Bekijk volle/desktop versie : Auto's maken de man/ vrouw



Pagina's : [1] 2 3 4 5

24-05-2004, 20:27
Auto´s maken de man
ZAANDAM
Ongenuanceerd, generaliserend, sterk gechargeerd
en provocerend. Clichébevestigend ook, voorspelbaar
en weinig wetenschappelijk.
'Auto's maken de man en vrouwen geven tegengas'
is dan ook met een behoorlijk vette knipoog
geschreven. Maar wat vindt autorijdend Nederland?

Smart: is speelgoed waar je een rijbewijs voor nodig
hebt om voor paal te staan. Renault-rijders zijn
allang niet meer de trouwe aanhangers van
Franse wagens, maar grotendeels vervangen
door pratende pakken in een Laguna.

Porsche : is goed betaalbaar als je in
verdovende middelen handelt en tweedehands
altijd interessant voor een beginnende xxxxxx.
Dodge is het merk voor onbehouwen geesten
die met moeite hun eigen naam kunnen spellen.

Audi : "Duitse degelijkheid is altijd Audi's kenmerk
geweest, maar de aantrekkingskracht op
omhooggevallen balletjes en kwalletjes is
ontzettend groot en daarmee is degelijkheid
nu gekoppeld aan irritant en onbehoorlijk rijgedrag.
Het merk wordt bereden door Boss-figuren die
de uitverkoop in de PC op het vaste programma
hebben."

Lada : dat deze auto nu via Daewoo-dealers wordt
verkocht, is niet vreemd. Het koperspubliek
van Lada was een collectie stoethaspels in
Zeeman-textiel en Bristol-schoenen zonder
werkende herseninhoud.

Opel : is een volumemerk en mikt dus op hoge
productiecijfers. Dat laat weinig over voor
karakter, dus die eigenschap kun je het merk
niet verwijten."

Saab: "Opgekocht door Opel, is Saab niets
anders meer dan een luxe Vectra.
En natuurlijk de uitgelezen wagen voor het
pratende pak. Saab is per definitie een saaie
auto voor doorgaans saaie mensen, stoïcijnse
eikels met een scheiding in het haar en
enge witte onderbroeken.
Een uitzondering: de Saab Cabrio.
Daar zit karakter in."

BMW: BMW-rijders zijn er in vier categorieën:
de echte, het tuig, de blaaskaken en de rotzakken.
"De eerste bestaat gewoon uit liefhebbers.
Helaas is dit een minderheid.
De BMW-blaaskaak is de IT-er in zijn geleaste BMW.
Het type dat nog snel even het rode verkeerslicht
pakt, maar bovenop de rem staat bij een flitspaal.
Waar de blaaskaak op een bumper kleeft, deelt
het tuig (de Boss- of Armanipakken, drugsdealers
en pooiers) tikjes met de bumper uit en komt
middelvingers tekort. De rotzakken vormen de
zielenpoten die nét de goedkoopste versie van
de 3-serie kunnen betalen."

A : Wat vinden jullie van de analyses ?
Klopt het ? In wat voor (lease) auto rijden jullie
en waarom juist dat type auto ?

B: Wat zijn voor jullie wezenlijke verschillen tussen
een man en een vrouw op de weg ?

24-05-2004, 20:30


Is het niet zo dat de man de auto maakt zodat de vrouw der in kan rijden....als ze kunnen rijden tenminste, maar dit ff terzijde

24-05-2004, 20:33

Citaat:
Origineel gepost door NoisySilence
Is het niet zo dat de man de auto maakt zodat de vrouw der in kan rijden....als ze kunnen rijden tenminste, maar dit ff terzijde
Verklaar je nader NoisySilence

24-05-2004, 20:39

Citaat:
Origineel gepost door Sensabillah
Auto´s maken de man
ZAANDAM
Ongenuanceerd, generaliserend, sterk gechargeerd
en provocerend. Clichébevestigend ook, voorspelbaar
en weinig wetenschappelijk.
'Auto's maken de man en vrouwen geven tegengas'
is dan ook met een behoorlijk vette knipoog
geschreven. Maar wat vindt autorijdend Nederland?

