Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoekenverbod in Antwerpen?



Pagina's : [1] 2 3

08-09-2009, 08:30
[B]Het begint steeds gekker te worden


Vlaams Belang vraagt nultolerantie bij protest tegen hoofddoekverbod
ANTWERPEN - Het Vlaams Belang vindt dat de protesten tegen het hoofddoekverbod in Antwerpen en Hoboken de spuigaten uitlopen. De partij wil geen 'zoveelste zinloze' overleg, maar pleit voor nultolerantie tegenover de herrieschoppers en vraagt om hen te vervolgen.

'Zo'n 200 islamitische betogers vatten intussen dagelijks post aan de schoolpoorten, scanderen intimiderende slogans als 'alle Vlamingen buiten', blokkeren de toegang en uiten regelrechte (doods)bedreigingen. Ouders worden opgebeld en namen werden genoteerd van zij die de hoofddoek hadden afgelegd. Het voorbije weekend werd zelfs ingebroken in het Hobokense Atheneum', klaagt de partij.

'Deze steeds driester wordende incidenten zijn duidelijk een symptoom van de voortschrijdende islamisering van de steden, die steeds agressievere vormen aanneemt. Dagelijks wordt nu het bewijs geleverd dat het hoofddoekenverbod meer dan terecht was en dat de sociale druk op leerlingen die geen hoofddoek dragen wel degelijk een feit is', besluit Vlaams Belang.[/B]

08-09-2009, 08:34


ben blij dat ik niet meer op die school zit..

waarom moet die inbraak gelinkt worden met t hoofddoekenverbod? typisch die fucking media weer
vroeger werd er daar ook al een paar keer ingebrokenm toen ik daar zat..ze wilden laptops stelen.

08-09-2009, 08:35

Citaat door mevrouwtje20:
[B]Het begint steeds gekker te worden


Vlaams Belang vraagt nultolerantie bij protest tegen hoofddoekverbod
ANTWERPEN - Het Vlaams Belang vindt dat de protesten tegen het hoofddoekverbod in Antwerpen en Hoboken de spuigaten uitlopen. De partij wil geen 'zoveelste zinloze' overleg, maar pleit voor nultolerantie tegenover de herrieschoppers en vraagt om hen te vervolgen.

'Zo'n 200 islamitische betogers vatten intussen dagelijks post aan de schoolpoorten, scanderen intimiderende slogans als 'alle Vlamingen buiten', blokkeren de toegang en uiten regelrechte (doods)bedreigingen. Ouders worden opgebeld en namen werden genoteerd van zij die de hoofddoek hadden afgelegd. Het voorbije weekend werd zelfs ingebroken in het Hobokense Atheneum', klaagt de partij.

'Deze steeds driester wordende incidenten zijn duidelijk een symptoom van de voortschrijdende islamisering van de steden, die steeds agressievere vormen aanneemt. Dagelijks wordt nu het bewijs geleverd dat het hoofddoekenverbod meer dan terecht was en dat de sociale druk op leerlingen die geen hoofddoek dragen wel degelijk een feit is', besluit Vlaams Belang.[/B]


Heeft u gekeken naar terzake?


Citaat door Rach_:
ben blij dat ik niet meer op die school zit..

waarom moet die inbraak gelinkt worden met t hoofddoekenverbod? typisch die fucking media weer
vroeger werd er daar ook al een paar keer ingebrokenm toen ik daar zat..ze wilden laptops stelen.


Wordt gelinkt omdat ze slogans hebben gespoten op de muren die verband hielden met hoofddoekenverbod.

08-09-2009, 08:36
wat was er op terzake, we kunne t online nog zien
was er iets interessants?

08-09-2009, 08:38


Salaam alikoum warahmatullahi

Vind het wel goed dat er wordt geprotesteerd, of helemaal niet naar school gegaan (aangezien het nog maar de eerste weken zijn).
Het is juist dat wat ze nodig hebben om te laten zien dat we op onze strepen staan en niet met ons laten sollen, helaas zijn we daar in het begin veel te laks in geweest. We zouden onze normen en waarden eens goed onder handen nemen, want het dreigt uit de hand te lopen.
Het ergste van dit alles is dat er een aantal (weliswaar in minderheid) moslims, ook ernaar streven om de hijaab uit het zicht te halen, zelfs tot anonieme getuigenissen toe, wat ze buiten opgedraafd krijgen en dat ze wel gedreigd worden omdat ze de hijaab hebben uitgedaan.
Aan de andere kant, heel pathetic dat er agressief moet opgetreden worden en aan vandalisme moet gedaan worden.

Moge Allah deze dames bijstaan in het blijven dragen van hun hijaab!

Wa salaam

08-09-2009, 08:39

Citaat door Rach_:
wat was er op terzake, we kunne t online nog zien
was er iets interessants?


Ik geloof via ' http://www.deredactie.be '. Toch niet!!!

Op http://www.terzake.be hebben ze nog niet geplaatst.

08-09-2009, 08:43
We leven nu eenmaal tussen de belgen.
Waarom leggen ze zich er gewoon niet bij neer?

Bij ons opt school mocht het ook niet, punt uit.
Vanaf de schoolpoort, mocht iedereen doen wat tie wou op zijn hoofd.
En nooit zijn daar klachten of problemen mee geweest.

Hoe vaak ze ook protesteren of inbreken in die school.
Het hoofddoekenverbod blijft. Daar ben ik zeker van.

