Bekijk volle/desktop versie : Mijn Familie En Ik Hebben Ruzie Vanwegen Dat Ik Pure Moslim Geworden!!!!!!



25-05-2004, 00:17

Citaat door cyberhicham82:
wasalaam ou alaikoum wa ramatoelah wa brakatoe lieve broeders en liev zusters

ik ben doof geboren elhamdoelillah en ik kan niet goed nederlands ik hoop dat jullie me snap.
vroeger ben ik niet goed moslim en ik was populair en ik ben heel erg grapige ik lacht veeel iedereen zijn gek op me ik ben zoooo vriendelijk maar 6 maanden geleden ben ik pure moslim geworden elhamdoelillah en ik draag baard, mustje en lange kleren mijn familie zeg dat ik ziekelijk ben en ze negeer me ik ben echt kapot het doet pijn in mijn hart we hebben vaak ruzie soms huil ik.
mijn moeder zeg dat ik mijn baard moet weg en ik zei: nee islam is eerste voor dan ouders niemand van ons familie draag geen baard en geen hoofddoek familie zeg islamiste is oude wets ze denken alleen aan mode mijn familie is meeloper van europeense.
en ik zeg: moslim blijf moslim, dusssss wat moet ik doen moet ik weg van mijn familie of moet ik blijven vechten

moge ALLAH en zijn engelen jullie waken.
beslama fi amaan ALLAH.
IK HOU VAN JULLIE OMWILLEN VAN ALLAH.
.

25-05-2004, 00:29


salaam waalaikoem broeder,

ik bewonder je enorm voor je sterke imaan, ik vind dat je zoveel mogelijk je best moet doen om je ouders ervan te overtuigen dat de weg die je nu gekozen hebt de enige goede weg is en dat jij later degene bent die hier later om gevraagd zult worden en niet zij, probeer iemand om je ouders te benaderen en te overtuigen dat je de juiste keuze gemaakt hebt. iemand die geliefd is bij je ouders iemand die ze vertrouwen en geloven. Ik geef je alleen advies mijn broeder zoals ik het aangepakt zou hebben. Ik hoop dat je er iets aanhebt.

En moge allah (s.w.t.) elke moslim helpen bij het doorstaan van alle moeilijkheden die hun imaan kan verzwakken.

Ik wens je veel sterkte, met Allah's hulp zal dit inshaa allah tot een goede oplossing leiden

assallaamu alaikoem

25-05-2004, 00:44

Citaat:
Origineel gepost door miss_bakoia
salaam waalaikoem broeder,

ik bewonder je enorm voor je sterke imaan, ik vind dat je zoveel mogelijk je best moet doen om je ouders ervan te overtuigen dat de weg die je nu gekozen hebt de enige goede weg is en dat jij later degene bent die hier later om gevraagd zult worden en niet zij, probeer iemand om je ouders te benaderen en te overtuigen dat je de juiste keuze gemaakt hebt. iemand die geliefd is bij je ouders iemand die ze vertrouwen en geloven. Ik geef je alleen advies mijn broeder zoals ik het aangepakt zou hebben. Ik hoop dat je er iets aanhebt.

En moge allah (s.w.t.) elke moslim helpen bij het doorstaan van alle moeilijkheden die hun imaan kan verzwakken.

Ik wens je veel sterkte, met Allah's hulp zal dit inshaa allah tot een goede oplossing leiden

assallaamu alaikoem

25-05-2004, 07:52
ook ik beste broeder wens je het beste en wat je ook doet blijf vechten voor je geloof. ik heb ook een vriendin die er moeilijkheden mee had toen ze helemaal zivhzelf bedekte....haar ouders waren er tegen....maar dat is niet goed, zoiets moeten ze niet doen, zij moeten juist het grote voorbeeld zijn van hun kinderen en niet andersom.
ik hoop dat je er insha allah voor blijft vechten, want misschien heb je het nu moeilijk mee. maar later zall allah s.w.t je belonen insha allah.
en er is niks belangrijkers in dit leven dan alleeen je geloof volgen.
ik hoop je voldoende te hebben ingelicht....nog vele sbar....

ma3a salama......sterkte van je zuster......

