Bekijk volle/desktop versie : Bedrijfsarts! advies gevraagd!



08-09-2009, 14:20


Ik ben sinds een tijdje ziek, heb 2 ziektes, en behoorlijk wat lichamelijke klachten.
al die tijd kwam ik op het spreekuur van de bedrijsarts, dit was een meneer die luisterde en rekening met me hield.

Vandaag ben ik bij een nieuwe bedrijfsarts geweest (een vrouw) na een half uur gesprek met haar, kwam ze tot de conqlusie dat ik dus met ingang van maandag een 1 uur per dag moest werken, ik ben het hier niet mee eens, want ik heb de hele dag door pijn. ik heb het haar laten weten dat ik er dus niet mee eens ben, en dat zij noch mijn artsen noch mijn leidinggevende kunnen weten hoe ik me daadwerkelijk voel.
Ik loop nu bij 2 verschillende internisten en deze bevestigen ook mijn situatie.

Zij gaf aan dat ik een second opinion kon aanvragen bij het UWV.

Heeft iemand hier ervaring mee, of zijn zij net als bedrijfsartsen, een uurtje gesprek en gelijk hun conqlusie.

Want ik sta nu echt op het punt om gewoon maar ontslag te nemen, want op deze manier wordt ik alleen maar zieker.

graag advies gevraagd

08-09-2009, 14:59


Zeker geen ontslag nemen!

Ze zullen je inderdaad ziek maken met brieven en spreekuren. Dit doen ze zodat ze mensen snel weer aan het werk krijgen. Je moet vooral het gevoel krijgen dat je er geen zin meer in hebt. dan kost het ze allen niets.

Gewoon second opinion aanvragen.

08-09-2009, 15:09
Als je echt niet dat ene uurtje kan werken dan moet je ze er ook van kunnen overtuigen. Dus die second opinion zou ik zeker gaan aanvragen!

08-09-2009, 15:14

Citaat door yesss:
Als je echt niet dat ene uurtje kan werken dan moet je ze er ook van kunnen overtuigen. Dus die second opinion zou ik zeker gaan aanvragen!


Ik kan het echt gewoon niet en het gekke is dat zij zei tja die pijn zal nooit weggaan, ze geeft toe dat die ziekte gewoon pijnlijk is, maar toch vind ze dat ik moet beginnen. ik ga haar rapport afwachten, en dan inshallah ga ik een second opinion aanvragen, hoe zit het dan? moet ik alsnog maandag dat ene uur beginnen of gewoon bellen dat ik ziek ben

08-09-2009, 18:54


Vraag sowieso een second opinion aan bij t uwv en doe alles volgens de regels zodat je juridisch altijd in je recht staat.

Ontslag nemen zou ik zeker niet doen, dit is de makkelijkste en goedkoopste manier om van jou af te komen voor jouw werkgever. Waarschijnlijk zit jouw werkgever hierachter en oefent deze druk uit op de arbo arts om jou weer uren op te laten bouwen op de werkvloer.
Laat merken dat je wel wilt maar niet kan. Desnoods ga je een uurtje proberen en als het niet lukt ga je gewoon na een half uurtje naar huis en zeg je dat je t niet volhoud en dat opbouwen jouw situatie verslechtert ipv verbetert en niet bevordelijk is voor je herstelproces.

08-09-2009, 21:07
ziek is ziek zou second opion nemen maar of ik die nou bij het uwv zou doen twijfel ik. gg gd arts misschien een optie? maar je moet het ech trefen met die keuringsartsen zowel arbo als uwv en als gg gd arts. ontslag zeker niet nemen neem een advocaat in handen anders en als je brieven hebt van je artsen dat je ziek bent dus op papier daar sta je sterker mee. je kan een kopie van deze anders aan die arts geven ter info. als die arts vind dat je kan werken dan ga je naar je werk en ga je gelijk wer weg dus als het ware je gezicht laten zien dat je wel wil maar gewoon niet kan.
die arbo artsen werken voor de werkgever want die betaalt ze. gewoon blijven plakken niet weggaan en neem een advocaat in handen is mijn advies. en als je naar die arts gaat ga niet alleen neem iemand mee is ook beter is mijn ervaring.

opgeven zou ik zeker niet doen. ik heb me leven lang lopen proceduren en aanhouder wint. als je ziek bent ben je gwoon ziek PUNT.