Bekijk volle/desktop versie : sex en zo

Pagina's : [1] 2 3

25-01-2002, 15:22
Lieve mensen,

Voordat ik mijn verhaal met jullie ga delen, hoop ik dat jullie niet te snel over mij zullen oordelen! vrede zij met jullie.
Ik ben een marokkaans meisje van 28, vindt mijzelf wel een moslim maar heb wel sex. Ik was 17 jaar toen ik voor het eerst met iemand naar bed ging. Mijn ouders hebben mij wel vrij opgevoed en vonden dat als je sex wilt hebben dan moet je dat alleen doen als je er zelf achter staat. Jullie zullen zeggen, wat een grote kehba zeg. Mijn mening is dat de lustgevoelens van een mens moeilijk beheersbaar zijn. Van een Marokk. vrouw mag verwacht worden dat ze als ongeschonden blad het huwelijk in gaat, maar een man vrijt er op los. Wat is jullie mening brothers and sisters.

xxx A

25-01-2002, 15:37

Kijk je zegt in principe: als zijn het doen mogen wij het ook doen! Maar dat vind ik geen goed argument.
Als de mannen in de sloot springen spring je ze toch ook niet achterna?

Maar terugkomend op het sex gebeuren. Ik vind persoonlijk (los van het geloof). dat sex iets is dat je moet delen met de man van je leven. Dus je man. Dat doe je niet zomaar met jan en alleman. Het is iets heel bijzonders en mooi, en dat moet ook zo blijven.
En als we naar het geloof kijken dan weet je dat het haram is. Zina is na shirk het ergste dat je kan plegen binnen de islaam.
Wat staat er in de koran over? Als je behoefte hebt aan sex, TROUW! Ik kan best begrijpen dat je ook gevoelens hebt. Maar als je trouwt kan je die gevoelens op een halal manier uiten.

Ik weet niet inhoeverre jij de islam praktizeert. Maar als je weer sexgevoelens krijgt. Bid en smeek allah om hulp. Geef je er niet aan over. roep a3oedeo billalhie mina ashajietanie al3diem en jaag de duivel weg.

Ik ga verder niet oordelen erover, jij weet ook wat goed of slecht is,

25-01-2002, 15:52
dank voor jullie reactie,

Maar hoe weet je nou wie de bman van je dromen is als je je maar aan een iemand geeft en dan nog meteen trouwen ook! Het leven is een leerproces, dus moet je ook inderdaad leren om goede mannen van slecht mannen te eonderscheiden. Daar bedoelik mee in in de ruimste zin van het woord.

peace

25-01-2002, 16:08
Jammer weer zo'n vraag waar de gefrustreerde meisjes elkaar zwart kunnen maken.

Allah is vergeefend zolang je dat voor je houd is er in mijn ogen niks aan de hand. Als jij geen spijt hebt van je daad hoef je ook Allah niet te vragen om vergiffenis.

Is het slecht om gemeenschap te hebben als je niet getrouwd bent? Dan waren er nog meer huwelijken kapot geweest als nu het geval is. Iedereen bepaalt voor zichzelf of hij/zij het waard vind zich te geven en de ander om dit te nemen.

Als jouw gevoel zegt dat het goed zit vind ik niet dat je verkeerd bezig bent of bent geweest. Allah weet dat hij ons heeft geschapen met gevoelens. En de een kan ze bedwingen en de ander niet. ook dat weet Allah.

Degene die zeggen deze gevoelens horen niet bij de Islam daar geloof ik niet in. Liefde staat voorop in een geloof.
En vooral liefde voor jezelf als ieder van ons dat zou hebben weet je wanneer je die grote beslissing gaat nemen. Zolang je er geen spijt van krijgt zit het goed toch?

En laten we eerlijk zijn elk meisje worstelt wel eens met die gevoelens? Laten we elkaar aub niet afmaken met vuile praat maar met eerlijke raad. Liefs

25-01-2002, 18:25

suriboy bedankt voor jouw warme steunbetuiging!

25-01-2002, 19:47
In de naam van Allah de Erbarmer de meest Barmhartige.

Bij de tijd, voorwaar de mens lijdt zeker verlies.
Behalve degenen die geloven en goede werken verrichten en elkaar aasporen tot de waarheid, en elkaar aansporen tot geduld.

