Sensabillah
24-05-2004, 20:27
Auto´s maken de man
ZAANDAM
Ongenuanceerd, generaliserend, sterk gechargeerd
en provocerend. Clichébevestigend ook, voorspelbaar
en weinig wetenschappelijk.
'Auto's maken de man en vrouwen geven tegengas'
is dan ook met een behoorlijk vette knipoog
geschreven. Maar wat vindt autorijdend Nederland?
Smart: is speelgoed waar je een rijbewijs voor nodig
hebt om voor paal te staan. Renault-rijders zijn
allang niet meer de trouwe aanhangers van
Franse wagens, maar grotendeels vervangen
door pratende pakken in een Laguna.
Porsche : is goed betaalbaar als je in
verdovende middelen handelt en tweedehands
altijd interessant voor een beginnende xxxxxx.
Dodge is het merk voor onbehouwen geesten
die met moeite hun eigen naam kunnen spellen.
Audi : "Duitse degelijkheid is altijd Audi's kenmerk
geweest, maar de aantrekkingskracht op
omhooggevallen balletjes en kwalletjes is
ontzettend groot en daarmee is degelijkheid
nu gekoppeld aan irritant en onbehoorlijk rijgedrag.
Het merk wordt bereden door Boss-figuren die
de uitverkoop in de PC op het vaste programma
hebben."
Lada : dat deze auto nu via Daewoo-dealers wordt
verkocht, is niet vreemd. Het koperspubliek
van Lada was een collectie stoethaspels in
Zeeman-textiel en Bristol-schoenen zonder
werkende herseninhoud.
Opel : is een volumemerk en mikt dus op hoge
productiecijfers. Dat laat weinig over voor
karakter, dus die eigenschap kun je het merk
niet verwijten."
Saab: "Opgekocht door Opel, is Saab niets
anders meer dan een luxe Vectra.
En natuurlijk de uitgelezen wagen voor het
pratende pak. Saab is per definitie een saaie
auto voor doorgaans saaie mensen, stoïcijnse
eikels met een scheiding in het haar en
enge witte onderbroeken.
Een uitzondering: de Saab Cabrio.
Daar zit karakter in."
BMW: BMW-rijders zijn er in vier categorieën:
de echte, het tuig, de blaaskaken en de rotzakken.
"De eerste bestaat gewoon uit liefhebbers.
Helaas is dit een minderheid.
De BMW-blaaskaak is de IT-er in zijn geleaste BMW.
Het type dat nog snel even het rode verkeerslicht
pakt, maar bovenop de rem staat bij een flitspaal.
Waar de blaaskaak op een bumper kleeft, deelt
het tuig (de Boss- of Armanipakken, drugsdealers
en pooiers) tikjes met de bumper uit en komt
middelvingers tekort. De rotzakken vormen de
zielenpoten die nét de goedkoopste versie van
de 3-serie kunnen betalen."
A : Wat vinden jullie van de analyses ?
Klopt het ? In wat voor (lease) auto rijden jullie
en waarom juist dat type auto ?
B: Wat zijn voor jullie wezenlijke verschillen tussen
een man en een vrouw op de weg ?
ZAANDAM
Ongenuanceerd, generaliserend, sterk gechargeerd
en provocerend. Clichébevestigend ook, voorspelbaar
en weinig wetenschappelijk.
'Auto's maken de man en vrouwen geven tegengas'
is dan ook met een behoorlijk vette knipoog
geschreven. Maar wat vindt autorijdend Nederland?
Smart: is speelgoed waar je een rijbewijs voor nodig
hebt om voor paal te staan. Renault-rijders zijn
allang niet meer de trouwe aanhangers van
Franse wagens, maar grotendeels vervangen
door pratende pakken in een Laguna.
Porsche : is goed betaalbaar als je in
verdovende middelen handelt en tweedehands
altijd interessant voor een beginnende xxxxxx.
Dodge is het merk voor onbehouwen geesten
die met moeite hun eigen naam kunnen spellen.
Audi : "Duitse degelijkheid is altijd Audi's kenmerk
geweest, maar de aantrekkingskracht op
omhooggevallen balletjes en kwalletjes is
ontzettend groot en daarmee is degelijkheid
nu gekoppeld aan irritant en onbehoorlijk rijgedrag.
Het merk wordt bereden door Boss-figuren die
de uitverkoop in de PC op het vaste programma
hebben."
Lada : dat deze auto nu via Daewoo-dealers wordt
verkocht, is niet vreemd. Het koperspubliek
van Lada was een collectie stoethaspels in
Zeeman-textiel en Bristol-schoenen zonder
werkende herseninhoud.
Opel : is een volumemerk en mikt dus op hoge
productiecijfers. Dat laat weinig over voor
karakter, dus die eigenschap kun je het merk
niet verwijten."
Saab: "Opgekocht door Opel, is Saab niets
anders meer dan een luxe Vectra.
En natuurlijk de uitgelezen wagen voor het
pratende pak. Saab is per definitie een saaie
auto voor doorgaans saaie mensen, stoïcijnse
eikels met een scheiding in het haar en
enge witte onderbroeken.
Een uitzondering: de Saab Cabrio.
Daar zit karakter in."
BMW: BMW-rijders zijn er in vier categorieën:
de echte, het tuig, de blaaskaken en de rotzakken.
"De eerste bestaat gewoon uit liefhebbers.
Helaas is dit een minderheid.
De BMW-blaaskaak is de IT-er in zijn geleaste BMW.
Het type dat nog snel even het rode verkeerslicht
pakt, maar bovenop de rem staat bij een flitspaal.
Waar de blaaskaak op een bumper kleeft, deelt
het tuig (de Boss- of Armanipakken, drugsdealers
en pooiers) tikjes met de bumper uit en komt
middelvingers tekort. De rotzakken vormen de
zielenpoten die nét de goedkoopste versie van
de 3-serie kunnen betalen."
A : Wat vinden jullie van de analyses ?
Klopt het ? In wat voor (lease) auto rijden jullie
en waarom juist dat type auto ?
B: Wat zijn voor jullie wezenlijke verschillen tussen
een man en een vrouw op de weg ?