Bekijk volle/desktop versie : Welke koekjes heb jij gemaakt!!!



Pagina's : [1] 2

06-09-2009, 13:05
Werkelijk waar.. ik was van plan helemaal niks te maken dit jaar .. maar moederlief heeft mij gesmeekt tock wat te maken ..

Bij deze ... ik heb het volgende al gemaakt.

fekkas
bobbons
dadelkoekjes ...

wat ik nog ga meken van de week incha allah
cocos koekjes
nesle maantjes van cookie.


dit jaar geen cake maar puddingbroodjes incha allah!


NU jullie !! wie heeft al koekjes af .. tellll ussssssssss

06-09-2009, 13:10


voor el3ied? het is nog te vroeg. ik wacht nog anderhalve week.

06-09-2009, 13:18
.. bobbons heb ik in de vriezer gedaan .. en de fekkas en dadelkoekjes in een dichte emmer en daaromheen helemaal dicht gemaakt met sterke plakband.

volgens een lid hier die zelf ook koekjes maakt voor bakkerijen etcc. heeft zelf gezegd dat je ze max 4 weken in een dichte emmer kunt bewaren.


de nesle maantjes en cocos koekjes ga ik invriezen... omdat hier bestandelen zitten van melk.

06-09-2009, 13:18
ik heb over 1,5 helemaaaaaaaal geen tijd voor koekjes maken .. dus vandaar anders ga ik alleen maar stressen nergens voor nodig

06-09-2009, 13:24



Citaat door amira00:
ik heb over 1,5 helemaaaaaaaal geen tijd voor koekjes maken .. dus vandaar anders ga ik alleen maar stressen nergens voor nodig



oke, ik begrijp het. het klopt wel dat koekjes in emmers langer houdbaar zijn. langer dan 4 weken zelfs.en ze zijn ook veel lekkerder. als je ze maar goe d dicht hebt gedaan. en dat heb jij.

06-09-2009, 14:37
zo gelukkig maar heb geen zin in beschimmelde koekjes echt zondeeeeeeeeee van tijd en de energie die je erin hebt gestoken ..

per koeksoort ben je een halve middag kwijt! dus vandaar dat ik het bij simpel hou .. anders ben ik 1 dag kwijt aan 1 soort koek vind ik doodzonde!

06-09-2009, 14:39
Plaats foto's !

06-09-2009, 14:41
ik ga maken

Briwat
pindakoekjes in choco en cocos
fekkas van chocola en nootjes
pindakoekjes in papiertjes, Die net als servetje
en een ben ik nog aan t twijfelen..

06-09-2009, 14:48

Citaat door Tahrifest_Lady:
Plaats foto's !



bedoel je van de koekjes of gewoon de recepten .. en fotos..


ik plaats de foto als het l3ied is, want dan heb ik ze allemaal in 1 bord .


06-09-2009, 14:50

Citaat door wonderlijk:
ik ga maken

Briwat
pindakoekjes in choco en cocos
fekkas van chocola en nootjes
pindakoekjes in papiertjes, Die net als servetje
en een ben ik nog aan t twijfelen..


klinkt goed meid.

Briwat ga ik dit jaar niet doen .. had ik al die voorgaande jaren gedaan...


ik heb fekkas met sesamzaadjes en grove amandelstukjes gemaakt.


zou je mij het recept willen geven van de pindakoekjes .. dus niet die in die papiertjes maar die andere.

06-09-2009, 15:05

Citaat door amira00:
klinkt goed meid.

Briwat ga ik dit jaar niet doen .. had ik al die voorgaande jaren gedaan...


ik heb fekkas met sesamzaadjes en grove amandelstukjes gemaakt.


zou je mij het recept willen geven van de pindakoekjes .. dus niet die in die papiertjes maar die andere.


Het is een heeele lekker koeksoort en heel kruimelig..


500 gram bona(dus een hele pak)
500 gram pinda's
1 bakpoeder
schil van citroen.(hoeft niet)
halve theeglas cacaopoeder
1 theeglas suiker
meel totdat je een plakkerig deeg hebt..

witte chocola
en cocos voor deco

je maalt de pinda's grof en dan doe je alle ingredienten in een tijltje en meng alle ingredienten goed. Dan doe je meel beetje bij beetje totdat je deeg samengehangen is. Was je handen als je balletjes kan maken zonder dat ze aan je handen plakken dan is het goed.. Let op. Maak de deeg niet te hard. Dus terwijl je meel aan het toevoegen bent kijk je wanneer de deeg goed is voor gebruik.

maak balletjes ter grootte van een coladop, bak ze in de oven op 150graden tot een minuut of 15.

smelt de chocola au ban marie, doop de koekje in en haal ze door de cocos. laat ze hard worden in de koelkast.

