Bekijk volle/desktop versie : Wil jij iets goeds doen deze Ramadan?



30-08-2009, 19:38
Asalaam aleikom warahmatoeAllaah beste broeders en zuster.
Vandaag heb ik een Masha Allaah mail ontvangen van een zuster (die ik echt ken!!) dat momenteel in Egypte verblijft. Meer ga ik jullie niet vertellen, want onderstaand bericht zal voor zichzelf spreken. Omwille van Allaah hoop ik dat jullie dit willen overwegen en moge Allaah jullie belonen deze maand, een maand vol zegeningen! Insha Allaah.



As salaam alaikom wa rahmatullaahi wa barakatuh




Lieve zuster,

Kolo 3am wa atoem bekheer en Ramadan mubarak.

Al Hamdu-lillaah, wij danken Allaah Sobhaanahu wa ta3alaa dat hij ons de mogelijkheid heeft gegeven om deze gezegende maand mee te mogen maken.

Deze maand zit vol met zegeningen en gunsten en is een maand waarin er veel dikr wordt verricht en sadaqah wordt uitgegeven!!!!!!!!!



Zoals een aantal van jullie al weten is dat ik momenteel een tijdje in Egypte verblijf.

Ruim de helft van de bevolking hier is arm en beschikt niet over voldoende middelen om een normaal leven te lijden. Tijdens de Ramadan kunnen wij deze mensen helpen door “Ramadan tassen” als sadaqa weg te geven. 1 tas is voldoende om 1 gezin mee te voeden. Dit betekent dat je dus meerdere mensen hun vasten kan laten verbreken.

In zo’n “Ramadan tas”zit o.a.:

- - olie

- - suiker

- - macaroni

- - rijst

- - dadels

- - gedroogde witte bonen

- - gedroogde kapucijnes

- - blik tomatenpuree

De “Ramadan tas” kost slechts 5 euro, SobhanAllaah, laat deze kans niet voorbij gaan vooral niet in deze gezegende maand. Door deze kleine bijdrage kan je eventueel meerdere tassen kopen en dus meerdere gezinnen voeden.

Het geld kan je overmaken op rekeningnr: p4921656 t.n.v. F. Akl o.v.v. “Ramadan tas” het geld zal ik pinnen in Egypte zodat ik voor jullie de tassen kan kopen en aan de behoeftigen kan doneren

Het is overgeleverd van Zayd in Khalid al-Djoehanie radiya-llaahu 3nhu dat de Profeet salla-llaahu 3alayhi wasallam heeft gezegd: “Wie een vastende te eten geeft om zijn vasten mee te breken, hij krijgt dezelfde beloning als hem, zonder dat er iets van de beloning van de vastende wordt verminderd.”(at-Tirmidhie hasan-sahieh)

Moge Allaah Sobhaanahu wa ta3alaa ons hiermee belonen zowel in het wereldse als in het hiernamaals. Allaahhoma Ameen.

Jullie zuster Suzan.




p.s.

Voor de zusters die vrijgevend zijn en die graag nog meer kheer willen verrichten in deze maand maar natuurlijk ook na deze maand is er ook een mogelijkheid om nog meer sadaqa te geven aan de armen en behoeftigen hier in Egypte.



Na de Ramadan beginnen hier de scholen, nou is het zo dat de ouders hier zelf de school spullen voor hun kinderen moeten kopen waaronder:

- - schooltas

- - potloden

- - pennen

- - gummen

- - schriften

- - schoolboeken etc.

Voor heel veel mensen is dit een enorme uitgaven ( wat voor ons niets voorstelt). Je kan al een schooltas met inhoud kopen voor 5 euro.

Wil je hierin mee financieren en ook een schooltas kopen dan kan je dit doen door 5 euro over te maken op de bovenstaande rekeningnummer maar o.v.v. “Schooltas”. En dit zal insha’Allaah op de juiste plek terecht komen!

BarakAllaahu fikoum








Wa alaikom salaam wa rahmatullaahi wa barakatuh








De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Wie omwille van Allah een moskee bouwt; voor hem bouwt Allah het gelijke hieraan in het Paradijs.”

sms "Soennah aan" naar 5757 en bouw mee met de nieuwe soennah moskee.

03-09-2009, 19:44


Upupupupupupupupupupupupupupupuppuup :d

03-09-2009, 19:47
Up

Moge Allah je belonen voor het doorgeven van het goede.

Waalaikoem salam warahmatoellahoe wabarakatoehoe

03-09-2009, 19:54
Asalaam aleikom warahmatoeAllaah, Ameen, Moge Allaah jou en alle andere moslims rijkelijk belonen Insha allaah..