25-05-2004, 08:21


beste broeder nu ik dit aan het lezen ben had ik er echt een open mond van gekregen..Je ouders zouden zoals bent al magreb al heeft gezegt je grote voorbeeld moeten zijn en dat doen ze zoals je zegt niet..als ik in jou situatie zou zitten dan zou ik mijn ouders allemaal informatie geven over de islaam en hoe ze zich eigenlijk horen te gedragen..ze zouden juist blij moeten zijn dat hun zoon zich er zo in verdiept..ze zullen er achter komen dat jij de goede dingen doet en niet wat hen doen..ook al doen ze het niet vandaag of doen ze het niet morgen maar ooit zullen ze toch wel er achter komen dat ze zich anders moeten gedragen en vergifnis bij Allah vragen
Hiermee beste broeder wil ik je zeggen dat je moet vechten voor de islam

ma3a salama je zuster in de islam

25-05-2004, 17:22
beste broeder mag ik je een advies geven: vecht voor je geloof maar niet met je ouders als je ouders met je praten ga er niet op in en loop weg ofzo want vergeet niet het zijn en blijven je ouders en je moet ze respecteren

26-05-2004, 19:06
BLIJF JE OUDERS RESPECTEREN IK WEET HET IS MOEILIJK OM THUIS TE BIDDEEN ENZ ALS JE OUDERS DAT NIET WILLEN IK BEGRIJP JE MAAR BLIJF JE INHOUDEN RABBIE ZAL JE INSHALAH HELPEN EN JE ZAL INSHALAH WORDEN BELOOND JE ZUSTER IN DE ISLAM

26-05-2004, 19:22
Salaam Aliekoem wa Rahmoetallah.

Moge Allaah van je Houden, voor je Liefde voor de Islaam..
Zie dit als een Beproeving van Allaah aza Wa Jal..
Ik weet precies wat je meemaakt..

Heb Sabr, Degene die de Islaam praktiseren zijn de vreemdelingen van deze tijd..
Inna Allaha M'a Sabirien..

Vergeet niet dat na slechte tijden, goede tijden komen..
Inna m3al 3usri Yusra..

Moge Allaah je Belonen en je Sabr Schenken..


26-05-2004, 19:31

Citaat:
Origineel gepost door cyberhicham82
wasalaam ou alaikoum wa ramatoelah wa brakatoe lieve broeders en liev zusters

ik ben doof geboren elhamdoelillah en ik kan niet goed nederlands ik hoop dat jullie me snap.
vroeger ben ik niet goed moslim en ik was populair en ik ben heel erg grapige ik lacht veeel iedereen zijn gek op me ik ben zoooo vriendelijk maar 6 maanden geleden ben ik pure moslim geworden elhamdoelillah en ik draag baard, mustje en lange kleren mijn familie zeg dat ik ziekelijk ben en ze negeer me ik ben echt kapot het doet pijn in mijn hart we hebben vaak ruzie soms huil ik.
mijn moeder zeg dat ik mijn baard moet weg en ik zei: nee islam is eerste voor dan ouders niemand van ons familie draag geen baard en geen hoofddoek familie zeg islamiste is oude wets ze denken alleen aan mode mijn familie is meeloper van europeense.
en ik zeg: moslim blijf moslim, dusssss wat moet ik doen moet ik weg van mijn familie of moet ik blijven vechten

moge ALLAH en zijn engelen jullie waken.
beslama fi amaan ALLAH.
IK HOU VAN JULLIE OMWILLEN VAN ALLAH.
salaam,moe3laikoem
jonge ik vindt het egt heel maar dan ook heel goed van jou dat jij puur moslim bent dat is egt perfect van jou
maar ga niet bij je ouders weg blijf vechten jonge je moet egt aan je familie laten zien wat ISLAM is blijf vechten niet uit huis gaan als je er uit gaat dan is het jou groote fout alleen als ze jou eruit schopen dan oke dan kan je er niets aan doen dan zou het wel moeten
maar blijf a.u.b vechten maar je moet zelf weten ik ga egt niet over jou bepalen het is je eigen leven enjij bepaald
MOGE ALLAH JOU DADEN VERGEVEN EN JOU WENSEN VERVULLEN INSHA-ALLAH
WA SALAAM

14-06-2004, 13:35
salem ou alaikoum wa ramatoelah wa brakatoe lieve broeder

inscha allah zal god je hierbij helpen zodat je ouders het zullen accepteren

salem ou alaikoum

leila