06-09-2009, 15:24
die lijk me echt een lekker soort koek ,
ik wil dit jaar nieuwe soorten koek proberen dus deze zit erbij .
alleen ..hoeveel witte chocolat had je nodig ?en had je cacao gebruikt of die choco poeder die we gebruiken weleens om chocomel te maken voor de kids(nisquik bijvoorbeeld ).
thanks lieverd



QUOTE=wonderlijk;70612141]Het is een heeele lekker koeksoort en heel kruimelig..


500 gram bona(dus een hele pak)
500 gram pinda's
1 bakpoeder
schil van citroen.(hoeft niet)
halve theeglas cacaopoeder
1 theeglas suiker
meel totdat je een plakkerig deeg hebt..

witte chocola
en cocos voor deco

je maalt de pinda's grof en dan doe je alle ingredienten in een tijltje en meng alle ingredienten goed. Dan doe je meel beetje bij beetje totdat je deeg samengehangen is. Was je handen als je balletjes kan maken zonder dat ze aan je handen plakken dan is het goed.. Let op. Maak de deeg niet te hard. Dus terwijl je meel aan het toevoegen bent kijk je wanneer de deeg goed is voor gebruik.

maak balletjes ter grootte van een coladop, bak ze in de oven op 150graden tot een minuut of 15.

smelt de chocola au ban marie, doop de koekje in en haal ze door de cocos. laat ze hard worden in de koelkast.[/QUOTE]

06-09-2009, 15:29



Citaat door hassana82:
die lijk me echt een lekker soort koek ,
ik wil dit jaar nieuwe soorten koek proberen dus deze zit erbij .
alleen ..hoeveel witte chocolat had je nodig ?en had je cacao gebruikt of die choco poeder die we gebruiken weleens om chocomel te maken voor de kids(nisquik bijvoorbeeld ).
thanks lieverd



QUOTE=wonderlijk;70612141]Het is een heeele lekker koeksoort en heel kruimelig..


500 gram bona(dus een hele pak)
500 gram pinda's
1 bakpoeder
schil van citroen.(hoeft niet)
halve theeglas cacaopoeder
1 theeglas suiker
meel totdat je een plakkerig deeg hebt..

witte chocola
en cocos voor deco

je maalt de pinda's grof en dan doe je alle ingredienten in een tijltje en meng alle ingredienten goed. Dan doe je meel beetje bij beetje totdat je deeg samengehangen is. Was je handen als je balletjes kan maken zonder dat ze aan je handen plakken dan is het goed.. Let op. Maak de deeg niet te hard. Dus terwijl je meel aan het toevoegen bent kijk je wanneer de deeg goed is voor gebruik.

maak balletjes ter grootte van een coladop, bak ze in de oven op 150graden tot een minuut of 15.

smelt de chocola au ban marie, doop de koekje in en haal ze door de cocos. laat ze hard worden in de koelkast.
[/QUOTE]


Hee schat,

Ik heb zeker 6 tot 7 chocoladerepen gebruikt. Gewoon van die goedkoopste.

En cacaopoeder, je kan inderdaad ook gewoon nisquik gebruiken. Ik had die ene blooker gebruikt

Succes

06-09-2009, 15:29

Citaat door amira00:
klinkt goed meid.

Briwat ga ik dit jaar niet doen .. had ik al die voorgaande jaren gedaan...


ik heb fekkas met sesamzaadjes en grove amandelstukjes gemaakt.

zou je mij het recept willen geven van de pindakoekjes .. dus niet die in die papiertjes maar die andere.


mag ik de resept ,please! .
en hoe je te werk ging .ik heb namelijk nooit een fekkas soort gmaakt.

06-09-2009, 15:31

Citaat door amira00:
klinkt goed meid.

Briwat ga ik dit jaar niet doen .. had ik al die voorgaande jaren gedaan...


ik heb fekkas met sesamzaadjes en grove amandelstukjes gemaakt.


zou je mij het recept willen geven van de pindakoekjes .. dus niet die in die papiertjes maar die andere.


mag ik het resept en de manier hoe je te werk ging .
alvast bedankt

Pagina's : [1] 2