[B]Smart: is speelgoed waar je een rijbewijs voor nodig
hebt om voor paal te staan. Renault-rijders zijn
allang niet meer de trouwe aanhangers van
Franse wagens, maar grotendeels vervangen
door pratende pakken in een Laguna.

Porsche : is goed betaalbaar als je in
verdovende middelen handelt en tweedehands
altijd interessant voor een beginnende xxxxxx.
Dodge is het merk voor onbehouwen geesten
die met moeite hun eigen naam kunnen spellen.

Audi : "Duitse degelijkheid is altijd Audi's kenmerk
geweest, maar de aantrekkingskracht op
omhooggevallen balletjes en kwalletjes is
ontzettend groot en daarmee is degelijkheid
nu gekoppeld aan irritant en onbehoorlijk rijgedrag.
Het merk wordt bereden door Boss-figuren die
de uitverkoop in de PC op het vaste programma
hebben."

Lada : dat deze auto nu via Daewoo-dealers wordt
verkocht, is niet vreemd. Het koperspubliek
van Lada was een collectie stoethaspels in
Zeeman-textiel en Bristol-schoenen zonder
werkende herseninhoud.

Opel : is een volumemerk en mikt dus op hoge
productiecijfers. Dat laat weinig over voor
karakter, dus die eigenschap kun je het merk
niet verwijten."

Saab: "Opgekocht door Opel, is Saab niets
anders meer dan een luxe Vectra.
En natuurlijk de uitgelezen wagen voor het
pratende pak. Saab is per definitie een saaie
auto voor doorgaans saaie mensen, stoïcijnse
eikels met een scheiding in het haar en
enge witte onderbroeken.
Een uitzondering: de Saab Cabrio.
Daar zit karakter in."

BMW: BMW-rijders zijn er in vier categorieën:
de echte, het tuig, de blaaskaken en de rotzakken.
"De eerste bestaat gewoon uit liefhebbers.
Helaas is dit een minderheid.
De BMW-blaaskaak is de IT-er in zijn geleaste BMW.
Het type dat nog snel even het rode verkeerslicht
pakt, maar bovenop de rem staat bij een flitspaal.
Waar de blaaskaak op een bumper kleeft, deelt
het tuig (de Boss- of Armanipakken, drugsdealers
en pooiers) tikjes met de bumper uit en komt
middelvingers tekort. De rotzakken vormen de
zielenpoten die nét de goedkoopste versie van
de 3-serie kunnen betalen."

A : Wat vinden jullie van de analyses ?
Klopt het ? In wat voor (lease) auto rijden jullie
en waarom juist dat type auto ?

B: Wat zijn voor jullie wezenlijke verschillen tussen
een man en een vrouw op de weg ? [/B]
Salaam aleikoem Sensabillah,



Wat betreft de analyses, het kan misschien voor een deel kloppen maar nooit helemaal, omdat mensen eerder aan prijsklasse gaan denken ipv merken. Al vind ik bmw analyse kloppen

Mocht ik een auto kiezen dan kies ik voor volvo.

Een vrouw kan goed rijden en is voorzichtig? (Ik zou het niet weten, een vriendin van mij maakt altijd gebruik van een politiebadge van haar vriend, dus ik rij altijd veilig)

Ma3a salaama

24-05-2004, 20:44



Citaat:
Origineel gepost door Sensabillah
[B]Verklaar je nader NoisySilence [/B]
Moet ik dit nu opvatten als een belediging?


Uhm...hoe zal ik het uitleggen aan een vrouw zodat ze het wel begrijpt....ff denken hoor....Ja!

Gewoon, de man produceert de auto en de vrouw kan die auto consumeren, het sloeg een beetje op jouw topictitel "de auto maakt de man/vrouw". Maar ik begrijp wat je daarmee bedoeld hoor, mevrouw sensabillah

Nou om ontopic te reageren dan maar:

Ik heb geen auto en heb daar ook geen behoefte aan opdit moment. zo ook heb ik geen behoefte aan het opletten op wie wat rijdt en waarom. Een auto is iets om van A naar B of Z te rijden, kortom een vervoermiddel dat handig kan zijn wanneer je zware boodschappen moet doen(typisch Marokkaans denk ik), kinderen hebt of of grote afstanden moet afleggen, aangezien het Nederlandse openbaarvervoer heel wat steken laat vallen, nemen we de gaten in de ozonlaag maar voor lief, dat is dan maar een probleem voor de next generation .