Liefste zuster,

Ieder volwassen persoon heeft lusgevoelens, maar als moslim zijn we verplicht om onze lusten te bedwingen.
Dit is namelijk een test voor elk van ons zowel voor mannen als voor vrouwen!

Schuil niet achter het argument, als mannen het doen mogen wij(vrouwen) het ook.
Dit is een zeer zwak excuus.

Het verbod op het plegen van zina is er om de 'eer' van moslims te beschermen.

Zoek toevlucht bij Allah voor de shaytaans van deze wereld.
En behoed jullie voor overspel en ontucht!

Alleen Allah kan oordelen over onze daden.

Salaam 3laykoum

26-01-2002, 23:15
A SALLAAM OUA LEIKOM

suriboy! ben jij een moslim? zo ja. dan zou je moeten weten dat sex voor het huwelijk ongeoorloofd is. En dat allah swt ons beoordeeld op het mens zijnde daar ben ik het niet met je eens. allah swt beoordeeld de MOSLIM mens om zijn daden want de voorschriften van het moslim en mens zijnde staan in de heilige koran. Moslims zijn er om allah swt te aanbidden en zijn tekenen en wet te handhaven dat is een moslim ookal doe je zoveel goeds als je je niet aan de regels houdt dan moet je je zelf geen moslim noemen.

en als dat zo was dat allah swt oorldeeld over het mens zijn oordeeld dan zou hij het vas wel makkelijker gemaakt hebben door een ras en een geloof of juist geen geloof te scheppen. dus met andere woorden wat jij zei is totale onzin een moslim is een moslim en een christe is een christen en een marokaan is een marokaan en een sruinamer is een surinamer.

als jij gediscrimineerd wordt dan zeg je toch niet van hey ik ben geen surinamer ik ben een MENS!! tegenpolen heb je overal in deze wereld.

ALIYAH! meisje doe wat je niet laten kunt. je zult de gevolgen snel genoeg ondervinden!!!

OUA SALLAAM OUA LEIKOM

ALLAH OE AKHBAR!!!!!!!!!!!

27-01-2002, 01:11
Aaliyah wat heb je bereikt na zo'n jeugd??

27-01-2002, 09:26
Hoi Alyaa
Ik wil alleen zeggen dat als jij je er goed onder voelt, waarom plaats je dan zo'n topic
ik bedoel je kan toch wel begrijpen dat je zulke reacties gaat krijgen.

Wat betreft de rest ik heb zo nu en dan gelezen wat andere mensen bij andere topics schrijven en ik moet eerlijk zeggen dat de meeste lopen nu allemaal ons geloof op te hemelen en je mag geen sex en mag niet zoenen en je mag dit niet en dat niet. Maar veel doen zij er ook niet aan. ( misschien behalve sex maar de rest is wel allemaal toegestaan hhummm)

Maar je mag ook niet schelden en ook niet liegen en de meeste liegen gewoon over hoe ze leven.
Ja ik vind sex voor het huwelijk niet gepast, dat is een leuke zin om elke keer naar een ander te smijten.
maar ik geloof er sterk in dat jullie niet alles vermelden. Vertel mij niet dat een meisje van boven de 16 jaar ( en tegenwoordig zelfs jonger) niet gezoend heeft of nooit een vriendje heeft gehad. en dat geldt voor de meerderheid op deze site. En ik zal helemaal niet over de jongens beginnen want die zijn helemaal schijnheilig. Die moeten al helemaal niets zeggen over de Islam ( nogmaals de meerderheid), want die houden zich bijna nergens aan van die mensen wil ik al helemaal geen advies.

De meeste mensen op deze site hebben volgens mij wel minstens een keer scheldwoorden gebruikt maar daar kijken ze niet naar want dat is zeker wel toegestaan in de Islam.

en ik denk ook niet dat je een Marokkaan moet uitleggen dat sex voor het huwelijk haram is want dat weten ze zelf ook wel

27-01-2002, 16:02
Beste mensen,

Kijk,...het is heel simpel...wil je als Moslim leven ?...ja,...ok...volg dan de regels van de Islam.
indien neen,...dan doe je wat je wilt.

simpeler kan niet.

niets is gevaarlijker dan zichzelf niet kennen.

