Bekijk volle/desktop versie : Wie is het met mij eens?

02-09-2009, 17:15
Men heeft geen kennis, en geen sbar

Neemt een grote stap(Het huwelijk) en gaat dan klagen!

Waarom gaan we niet eerst kennis opdoen,
-kijken/lezen wat er wordt gezegd over het huwelijk in de Islaam. Hoe de vrouwen van onze profeet waren, hoe mohammed(wzmh) tegen over hun was.
-Wat de goeie,beste eigenschappen een vrouw hoort te hebben voordat ze ja zegt.
-Wat de goeie, beste eigenschappen een man hoort te hebben voordat hij een aanzoek doet.

Ik wil niet zeggen dat de huwelijken die stuk gaan alleen maar komen doordat men geen kennis/sbar heeft. Allah weet het best!!! walakin we moeten niet ontkennen dat het huwelijk alleen zal slagen als Allah het wil(En allah verpest jou niet als jij hem niet verpest!!)

02-09-2009, 23:13

idd. zoals imaam al boecharie zei: al'ilm qabla lqawl wal 'amal

kennis komt voor spreken en daden.

Dus bij alles wat wij doen horen wij eerst kennis te hebben en dan pas te doen of te zeggen. En zo is het ook met het huwelijk. Velen trouwen tegenwoordig omdat ze denken dat het mode is en dat ze een sprookjeshuwelijk in zullen gaan. Ze kijken te veel romantische films zou ik dan denken. Maar vergeten dat huwelijk vooral hard werken is en geduldig zijn en niet alleen rozengeur en manenschijn zoals ze in de films zien.

En velen trouwen ook alleen denkende aan de bruiloft. Verder dan de bruiloft denken ze niet. Velen trouwen ook zonder echt te weten met wie ze trouwen, gewoon om de naam getrouwd te hebben en zo op te kunnen scheppen bij hun vriendinnen dat zij een man aan de haak hebben kunnen slaan. Velen trouwen ook om te vluchten van huis omdat hun ouders te streng zijn.

Tja als je met dit soort intenties het huwelijk intreed dan moet je er ook niet van staan te kijken als je huwelijk een flop wordt.

Wij horen te trouwen omwille van Allah, en dat betekent dat een broeder op een toegestane wijze je hand komt vragen bij je wali en jij je keus omwille van Allaah doet en ook leren wat een huwelijk precies inhoud. Dan alleen zul je slagen in je huwelijk, insha Allaah. En niet trouwen om het getrouwd te zijn of om te vluchten van je strenge ouders of voor de bruiloft of omdat de man lekker veel geld heeft etc etc.

Natuurlijk zijn er ook huwelijken waarbij het gewoon zo moest gaan en dit hierboven niet van toepassing bij is.

03-09-2009, 00:40
IK ben het wel met je eens, maar we moeten het huwelijk niet overschatten .
Je moet aan een huwelijk werken, hoe perfect het ook lijkt. En sabr hoort daar ook bij. Wel wil ik erbij zeggen, dat men tegenwoordig een hele andere betekenis aan sabr geven. Het is niet bedoeling dat je de hele tijd alles inslikt en daarna uitbarst. Sabr is echt geduld hebben en het hebben van vertrouwen in Allah.
Als je weet dat een huwelijk niet makkelijk is, dan zal het huwelijk eerder een kans van slagen hebben. Vooral jonge vrouwen hebben zo een ideale beeld van het huwelijk, en raken dan al gauw teleurgesteld.

03-09-2009, 01:38

Citaat door _soraya__:
IK ben het wel met je eens, maar we moeten het huwelijk niet overschatten .
Je moet aan een huwelijk werken, hoe perfect het ook lijkt. En sabr hoort daar ook bij. Wel wil ik erbij zeggen, dat men tegenwoordig een hele andere betekenis aan sabr geven. Het is niet bedoeling dat je de hele tijd alles inslikt en daarna uitbarst. Sabr is echt geduld hebben en het hebben van vertrouwen in Allah.
Als je weet dat een huwelijk niet makkelijk is, dan zal het huwelijk eerder een kans van slagen hebben. Vooral jonge vrouwen hebben zo een ideale beeld van het huwelijk, en raken dan al gauw teleurgesteld.

Das waar, vooral jonge koppels raken snel teleurgesteld. Het huwlijk houdt veel meer in dan alleen maar het feestje geven en naar huis gaan.
Om een geslaagde huwelijk te hebben, moet je zeker sbar hebben.

03-09-2009, 15:09

Het heeft niets met jong of oud te maken. Maar geloof en kracht is er voor nodig. Want anders lijkt het zo dat we niet jong moeten trouwen(Wat onze profeet juist adviseerde aan de jongeren die hun kruisheid niet kunnen beschermen) want we worden anders teleurgesteld.

Het is gewoon dat men wel leest maar het eigenlijk niet begrijpt... Zoals mijn voorbeeld hierboven
Veel meiden die ik ken die jong zijn getrouwd(Waar opzich helemaal niets mis mee is) Die zeggen ja, maar onze profeet heeft gezegd het is beter om jong te trouwen, dus wat heb ik aan studie het komt allemaal wel. Eerst een grote feest en dan zien we het wel ect. Walakin zo zit het niet in elkaar. Vervolgens stapen ze in het huwelijk en ziet allemaal dingen veranderen.
En krijgen ze spijt.

En goeie vrouw zal zich niet gek laten maken door shaitan. Wat heeft het voor zin om dagen boos te zijn op je man. Wat soraya ook zei klopt als een buis: Niet alles in slikken en dan uitbarsten. Zo heb je laten zien dat je toch geen vertrouwen hebt in Allah.

Allah weet het beste!!!!

03-09-2009, 23:37

Citaat door Faatje_Oost:
Het heeft niets met jong of oud te maken. Maar geloof en kracht is er voor nodig. Want anders lijkt het zo dat we niet jong moeten trouwen(Wat onze profeet juist adviseerde aan de jongeren die hun kruisheid niet kunnen beschermen) want we worden anders teleurgesteld.

Het is gewoon dat men wel leest maar het eigenlijk niet begrijpt... Zoals mijn voorbeeld hierboven
Veel meiden die ik ken die jong zijn getrouwd(Waar opzich helemaal niets mis mee is) Die zeggen ja, maar onze profeet heeft gezegd het is beter om jong te trouwen, dus wat heb ik aan studie het komt allemaal wel. Eerst een grote feest en dan zien we het wel ect. Walakin zo zit het niet in elkaar. Vervolgens stapen ze in het huwelijk en ziet allemaal dingen veranderen.
En krijgen ze spijt.

En goeie vrouw zal zich niet gek laten maken door shaitan. Wat heeft het voor zin om dagen boos te zijn op je man. Wat soraya ook zei klopt als een buis: Niet alles in slikken en dan uitbarsten. Zo heb je laten zien dat je toch geen vertrouwen hebt in Allah.

Allah weet het beste!!!!

Mooi gezegd. Je hebt gelijk jong trouwen is juist aangeraden, maar men moet weten wat een huwelijk inhoud. JOng of oud

04-09-2009, 00:25
Ben het eens met faatje en oem ibrahiem