24-05-2004, 20:45

Citaat:
Origineel gepost door papa
Doe mij maar Nissan of Toyota, valt tenminste niet zo op en het zijn nog eens heel goede auto's ook. Je ziet er niet veel marokkanen in rijden in ieder geval. Zou dat te maken hebben met het ouwelullen-imago wat Nissan heeft?
Zegt meer over deze papa,

Gegroet,

24-05-2004, 20:49

Citaat:
Origineel gepost door amina01
Salaam aleikoem Sensabillah,



Wat betreft de analyses, het kan misschien voor een deel kloppen maar nooit helemaal, omdat mensen eerder aan prijsklasse gaan denken ipv merken . Al vind ik bmw analyse kloppen
Wa aleikoem salaam Amina,

Dat gaat niet voor alle mensen op.
Hoeveel mensen werken zich wel niet in
de schulden, om een bepaald merk auto
te kunnen kopen.

Ik ken mensen die meer waarde hechten aan
het merk auto, dan de inrichting van hun woning.


Citaat:
[i]Mocht ik een auto kiezen dan kies ik voor volvo.[/B]
Waarom ?


Citaat:
[i]Een vrouw kan goed rijden en is voorzichtig? (Ik zou het niet weten, een vriendin van mij maakt altijd gebruik van een politiebadge van haar vriend, dus ik rij altijd veilig)

Ma3a salaama [/B]
Verschilt naar mijn mening per vrouw
Denk wel dat de meeste vrouwen over het algemeen
meer vooruitkijken op de weg.

24-05-2004, 21:00

Citaat:
Origineel gepost door NoisySilence
Moet ik dit nu opvatten als een belediging?
Dat is niet de bedoeling.



Citaat:
[i]Uhm...hoe zal ik het uitleggen aan een vrouw zodat ze het wel begrijpt....ff denken hoor....Ja![/B]
Gewoon zoals je het aan één ieder uit zou leggen.
In je eigen woorden. Je kunt er nog versteld van staan
wat een vrouw allemaal wel niet kan begrijpen.


Citaat:
[i]Gewoon, de man produceert de auto en de vrouw kan die auto consumeren, het sloeg een beetje op jouw topictitel "de auto maakt de man/vrouw". Maar ik begrijp wat je daarmee bedoeld hoor, mevrouw sensabillah [/B]
Vanwaar mevrouw ?


Citaat:
[i]Nou om ontopic te reageren dan maar:

Ik heb geen auto en heb daar ook geen behoefte aan opdit moment[/B]

Wordt je het openbaar vervoer dan niet moe ?
Gezien het feit dat ik echt gehecht ben aan
mijn auto, kan ik mij niet voorstellen hoe
zonder een auto te handelen.
Er zijn ook plaatsen die met het openbaar vervoer
moeilijk te bereiken zijn.

.
Citaat:
[i] zo ook heb ik geen behoefte aan het opletten op wie wat rijdt en waarom. Een auto is iets om van A naar B of Z te rijden, kortom een vervoermiddel dat handig kan zijn wanneer je zware boodschappen moet doen(typisch Marokkaans denk ik), kinderen hebt of of grote afstanden moet afleggen, aangezien het Nederlandse openbaarvervoer heel wat steken laat vallen, nemen we de gaten in de ozonlaag maar voor lief, dat is dan maar een probleem voor de next generation . [/B]
Die mening deel ik met je, een auto is een
vervoermiddel.
Een vervoermiddel dat reuze handig is.
Voor mij is het merk auto niet hetgeen dat telt.
Mijn eerste auto was een opeltje van 13 jaar oud.
Reuzesterke motor en heeft me in die 1.5 jaar tijd
nooit in de steek gelaten.

