Bekijk volle/desktop versie : - Voor wie zou jij kiezen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

03-09-2009, 00:24
[stel je hebt jaren lang een relatie met iemand,uiteindelijk willen jullie een stapje verder gaan maar jou fam. accepteert hem niet.
Voor wie zou jij dan gaan voor degene waar je jarenlang een relatie mee hebt en helemaal gek op bent,of voor je famillie?!]

03-09-2009, 00:26


moeilijke keuze, maar ik zou toch voor mijn fam kiezen. hoe moeilijk het ook is

03-09-2009, 00:28
Zou je dan gelijk opzoek gaan naar een andere jongenman die jou fam. accepteert? Of gewoon rustig aan doen en je ziet wel wat jou pad komt opwandelen?

03-09-2009, 00:28
Sorry,ben gewoon nieuwsgierig !

03-09-2009, 00:30


eerlijk moeilijk te zeggen

nu zeg ik familie? maar als het dan zo ver is.. wij mensen zijn zwak
niet vergeten wij hebben de zegen van onze ouders nodig

03-09-2009, 00:30
Ik zou gewoon geduld hebben, ik denk niet dat ze hem voor altijd kunnen weigeren. Het hangt er ook vanaf wat hun reden is.. Maar ik zou me familie never nooit laten stikken voor een jongen!

03-09-2009, 00:31
Ik zou hoe dan ook voor mijn familie kiezen.

03-09-2009, 00:31

Citaat door FaithLoveMagic:
eerlijk moeilijk te zeggen

nu zeg ik familie? maar als het dan zo ver is.. wij mensen zijn zwak
niet vergeten wij hebben de zegen van onze ouders nodig


Waaauw masha'allah prachtigg ooog

03-09-2009, 00:31
En, hoe zit het met de familie?




Islam betekent oa familie, en familie blijft bij elkaar en je kunt geen moslim zijn wanneer je de liefde en het respect voor je ouders vergeet.

God zegt:

"En jullie Heer heeft bepaald dat jullie niets dan Hem alleen aanbidden, en goedheid betrachten tegenover de ouders. Als een van de twee of beiden de ouderdom bereiken in jouw aanwezigheid, zeg dan nooit "foei" tegen hen, snauw hen niet af en spreek tot hen een vriendelijk woord.
En wees zachtmoedig voor beiden, en nederig en liefdevol, en zeg: "O, mijn Heer, schenk hun Genade, zoals zij mij opvoedden toen ik klein was". Koran 17:23-24

Broeders en zusters, God geeft ons in dit vers aanwijzingen hoe wij onze ouders moeten behandelen, vooral wanneer zij oud zijn en ons nodig hebben. God zegt ons dat we vriendelijk tegen hen moeten praten en voor hen genade moeten vragen. Hij leert ons zelfs een belangrijke les door de woorden te noemen voor ons gebed. Het gebed gaat als volgt: "O, mijn Heer schenk hun Genade, zoals zij mij opvoedden toen ik klein was".

03-09-2009, 00:33

Citaat door Sonjabakker-:
[stel je hebt jaren lang een relatie met iemand,uiteindelijk willen jullie een stapje verder gaan maar jou fam. accepteert hem niet.
Voor wie zou jij dan gaan voor degene waar je jarenlang een relatie mee hebt en helemaal gek op bent,of voor je famillie?!]



waarom accepteert jouw familie hem niet? wesh drugsdealer?

03-09-2009, 00:33
Ligt aan de reden dat ze hem niet willen accepteren... Ik wil alleen zegen vn mijn ouders. Hoe de rest vn fam. erover denkt interesseert me vrij weinig.

03-09-2009, 00:37
Er zijn hier een heleboel meiden die toch voor ''hem'' kiezen en hun ouders aan de kant zetten!

Is dat dan een onverstandige keus volgens jullie,of toch een verstandige keus?

Persoonlijk vind ik dat een onverstandige keus,want hij kan je zo op straat zetten en je ouders heb je dan aan de kant gezet je zal wel heel veel lef moeten hebben om op die manierterug te gaan naar je ouders.

03-09-2009, 00:39


als je moet kiezen tussen de persoon die je negen maanden heeft gedragen vervolgens jaaaaren heeft levend gehouden en tussen je (haram) vriendje, en je bent aan het twijfelen


youre seriously stupid...

03-09-2009, 00:39
Geen toestemming verkrijgen van de ouders

Hier komt het tweede probleem, er zijn vele meiden die voor "de liefde van hun leven" gaan maar vergeten wie het belangrijkste is om te gehoorzamen, namelijk de ouders!
Zonder toestemming is je huwelijk niet geldig en zullen er ook absoluut geen zegeningen in zijn!



Citaat:
De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedere vrouw die gaat trouwen zonder de toestemming van haar wali (voogd), haar huwelijk is ongeldig, haar huwelijk is ongeldig, haar huwelijk is ongeldig. Als haar man het huwelijk al voltrokken heeft, dan behoort de mahr (bruidsschat) aan haar toe als compensatie hiervoor. Als ze geen wali heeft, dan is de (Moslim)heerser de wali van iedereen die er geen heeft.

Overlevering: At-Tiermiedie, Aboe Dawoed, Ibn Maadjah

Maar stel ze weigeren hem om rare redenen, dan is het een ander verhaal!!

03-09-2009, 00:42

Citaat door 3alaash:
als je moet kiezen tussen de persoon die je negen maanden heeft gedragen vervolgens jaaaaren heeft levend gehouden en tussen je (haram) vriendje, en je bent aan het twijfelen


youre seriously stupid...


Dat bedoel ik dus!

Hoe kun je het uberhaupt in je hoofd halen om te twijfelen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5