Justice.

------------------

30-01-2002, 20:05
je bent gewoon een vieze geile tering xxxxx die op vroege leeftijd er op los ging sjonge jonge wat een schande zeg..... zeker kehbe dat heb je goed gezegd maar wie ben ik om te oordelen de recter op de dag des oordeels zal je de weg wijzen maar goed heet wijf doe rustig met je vagina en neuk ze ...................

31-01-2002, 13:09
MENSEN! Ik heb jullie al eerder gewaarschuwd voor Suriboy, die ondertussen bezig is met een koude oorlog tegen de Islam.

Deze schaamteloze nik.ker plaatst alleen maar reacties die indruisen tegen de islamitische waarden en normen. Hij is een gefrustreerde aap die baalt van het feit dat Marokkaanse dames hem nooit als sexuele partner zullen accepteren vanwege de cultuur en religie.

1. Hij is voor gemengde huwelijken, Surigirl vindt het maar niks dat moslims alleen maar met moslims mogen trouwen.

2. Hij vindt, zoals je hierboven kunt lezen, dat moslima's hun ziel moeten verkopen zodat hij en zijn collega-bavianen hier gebruik van kunnen maken.

3. Heeft in meerdere topics aangegeven dat hij de Marokkaanse cultuur achterlijk vindt.

Waarom gooien ze deze Kunta Kinte niet van deze site af want hij blijft maar doorzaniken dat wij niets van de islamitische regels moeten aantrekken omdat dit ouderwets zou zijn.

Waarom respecteer je nu gewoon onze religie niet en waarom accepteer je onze tradities en religieuze waarden en normen niet? Want dit doorzichtige spelletje wat je speelt geeft geen blijk van respect voor ons "moslim" zijn.

Betekent integratie dat wij onze religie en cultuur moeten laten vallen en net zo moeten worden als jullie?

Worden wij pas geaccepteerd als wij kaaskoppen worden en als wij onze heilige regels eigenhandig muteren zodat jullie je beter kunnen voelen?

Ik zou zeggen dat het probleem niet bij ons ligt maar eerder bij jullie autochtonen (=incl. surinamers) want ik acht het niet noodzakelijk dat om te integreren het nodig is dat onze vrouwen sex met jullie hebben. Jou opvattingen getuigen daarom van weinig respect.

Tolerantie is zoals je kunt zien maar een lege huls!

beslama

31-01-2002, 14:27

He Toufik je hebt gelijk wie ben jij eigenlijk om over haar te oordelen. Dat mogen wij allemaal niet doen. Behalve de Almachtige.
Maar heb je dat al niet gedaan toen je haar voor hxxx uitmaakte.
Let een beetje op je woorden want die zijn ook niet zo gepast beste jongen.

je kan de Islam pas aan andere leren als je er zelf alles van weet en .......... toepast.

31-01-2002, 14:32
aan zuster Fouzzia
salaam wa alikom
a3oedoe bi ALLahi mina Alshaytanie alrajiem
i.p.v al3adiem
wa astghfiroe Allah
grt
Broeder oujda1

31-01-2002, 17:19
hallo

Ik snap het niet hoor dat je ouders je op zo'n een jonge leeftijd je de vrijheid geven om seks te hebben. Zijn je ouders wel islamitisch? Waren zij zelf ook onmaagd het huwelijk? Ik ben ook vrij opgevoed, ik heb ook al 2 jaar met mijn vriend, en hij komt ook regelmatig de vloer over bij mijn ouders, maar als hij minder dan 1 meter afstand neem dan hoor ik mijn vader al klagen. Mijn ouders zouden echt nooit accepteren dat ik nu al seks zou hebben, ik bedoel een meisje van 17 (bijna 18) handelt toch alleen met emoties en haar gevoelend jegens de vriend. Ik ben nu echt niet verstandig genoeg om zo'n besliising te nemen, wel weet ik dat ik voor mezelf maagd het huwelijk in wilt gaan.
Maar we kunnen je het niet kwalijk nemen als je ouders daar open in zijn en je de vrije keus hebben laten nemen. Ik hoop dat dit een goede beslissing van je was.

groetjes
Firdous

Pagina's : [1] 2 3