08-09-2009, 08:47

Citaat door SweetRose:
We leven nu eenmaal tussen de belgen.
Waarom leggen ze zich er gewoon niet bij neer?

Bij ons opt school mocht het ook niet, punt uit.
Vanaf de schoolpoort, mocht iedereen doen wat tie wou op zijn hoofd.
En nooit zijn daar klachten of problemen mee geweest.

Hoe vaak ze ook protesteren of inbreken in die school.
Het hoofddoekenverbod blijft. Daar ben ik zeker van.


Ben het er niet mee eens, Sweetrose.
We leven nu eenmaal tussen de nsara, maar dat wilt niet zeggen dat we ook maar alles moeten doen wat ze ons opleggen.
Geef je nu toe, mag je de volgende keer nog meer toegeven, kijk gewoon naar Franca en omstreken.
Ik vind dat ze er nog vanalles mogen aan doen (zonder agressief op te treden/vandalisme), maar gewoon laten horen dat ze die hijaab op willen houden, we kunnen toch naast mekaar leven of niet, wit, zwart, geel, waarom niet het bijbehorende erbij nemen? Dat maakt het juist zo mooi.
Mocht het toch allemaal voor niks zijn, dan hebben ze tenminste de moeite gedaan tot wat ze konden en anders ja, rest niets anders dan een andere school te zoeken.

08-09-2009, 08:50

Citaat door SweetRose:
We leven nu eenmaal tussen de belgen.
Waarom leggen ze zich er gewoon niet bij neer?

Bij ons opt school mocht het ook niet, punt uit.
Vanaf de schoolpoort, mocht iedereen doen wat tie wou op zijn hoofd.
En nooit zijn daar klachten of problemen mee geweest.

Hoe vaak ze ook protesteren of inbreken in die school.
Het hoofddoekenverbod blijft. Daar ben ik zeker van.



Is die hoofddoekverbod daar altijd al geweest?



08-09-2009, 08:50

Citaat door Nassima_b:
Ben het er niet mee eens, Sweetrose.
We leven nu eenmaal tussen de nsara, maar dat wilt niet zeggen dat we ook maar alles moeten doen wat ze ons opleggen.
Geef je nu toe, mag je de volgende keer nog meer toegeven, kijk gewoon naar Franca en omstreken.
Ik vind dat ze er nog vanalles mogen aan doen (zonder agressief op te treden/vandalisme), maar gewoon laten horen dat ze die hijaab op willen houden, we kunnen toch naast mekaar leven of niet, wit, zwart, geel, waarom niet het bijbehorende erbij nemen? Dat maakt het juist zo mooi.
Mocht het toch allemaal voor niks zijn, dan hebben ze tenminste de moeite gedaan tot wat ze konden en anders ja, rest niets anders dan een andere school te zoeken.


Zeggen de Belgen ook over de Marokkanen. Geef ze een hand en ze nemen een hele arm.

08-09-2009, 08:57

Citaat door Mocrocker:
Zeggen de Belgen ook over de Marokkanen. Geef ze een hand en ze nemen een hele arm.


Zeggen mannen ook over vrouwen, maar goed.

Het is zo, als je blijft toegeven, dat wordt het echt wel erg. In BE is het al zo moeilijk om werk te vinden met de hijaab, om dan ook nog eens de gewoonte mee te krijgen hem niet meer naar school te mogen dragen, denk dat dat een heel onzeker gevoel geeft bij de moslima's, om hem dan helemaal af te doen of nooit te dragen. Of dat ouders zelf zo ver gaan in het niet meer meegeven van de hijaab, aangezien er geen plaats meer zal zijn voor hun in de gemeenschap. Wat dan???

08-09-2009, 08:57

Citaat door mevrouwtje20:
Is die hoofddoekverbod daar altijd al geweest?




voor zover k me kan herinneren wel ja
hoofddoekenverbod hield ook bandana's, mutsen en petten in

dus ik vond niet dat er echt gediscrimineerd werd
marokkanen mocht niet met hoofddoeken binnen en de belgen niet met petten

en er waren heel wat sancties uitgedeeld aan de belgen die met petten binnekwamen

dat vond ik dan wel fair
dat ze ook hun straften

08-09-2009, 09:01



Citaat door SweetRose:
voor zover k me kan herinneren wel ja
hoofddoekenverbod hield ook bandana's, mutsen en petten in

dus ik vond niet dat er echt gediscrimineerd werd
marokkanen mocht niet met hoofddoeken binnen en de belgen niet met petten

en er waren heel wat sancties uitgedeeld aan de belgen die met petten binnekwamen

dat vond ik dan wel fair
dat ze ook hun straften



Oke, dus netals in Frankrijk hebben ze daar die regelen.

Maar toch is een hijaab wat wij dragen anders als een pet etc. Je kunt het niet daarmee vergelijken. Een hijaab is gewoon gevoelig.

Hmdl ben ik blij dat wij dat niet hier in NL hebben

08-09-2009, 09:02

Citaat door Mocrocker:
Heeft u gekeken naar terzake?




Nee, wat was er dan te zien?

08-09-2009, 09:04

Citaat door mevrouwtje20:
Oke, dus netals in Frankrijk hebben ze daar die regelen.

Maar toch is een hijaab wat wij dragen anders als een pet etc. Je kunt het niet daarmee vergelijken. Een hijaab is gewoon gevoelig.

Hmdl ben ik blij dat wij dat niet hier in NL hebben


dat komt nog wel
geloof me...

Pagina's : [1] 2 3