren nog hetzelfde. Dus wat gebeurde er bijvoorbeeld in Amerika? De vrijgelaten slaven keerden zelf terug naar hun 'meester' omdat zij zich niet zelf konden redden in de samenleving.
In de Islam zie je dat ten eerste de positie van de slaven verbeterd werd; ze moesten goed behandeld worden en het vrijlaten van hen werd aangemoedigd. Er werden huwelijken voor hen geregeld met vrouwen die zelf geen slavin waren geweest. En zo veranderde de samenleving en werden de mensen als het ware heropgevoed subhan'Allah! En zo ook met alcohol; in plaats van het gelijk af te schaffen werd het geleidelijk afgeschaft. In Amerika hebben ze ook een 'drooglegging' gehad maar omdat het van de ene op de andere dag was ging het alcohol produceren en drinken gewoon ondergronds door.

Beste broeders en zusters! Twijfel niet aan de perfectie van de Islam!
Ook al snappen wij sommige zaken niet gelijk. Zeg dan tegen jezelf; Ik heb hier nog geen kennis en begrip van gekregen maar als het van Allah komt dan accepteer ik het.

Wassalaam,

zonnetje

04-10-2009, 21:31

Citaat door Zonnetje_78:
Assalamoe aleikoum,

Dit was mijn reactie in een andere topic over slavernij:

Wees alsjeblieft voorzichtig in je uitspraken. Hoe zou het hetzelfde als verkrachting kunnen zijn terwijl Allah het toegestaan heeft?



hoe noem jij sex zonder instemming van de dame in kwestie?

05-10-2009, 00:28

Citaat door sangar:
Dat is als de verderfzaaiende kuffaar in hun dhulm de Moslim landen binnenvallen en verderf zaaien. Hun mannen worden doodgemaakt en hun vrouwen die meekwamen blijven over. xDIEx vrouwen mogen als slaven worden genomen, want het doden van vrouwen en kinderen mag niet volgens de Profeet - 'Alayhi Salaam! Met hun is seksueel-gemeenschap toegestaan.

Zij kwamen dus zonder recht naar in diyaar verderf zaaien - dus niet dat moslims naar hun landen gaan en hun vrouwen gaan meenemen!


Ps. Slechts met de instemming van de haar. Niet tegen haar wil in.

05-10-2009, 15:04

Citaat door Emeth:
hoe noem jij sex zonder instemming van de dame in kwestie?



Grappig, soms willen mensen iets zo graag bevestigt zien dat ze over bepaalde zaken heen lezen. Ik schreef in mijn stuk toch heel duidelijk:

Dit mag alleen als de vrouw in kwestie dit ook wil (dus zonder dwang)

05-10-2009, 19:09

Citaat door Zonnetje_78:
Grappig, soms willen mensen iets zo graag bevestigt zien dat ze over bepaalde zaken heen lezen. Ik schreef in mijn stuk toch heel duidelijk:

Dit mag alleen als de vrouw in kwestie dit ook wil (dus zonder dwang)


-

Pagina's : [1] 2