Bekijk volle/desktop versie : verplichte huwlijk



Pagina's : [1] 2 3

29-08-2009, 14:49
slm ik ben gewoon ten einde raad en heb jullie wijze raad nodig mijn ouders willlen dat ik trouw met en jongen maar ik wil niet maar mijn oudersd willen dit doodgraag dus heb ik ja gezegd met spijt!!!!
wat moet ik doen

29-08-2009, 14:54


niemand die mij raad wilt geven

29-08-2009, 15:00
Je kunt niets anders doen dan je ouders uitleggen waarom je niet zou willen. Je moet voortaan gewoon Nee zeggen. Jij huwt dan met hem en niet jouw ouders. Ik heb niet het idee dat je gedwongen of verplicht moet trouwen. Er is aan jou gevraagd of je wil, toch? En jij hebt vanuit een bepaalde druk ja gezegd?

Is er een bepaalde reden waarom je niet met hem zou willen trouwen?
Zijn je ouders goedgelovig/praktiserend? Zijn zij op de hoogte van de Soenah.

29-08-2009, 15:01
Open kaart spelen! Ga praten met je ouders, vraag hen even stil te zijn, zodat jij je verhaal kwijt kan.

Ook nie slim van jou om gelijk Ja! te roepen. Het is geen bestelling bij de mac!? Zowiezo al wil je, neem je toch nog even de tijd om alles op een rijtje te zetten. en dan zeg je daaaarna pas:
Who Loves Orange Soda: Ja, i do idoo idooOOhooHHH!

29-08-2009, 15:02



Citaat door Rebenga:
Open kaart spelen! Ga praten met je ouders, vraag hen even stil te zijn, zodat jij je verhaal kwijt kan.

Ook nie slim van jou om gelijk Ja! te roepen. Het is geen bestelling bij de mac!? Zowiezo al wil je, neem je toch nog even de tijd om alles op een rijtje te zetten. en dan zeg je daaaarna pas:
Who Loves Orange Soda: Ja, i do idoo idooOOhooHHH!



Die ga ik onthouden.

29-08-2009, 15:04

Citaat door HmedsDaughter:
Je kunt niets anders doen dan je ouders uitleggen waarom je niet zou willen. Je moet voortaan gewoon Nee zeggen. Jij huwt dan met hem en niet jouw ouders. Ik heb niet het idee dat je gedwongen of verplicht moet trouwen. Er is aan jou gevraagd of je wil, toch? En jij hebt vanuit een bepaalde druk ja gezegd?

Is er een bepaalde reden waarom je niet met hem zou willen trouwen?
Zijn je ouders goedgelovig/praktiserend? Zijn zij op de hoogte van de Soenah.


ik werd onderdrukt ik heb uiteindlijk toegestemd met spijt mijn ouders hebben gezegd je hebt al ja gezegd tis te laat en het zijn goeie mensen mijn ouders zeggen wij weten wat de beste is voor jou maar ik wil niet ik ben echt bang ik wil hem niet

29-08-2009, 15:06

Citaat door Rebenga:
Open kaart spelen! Ga praten met je ouders, vraag hen even stil te zijn, zodat jij je verhaal kwijt kan.

Ook nie slim van jou om gelijk Ja! te roepen. Het is geen bestelling bij de mac!? Zowiezo al wil je, neem je toch nog even de tijd om alles op een rijtje te zetten. en dan zeg je daaaarna pas:
Who Loves Orange Soda: Ja, i do idoo idooOOhooHHH!

geloof mij ik heb al open kaart gespeeld met mijn ouders en slechte idee was dat mijn ouders denken alleen aan hun eigen mijn geluk telt niet

29-08-2009, 15:08

Citaat door fatima_erra:
ik werd onderdrukt ik heb uiteindlijk toegestemd met spijt mijn ouders hebben gezegd je hebt al ja gezegd tis te laat en het zijn goeie mensen mijn ouders zeggen wij weten wat de beste is voor jou maar ik wil niet ik ben echt bang ik wil hem niet



Kun je iemand raadplegen? Iemand voor wie je ouders veel respect hebben?

