Bekijk volle/desktop versie : hulp voor onze Marokkanen

26-05-2004, 09:48
Ik heb al van jongs af aan de droom gehad om later terug te keren naar Marokko en daar dan iets voor onze Marokkanen op te gaan zitten niet om winst maken maar om ze te helpen.

Nou weet ik dat er farmaceutische bedrijven zijn die af en toe mee willen werken om medicijnen, eigenlijk alles wat er voor ziekenhuizen nodig is goedkoper te verstrekken. Ik weet alleen niet waar ik daar mee moet beginnen want er zijn zoveel regels van de overheid.

Het maakt me eigenlijk niet uit wat ik moet doen van mijn part moet ik langs de deuren om kleding in te zamelen. Ik wil gewoon iets doen om daar de armen te helpen. Ik weet ik klink nu als Robin Hood maar er moeten mensen zijn die ook iets willen doen voor ons Marokkaanse gemeenschap.
Geloof me als wij het als Marokkaanse jongeren niet doen dan zal niemand doen.

Dus alsjeblieft wie ook maar weet hoe ik moet beginnen help mij.

Alvast bedankt

13-06-2004, 21:45

heeey,

Je hebt gelijk, ik probeer ook de armen te helpen. Maar het is zo moeilijk. Omdat je niet weet waar je moet beginnen Maarre ik woon zelf in Al hoceima en voring jaar ben ik wezen kijken bij de weeskinderen, daar was zoveel ellende en toch konden die kinderen nog lachen.... Als ik dan denk aan het leven dat ik hier leef met mijn mijn 6 paar schoenen enz ......Ik wil dit jaar geld inzamelen voor die kinderen...en dan heb ik het over kleine bedragen...dus niet over scholen bouwen ofsjow..maar gewoon iets meer luxe voor die kinderen zodat ze kunnen blijven lacehen...En ik weet egt nie hoe Maroko dit jaar na de aardbeving zal zijn....Mohiem jij nog veel sterkte enne wie weet kunnen we samen iets doen......

somebody die zich soms schuldig voelt om het goede leven dt ik heb...

13-06-2004, 23:55

Citaat:
Origineel gepost door yust_fatima
Ik heb al van jongs af aan de droom gehad om later terug te keren naar Marokko en daar dan iets voor onze Marokkanen op te gaan zitten niet om winst maken maar om ze te helpen.

Nou weet ik dat er farmaceutische bedrijven zijn die af en toe mee willen werken om medicijnen, eigenlijk alles wat er voor ziekenhuizen nodig is goedkoper te verstrekken. Ik weet alleen niet waar ik daar mee moet beginnen want er zijn zoveel regels van de overheid.

Het maakt me eigenlijk niet uit wat ik moet doen van mijn part moet ik langs de deuren om kleding in te zamelen. Ik wil gewoon iets doen om daar de armen te helpen. Ik weet ik klink nu als Robin Hood maar er moeten mensen zijn die ook iets willen doen voor ons Marokkaanse gemeenschap.
Geloof me als wij het als Marokkaanse jongeren niet doen dan zal niemand doen.

Dus alsjeblieft wie ook maar weet hoe ik moet beginnen help mij.

Alvast bedankt
Het is inderdaad moeilijk, ook vanwege het feit dat Marokko niet om de hoek ligt. Als je kleren hebt verzameld, komen de transporten erboven op. Voordat je het weet verkeer je zelf in een financiele crisis.

Maar ik sta helemaal achter jouw plan. Er moet wat gebeuren, en zoals jij zegt als de jongeren het niet doen doet niemand het.

Waarom regel je niet een banknummer van een weeshuis, en ga je hier cybercollecteren en dan het bedrag storten.

Mocht ik iets beter weten dan laat ik het wel horen

14-06-2004, 09:35
Eindelijk een reactie ik dacht dat dit onderwerp onze marokkanen niets intresseerde.
Dat met dat bankmnummer is op zich een goede idee, maar eerlijk is eerlijk onze marokkanen zijn dan meteen wantrouwig. Op zich geef ik ze geen ongelijk 9 van de 10 keer gaan de organisatoren er met het geld vandoor. Ik wil iets doen waarbij de jongeren zelf inatiatief gaan toen dus echt actie ondernemen. Waarom kunnen wij niet een maand in juli mensen gaan helpen in Marokko. Ipv op het strand te gaan liggen gaan we in een ziekenhuis helpen, of iets helpen opbouwen in al hoceima. Het zijn allemaal kleine dingen maar het kan voor die mensen een wereld van verschil uitmaken. Ik weet gewoon om iets groots aan te pakken heb je veel hulp nodig en die hulp is er gewoon niet onze jongeren hebben het allemaal erg druk. Dus moeten we het klein aanpakken maar waar moet je beginnen???

14-06-2004, 16:23

Citaat:
Eindelijk een reactie ik dacht dat dit onderwerp onze marokkanen niets intresseerde.

Ga je dit jaar naar Marokko en misschien kunnen we dan samen iets doen. En ik ben bezig met een rekeningnummer

15-06-2004, 00:36
Ik zou zeker zoiets beginnen...maar dan zou ik als eerste in mijn stadje als eerste beginnen. (Berkane ).....

15-06-2004, 08:21
Ik ga dit jaar ook naar Marokko planning is 7 weken en daarvan zou ik minimaal 4 weken iets willen doen. Berkane is voor mij echt te ver ik kom zelf uit Nador en het liefst zou ik om te beginnen daar iets in de buurt willen doen. Dus iemand die iemand kent in een ziekenhuis of week ik veel waar. Die mag me mailen ik bied mijn hulp

05-01-2005, 11:49
Salamoe helejkoem,

één van mijn doelen, inshallah, is ook marokko helpen en dat kan op heel veel gebieden, moehiem dat hebben we dan gemeenschappelijk.

De manier waarop jullie het willen doen is goed hoor. Alleen vind ik dat er niet echt structuur is. Misschien zou het handig zijn als we een lijstje maken met geintresseerden en hun positie momenteel in de maatschappij (werk, school of beiden). Zodat je inzicht kunt krijgen in met z´n hoe velen we zijn en natuurlijk wat de capaciteiten we hebben ( inventariseren) .

En als dat in voldoende aantal is dan een bijeenkomst houden en natuurlijk de methodes van iedereen aanhoren. En dan vervolgens democratisch een besluit gaan maken. Ik denk dat er best veel organisaties zijn die willen helpen.

Maar ik hoor van jullie of jullie het wat vinden, zoek ook vrienden op......hoe meer mensen des te meer we mensen kunnen helpen.

Bedankt voor jullie aandacht.