24-05-2004, 21:03

Citaat:
Origineel gepost door papa
Hahahahaha, dus jij vindt dat Nissan geen ouwelullen-imago heeft? Ik hoor vaak dat vooral de modellen van midden jaren 90 zoals de laatste Sunny (1991-1996) en de eerste Almera (1995-2000) ouwelullen-bakken zijn...
Papa zegt: "doe mij maar een nissan of toyota"

Amina01 zegt: "dat zegt meer over deze papa"

Conclusie Papa wilt gezien worden in een nissan,

Amina01 denkt of papa is een ouwelul of hij wilt erop gaan lijken. By the way, ouwelul klint niet zo cool

Gegroet,

24-05-2004, 21:06

Citaat:
Origineel gepost door Jassino
vreemd dat mercedes niet erbij wordt genoemd
Valt onder de noemer BMW ?

24-05-2004, 21:11

Citaat:
Origineel gepost door Sensabillah
[B]Dat is niet de bedoeling.
Dat dacht ik al en is je geraden!





Citaat:
Gewoon zoals je het aan één ieder uit zou leggen.
In je eigen woorden. Je kunt er nog versteld van staan
wat een vrouw allemaal wel niet kan begrijpen.
Ik dacht dat je mijn eerste post wel zou begrijpen, ben een simpel mens dus mijn reactie houd ik dan ook simpel. Maar tevergeefs bleek weer. Ja, je hebt gelijk, vrouwen begrijpen de mannen heel goed




Citaat:
Vanwaar mevrouw ?


Uit respect voor u, mevrouw sensabillah



Citaat:

Wordt je het openbaar vervoer dan niet moe ?
Gezien het feit dat ik echt gehecht ben aan
mijn auto, kan ik mij niet voorstellen hoe
zonder een auto te handelen.
Er zijn ook plaatsen die met het openbaar vervoer
moeilijk te bereiken zijn.
Openbaarvervoer gebruik ik zelden, heb mijn benen en een fiets die dateerd uit de tijd van mijn opa.

.


Citaat:
Die mening deel ik met je, een auto is een
vervoermiddel.
Een vervoermiddel dat reuze handig is.
Voor mij is het merk auto niet hetgeen dat telt.
Mijn eerste auto was een opeltje van 13 jaar oud.
Reuzesterke motor en heeft me in die 1.5 jaar tijd
nooit in de steek gelaten. [/B]
Ik heb altijd gelijk

24-05-2004, 21:38

Citaat:
Origineel gepost door Jassino
denk je? het zijn toch allebei, ondanks hele kwalitatieve wagens, hele verschillende auto's..
Denk dat de schrijvers van het boek, de Mercedes
rijder onder dezelfde categorie zou plaatsen als de BMW
rijder. Ik weet het is een aanname die ik doe, maar
geen vreemde, toch ?

24-05-2004, 23:36



Citaat:
Origineel gepost door Sensabillah
...
Denk wel dat de meeste vrouwen over het algemeen meer vooruitkijken op de weg.
...
Vrouwen hebben een breder zicht dan mannen. Mannen zijn beter in het afstanden schatten, maar een vrouw ziet dingen eerder van de zijkanten aankomen en vrouwen worden daarom over het algemeen in de flank geramd.

24-05-2004, 23:37

Citaat:
Origineel gepost door Jassino
Inderdaad geen vreemde, ik denk dat een BMW rijder net zo graag in een Mercedes rijd en andersom...
Dat denk ik niet. De meeste mensen die ik ken en in zo'n auto rijden hebben een uitgesproken voorkeur voor de 1 en een afkeer van de ander. "Liever een ster in de ruiten dan op de motorkap!"...

25-05-2004, 09:30
Hoewel ik zelf een vrouw ben kan ik niet anders dan zeggen dat ik vind dat vrouwen over 't algemeen vreselijk mutserig autorijden. Kunnen niet goed anticiperen in 't verkeer, trekken niet snel op (moeten vaak nog terugschakelen als 't stoplicht al een half uur op groen staat), remmen al een kilometer voordat de afslag oid in zicht komt.

Zelf heb ik een pittige rijstijl en houd van opschieten.

Ik rijd opel omdat:
-die auto's degelijk zijn en tegen een stootje kunnen (is wel handig als je af en toe hard over drempeltjes scheurt )
-de prijs meevalt
-ik een opelmonteur ken die mijn auto onderhoudt en goedkoop aan onderdelen kan komen

Als ik niet op geld hoefde te kijken bij mijn autokeuze dan zou ik voor een Audi TT kiezen. Leuk model en geschikt voor een pittige rijstijl.

Pagina's : [1] 2 3 4 5