Zolang jij niet getekend hebt, is het nooit te laat. Als je het echt niet wil, zorg er dan maar voor dat je een duidelijke stem opzet.

De Islam zegt dat je jouw ouders altijd moet gehoorzamen. Alleen is er altijd een kanttekening: vragen jouw ouders iets van jou wat in strijd is in de Islam, dan hoef jij hen niet te gehoorzamen. Dat betekent dus dat je best stennis mag maken. Het gaat om jouw leven.

29-08-2009, 15:11

Citaat door fatima_erra:
ik werd onderdrukt ik heb uiteindlijk toegestemd met spijt mijn ouders hebben gezegd je hebt al ja gezegd tis te laat en het zijn goeie mensen mijn ouders zeggen wij weten wat de beste is voor jou maar ik wil niet ik ben echt bang ik wil hem niet


Ik raad jou aan om nooit iets te doen waar je zelf niet voor de volle 100% achter staat. en jouw ouders die draaien wel bij.

29-08-2009, 15:14

Citaat door HmedsDaughter:
Kun je iemand raadplegen? Iemand voor wie je ouders veel respect hebben?

Zolang jij niet getekend hebt, is het nooit te laat. Als je het echt niet wil, zorg er dan maar voor dat je een duidelijke stem opzet.

De Islam zegt dat je jouw ouders altijd moet gehoorzamen. Alleen is er altijd een kanttekening: vragen jouw ouders iets van jou wat in strijd is in de Islam, dan hoef jij hen niet te gehoorzamen. Dat betekent dus dat je best stennis mag maken. Het gaat om jouw leven.


tis ook eigenlijk puur islamitische dat ik naar mijn ouders gehoorzaam mijn ouders zijden ook als je niet met hem gaat trouwen dan gunnen wij jou geluk niet bij en ander man,

29-08-2009, 15:15

Citaat door Rebenga:
Open kaart spelen! Ga praten met je ouders, vraag hen even stil te zijn, zodat jij je verhaal kwijt kan.

Ook nie slim van jou om gelijk Ja! te roepen. Het is geen bestelling bij de mac!? Zowiezo al wil je, neem je toch nog even de tijd om alles op een rijtje te zetten. en dan zeg je daaaarna pas:
Who Loves Orange Soda: Ja, i do idoo idooOOhooHHH!




omg!!! Kenan & kel!!



29-08-2009, 15:18
Ga je zelf redden voor het te laat is, dat is mijn tip voor jouw, Als je dadelijk ongelukkig en wel in de keuken staat dan is het jou eigen schuld.
DUS RED JE ZELF

29-08-2009, 15:18



Citaat door fatima_erra:
tis ook eigenlijk puur islamitische dat ik naar mijn ouders gehoorzaam mijn ouders zijden ook als je niet met hem gaat trouwen dan gunnen wij jou geluk niet bij en ander man,



Dat gehoorzamen dat jij noemt is niet islamitisch. Want de Islam staat niet toe dat een meisje met tegenzin uitgehuwelijkt wordt. Dus je bent dan ook niet, volgens de Islamtische term, aan het gehoorzamen. Je bent bang voor wat er komen zal. Je bent bang voor jouw ouders. Maar ik zal je eerlijk bekennen. Ik trouw liever niet dan dat ik opgescheept ben met iemand waar ik totaal niet van houd. Dan maar ruzie met mijn ouders. Ik weet in iedergeval wel wie er aan mijn kant staat en dat is Allah swthl Insha Allah.

Jouw ouders zeggen op dit moment dat zij een ander man niet zullen accepteren. Dit zeggen zij voornamelijk uit machteloosheid, want zij weten dat jij de macht hebt. Hoe kunnen zij jou het beste manipuleren? Juist, door te zeggen dat zij toch niemand zullen accepteren als jij niet doet wat zij zeggen.

Je houdt van je ouders, je wil hen graag gehoorzamen. Maar in deze is dat wij, de vrouwen, de beslissing moeten nemen om te willen trouwen.
Het is dus haraam Motlek om iemand te dwingen te trouwen.

