Bekijk volle/desktop versie : Zwanger zijn en niet vasten...?



03-09-2009, 21:55
Stel je nou eens voor dat je zwanger bent en je helemaal niet goed voelt. Dan hoef je niet te vasten. Maar dit houdt wel in dat je de dagen moet inhalen. Hoe zit dat in elkaar.....? Kun je zelf kiezen om te vasten of kun je geld geven in plaats van vasten??

Gr

04-09-2009, 10:25


meid wat ik weet, is dat je die dagen zowieso moet inhalen.
lukt het niet binnen een jaar, dan moet je geld sadak aan de moskee, of derg. ongeveer 5 euro per dag, en dan heb je nog een hele jaar om het terug te doen.

Mijn zus heeft het via haar man bij een iman laten navragen in de moskee.
Ik weet het niet zeker, maar weet wel dat ik nu ook zwanger ben, en probeer gewoon te vasten, maar meid als het niet gaat, gaat het niet?

Groetjes,
Sje

04-09-2009, 10:27
Nee je hoeft geen geld te geven, je moet de dagen dat je gegeten hebt inhalen. Ik ga het even voor je opzoeken.

04-09-2009, 10:29
Zwangerschap en Ramadan


Vraag:

Ik weet dat je als zwangere vrouw niet hoeft te vasten als je je niet goed voelt, dat is bij mij ook het geval. Als je de hele maand Ramadan niet gevast hebt, moet je deze dagen dan inhalen door de gemiste dagen later te vasten of kan je dit ook op een andere manier inhalen?
Vraag ontvangen op 13 november 2003

Antwoord:

De zwangere vrouw en de vrouw die borstvoeding geeft hoeven niet te vasten als zij vrezen voor hun eigen gezondheid of de gezondheid van hun kind. De meerderheid van de geleerden is van mening dat zij het vasten moeten inhalen wanneer zij daartoe in staat zijn. Dit is tevens de meest correcte mening.

Sheich Fawaz Jneid

http://www.alyaqeen.com

06-09-2009, 18:23


Dank jewel meiden!