Bekijk volle/desktop versie : Het begrijpen van het gebed



30-08-2009, 21:22

Asalaam Ou'aliykom

Inchallah verkeren jullie in goeie gezondheid.

Ik zit met een best groot probleem (vind ik zelf)
Elhamdoelilah verricht ik elke dag mijn gebeden alleen vind k het heel moeilijk B.V Sura El fatiha die ken ik al van jongs af aan maar de betekenis ervan ken ik niet uit me hoofd.Dus als ik Surah Elfatiha reciteer weet ik eigelijk niet wat ik zeg. En dat is met al mijn gebeden en alle Sura's zo.
Dat vind ik echt heel jammer want ik wil echt weten wat ik zeg.

Zo ook met de Dua's etc

k wil heel graag Koran lessen volgen die heb ik vroeger nooit gehad kom uit een gemengde familie en ben opgegroeid door de niet moslim kant. Elhamdoelilah ben ik van af kleins af aan zelf gaan leren en proberen.

Wie heeft nog meer dit probleem of had en heeft tip's
Ik ben al heel blij dat ik eindelijk me gebeden verricht
alleen wil ik ze nu echt goed doen!!


30-08-2009, 21:29


Goede post! Je zal vast niet de enige zijn denk ik. Maar dat vind ik dus ook een beetje het bedenkelijke bij het bidden in de islam: er wordt veel aandacht besteed aan de manier waarop er gebeden moet worden met alle rituelen erbij, maar uiteindelijk zou het toch juist om de inhoud moeten gaan.

Ik hoop dat iemand je een goed antwoord kan geven. Het is een hele wezenlijke vraag die je stelt.

30-08-2009, 21:32
He bedankt voor je reactie..
Voelde mij beetje stom idd zal niet de enige zijn

30-08-2009, 21:34

Citaat door Lovely_Soussia:
He bedankt voor je reactie..
Voelde mij beetje stom idd zal niet de enige zijn
Voel je juist niet stom! Het is een hele wezenlijke vraag! Succes!

Wie kan haar vraag beantwoorden?

30-08-2009, 21:52


Ik raad je aan een koran aan te schaffen met de vertaling in het Nederlands.

30-08-2009, 23:15

Citaat door mrsmagica:
Ik raad je aan een koran aan te schaffen met de vertaling in het Nederlands.



Bedankt voor je reactie.
dat heb ik al en dat werkt niet Het is heel handig om het te lezen maar dan nog is het heel moeilijk om de Sura's te begrijpen die je in het gebed reciteer, Ik denk eerder dat het een kwestie is van de Taal van de Koran te verstaan.


30-08-2009, 23:42

Citaat door Lovely_Soussia:


Bedankt voor je reactie.
dat heb ik al en dat werkt niet Het is heel handig om het te lezen maar dan nog is het heel moeilijk om de Sura's te begrijpen die je in het gebed reciteer, [COLOR="Red"]Ik denk eerder dat het een kwestie is van de Taal van de Koran te verstaan. [/COLOR]



Daar heb je jou antwoord oeght
Enige optie is dus gewoon de arabische taal leren!

Waalaikoem salam warahmatoellahoe wabarakatoehoe

Umm Sayfu'eddine

31-08-2009, 08:28

Waar kan ik dat volgen. Hoor vaak dat mensen daarvoor naar hetbuitenland gaan. Is er in NL ook les ??


31-08-2009, 15:52

Citaat door Lovely_Soussia:

Waar kan ik dat volgen. Hoor vaak dat mensen daarvoor naar hetbuitenland gaan. Is er in NL ook les ??



Klopt! Ik hoorde laatst dat er lessen in nijmegen zouden beginnen. Maar verder heb ik daar geen informatie over. Probeer het mij jou lokale moskee te vragen of bij een andere moskee.. Want dit soort lessen worden meestal in de moskee gegeven

Moge Allah het voor je vergemakkelijken

Walaikoem salam warahmatoelahoe wabarakatoehoe

Umm Sayfu'eddine