Laat het huis maar bewegen. Ouders hebben wel vaker een grote mond.

29-08-2009, 15:22

Citaat door HmedsDaughter:
Dat gehoorzamen dat jij noemt is niet islamitisch. Want de Islam staat niet toe dat een meisje met tegenzin uitgehuwelijkt wordt. Dus je bent dan ook niet, volgens de Islamtische term, aan het gehoorzamen. Je bent bang voor wat er komen zal. Je bent bang voor jouw ouders. Maar ik zal je eerlijk bekennen. Ik trouw liever niet dan dat ik opgescheept ben met iemand waar ik totaal niet van houd. Dan maar ruzie met mijn ouders. Ik weet in iedergeval wel wie er aan mijn kant staat en dat is Allah swthl Insha Allah.

Jouw ouders zeggen op dit moment dat zij een ander man niet zullen accepteren. Dit zeggen zij voornamelijk uit machteloosheid, want zij weten dat jij de macht hebt. Hoe kunnen zij jou het beste manipuleren? Juist, door te zeggen dat zij toch niemand zullen accepteren als jij niet doet wat zij zeggen.

Je houdt van je ouders, je wil hen graag gehoorzamen. Maar in deze is dat wij, de vrouwen, de beslissing moeten nemen om te willen trouwen.
Het is dus haraam Motlek om iemand te dwingen te trouwen.

Laat het huis maar bewegen. Ouders hebben wel vaker een grote mond.




Prachtige advies!!
Ik heb hier niks aan toe te voegen!!

29-08-2009, 15:23
Ik ben bezig met het lezen van het boek de ideale moslimvrouw door Muhammed ' Ali Al-Hashimi. Er staan vele onderwerpen in, en een daarvan is de moslimvrouw en haar echtgenoot.

De moslimvrouw heeft het recht om haar echtgenoot te kiezen. Haar ouders hebben niet het recht om haar tot een huwelijk te dwingen met iemand die zijn niet aardig vindt. De moslimvrouw kent dit recht, maar zij verwerpt niet het advies en de leiding van haar ouders als er een potentiële echtgenoot op de stoep staat, want zij hebben het beste met haar voor en zij hebben meer ervaring in het leven en met mensen. Maar tegelijkertijd negeert zij dit recht niet alleen om haar vaders wensen te voldoen als hij zijn dochter wil dwingen met iemand te trouwen die zij niet aardig vindt.
Er zijn vele teksten die de vrouw bij dit gevoelige onderwerp ondersteunen, bijvoorbeeld, de overlevering die door Imaam Boechari genoemd wordt over Als-Chansa bint Chidam:

"Mijn vader had mij aan mijn neef ten huwelijk gegeven en ik was het met deze keuze niet eens; dus klaagde ik bij de Boodschapper van Allah swt. Hij zei tegen mij: "Accepteer wat je vader gearrangeerd heeft." Ik zei: "Ik wil niet accepteren wat mijn vader gearrangeerd heeft." Hij zei: "Dan is het huwelijk ongeldig, ga en trouw met wie je wilt." Ik zei: "Ik heb geaccepteerd wat mijn vader gearrangeerd heeft maar ik wilde dat vrouwen weten, dat vaders niet het recht over hun dochter's zaken hebben (d.w.z. zij hebben niet het recht om hen tot een huwelijk te dwingen).

Eerst zei de Profeet Al Chansa om haar vader te gehoorzamen en zo zou het moeten zijn, want de zorg van een vader voor het welzijn van zijn dochter is algemeen bekend. Maar toen hij zich realiseerde, dat de vader haar tot een huwelijk zou dwingen, dat zij niet wenste, gaf hij haar de vrijheid om zelf te kiezen en redde haar uit de onderdrukking door een vader die haar tot een ongewenst huwelijk wou dwingen.

Bron: De ideale moslimvrouw, Muhammed 'Ali Al-Hashimi

Ik hoop dat ik een beetje heb kunnen helpen en Inshallah komt het wel goed..

Caramel_Girl

Pagina's : [1] 2 3