Bekijk volle/desktop versie : Studie Te koop Studieboeken voor de opleiding HBO maatschappelijk werk en dienstverlening



Pagina's : [1] 2

04-09-2009, 10:14
Omdat ik mijn studie HBO maatschappelijk werk en dienstverlening heb afgerond, verkoop ik mijn studieboeken van alle 4 studiejaren.
De meeste zijn nog helemaal nieuw en de rest zo goed als nieuw. Ze zien er allemaal heel goed uit.
Ik wil ze als pakket verkopen, maar heb je interesse in een of meerdere boeken dan verkoop ik ze ook los.
Het gaat om de volgende boeken;

- Het palet van de psychologie; Jakop Rigter
- Maatschappelijk werk Basisboek; Nora van Riet en Henk Jongman
- Stromingen in de psychologie William E. Glassman en Hans geluk
- Verlieskunde; Herman de Monnink
- Psychosociale hulpverlening in het Mastschappelijk werk
- Maatschappelijk werk Doelgroepen en werkvelden: Nora van Riet
- Gespreksvoering vaardigeden en modellen
- Veranderkundige modellen: GErard Donkers
- Omgaan met diversiteit; Leida Schuringa
- TAaltopics Presenteren
- de constructie van de levensloop; GErrit Breeuwsma
- Samenlevingen; Een verkenning van het terrein van sociologie
- De organisatie als hulpmiddel; Bohn Stafleu van Loghum
- Groepswerk in het mw; Nora van Riet
- Wetgeving Mwd/SPH/HBO-V 2003/2004
- Crisishulpverlening; Frans Brinkman en Ruud van den Berg (2de herziene druk)
- Methodisch werken in de sociaal-juridische hulp- en dienstverlening (3de herziene druk)
- Trainingsboek conflicthantering en mediation; Hugo Prein
- De eenvoud van projectmatig werken; Michiel Spanjer
- De methodiek van de ondersteuningsgroep; Pim Cuijpers/Herman Reesink
- Filosofie is voor iedereen; Ludo Abicht
- RECHT een inleiding; Frans slager/ Cees Meijer
- Methodiek Maatschappelijk werk en dienstverlening
- Beroepsethiek voor Maatschappelijk werk en Dienstverlening; Fons Klaase
- Studievaardigheden (3de herziene druk)
- Taakgerichte hulpverlening in social Work
- Het ontwerpen van een onderzoek; Piet Verschuren en Hans Doorewaard (3de druk)

Je kunt mij een pm sturen als je interesse hebt.

07-09-2009, 21:27



Citaat door Ouafae21:
up en hoezo not??


Je bent hier lid vanaf 2005 met meer dan 2000 reacties maar weet niet waar not. voor staat haha, moehim, not. staat voor notificatie.

08-09-2009, 10:20
ook al ben ik lid, betekent niet dat ik hier dag en nacht rondhang. Het is voor mij niet belangrijk om alle afkortingen te weten. Maar ja, never mind.

08-09-2009, 14:47

Citaat door Ouafae21:
ook al ben ik lid, betekent niet dat ik hier dag en nacht rondhang. Het is voor mij niet belangrijk om alle afkortingen te weten. Maar ja, never mind.


Kan, maar voor iemand die 2746 reacties heeft achterlaten is hier dus best vaak te vinden en zou het toch wel moeten weten Challasss

08-09-2009, 21:37


dat waren reacties van jaren geleden. ben de laatste tijd hier niet meer. Alleen nu even om een advertentie te plaatsen

08-09-2009, 22:23
maar meid wat vond je van die opleiding was het leuk??

08-09-2009, 22:26
jawel is wel interessant en leerzaam. Ik heb voor HBO. sociale dienstverlening gedaan. Het lijkt daar erg op, alleen verdiep je meer in de hulpverlening.

08-09-2009, 22:28
is het een moeilijke opleiding?????/
ik wil het ater ook als beroep.

08-09-2009, 22:28
is het een moeilijke opleiding?????/
ik wil het later ook als beroep.

08-09-2009, 22:32

Citaat door Ouafae21:
jawel is wel interessant en leerzaam. Ik heb voor HBO. sociale dienstverlening gedaan. Het lijkt daar erg op, alleen verdiep je meer in de hulpverlening.



ik ben vandaag begonnen met ondernemer manager detailhandel en ik heb nu enorme spijt het lijkt me 10 keer niks ben meer een persoon die graag andere mensen helpt en niet iets wilt verkopen en nu ben ik van plan om sociale dienstverlening te gaan volgen.

09-09-2009, 22:20

Citaat door Riffia_Kebdania:
ik ben vandaag begonnen met ondernemer manager detailhandel en ik heb nu enorme spijt het lijkt me 10 keer niks ben meer een persoon die graag andere mensen helpt en niet iets wilt verkopen en nu ben ik van plan om sociale dienstverlening te gaan volgen.



sociale dienstverlening is een goede voorbereiding voor het HBO mwd. Maar weet je wat het is SD is niveau 3 en je moet niveau 4 hebben wil je HBO doen. Ik ben er wel doorheen gekomen, ik was de laatste groep. Moest wel 2 toetsen doen Nederlands en nog iets, weet niet meer.
Weet nu niet wat de regels zijn, maar het is belangrijk je goed te informeren over eventuele vervolgopleidingen.

succes met je keuze

09-09-2009, 22:21

Citaat door marokkia14:
is het een moeilijke opleiding?????/
ik wil het later ook als beroep.



ik vond het wel meevallen.
De eerste twee jaren is wel even doorzetten, is echt alleen theorie en veel leerwerk.
3de jaar stage en 4de jaar afstuderen, dmv scriptie en onderzoek doen
Je moet veel geduld hebben en de wil om door te studeren!
Succes meid!

10-09-2009, 09:52


Ik ga dit jaar afronden insha'Allah! Ik wil graag naar 't Hbo & MWD lijkt me wel 'n leuke opleiding.
Ik ben op dit moment nog heel erg aan 't twijfelen.

Loop je alleen in 't laatste leerjaar stage?

10-09-2009, 22:01

Citaat door alhoceima_89:
Ik ga dit jaar afronden insha'Allah! Ik wil graag naar 't Hbo & MWD lijkt me wel 'n leuke opleiding.
Ik ben op dit moment nog heel erg aan 't twijfelen.

Loop je alleen in 't laatste leerjaar stage?



nee is alle 4 de jaren loop je een stage
de 3de jaar is een fulltime stage, en 4de jaar meer om je afstudeeronderzoek te verrichten. Is niet echt een stage, maar je moet wel een instelling aldus werkgever zoeken waar je het onderzoek mag doen.

10-09-2009, 22:06

Citaat door Ouafae21:
nee is alle 4 de jaren loop je een stage
de 3de jaar is een fulltime stage, en 4de jaar meer om je afstudeeronderzoek te verrichten. Is niet echt een stage, maar je moet wel een instelling aldus werkgever zoeken waar je het onderzoek mag doen.


Okè op die manier.
MWD is toch een hele brede opleiding? Welke leerjaar moet je echt doelgericht een richting kiezen?

Of heb ik het verkeerd?

Pagina's : [1] 2