Bekijk volle/desktop versie : mag je vrouw later werken???



Pagina's : [1] 2 3

16-11-2002, 14:22

Citaat door n@j@t_breda:
hoi brothers,


ik heb een vraag, mag later jullie vrouw werken. ik wil dat graag weten hoe jullie er daar over denken.

want dan spreek je mij al zeker heel snel.

wasallam erlikom

fijne ramadam
.

16-11-2002, 16:18



Citaat:
Origineel gepost door abdelsamad
salaam alaikoem.waarom mag je vrouw niet werken?waarom gaat ze dan naar school?toch voor een diploma.in mijn geval mag ze werken en als er inchallah kindjes komen heb ik het liefst dat ze dan niet meer werkt.want ik wil mijn kinderen niet elke dag naar een kinderopvang doen daarvoor is er toch haar moeder of niet en ik wil ze opvoeden op de islamitische wijze en niet de belgische of nederlandse.beslama
Hier kan ik je gelijk geven wanneer je zegt dat het voor kinderen misschien niet zo goed is wanneer beide ouders werken en geen tijd meer hebben voor hun kinderen. Kinderen hebben liefde en aandacht nodig, meer dan allerlei dure cadeaus enz.

Voor mij maakt het dan niet uit of de vrouw thuisblijft, de man of dat beide partners allebei parttime gaan werken.

Morgaine

17-11-2002, 09:57

Citaat:
Origineel gepost door doc25
nee

17-11-2002, 13:27

Citaat:
Origineel gepost door rahmona
wat ?

17-11-2002, 13:37


Ik vind dat het vrouwtje daar zelf voor moet kiezen. Het liefst heb ik dat ze ook gaat werken. 2 verdieners lekker vet salaris .... Nee, maar ik zou het wel jammer vinden als mijn gediplomeerde vrouwtje niks zou doen met haar kennis, door thuis te blijven.

DesignBoy

17-11-2002, 13:42
Tuurlijk mag ze werken, zolang het in de keuken en de slaapkamer is.

17-11-2002, 13:56

Citaat:
Origineel gepost door doc25
wat ?
jaha explain....

17-11-2002, 15:24

Citaat:
Origineel gepost door rahmona
jaha explain....
ik dacht dat het zo'n ja of nee vraag was
effe serieus: veel mannen willen hier scoren door te zeggen dat hun vrouw fulltime moet werken (zogenaamd "openminded&quot. Maar ik zal eerlijk zijn: de vrouw die ik zoek is een vrouw die maximaal part-time wil werken, vooral als we kinderen hebben. 2 salarissen zijn aantrekkelijk, maar hoeft van mij niet. En ik ga absoluut niet part-time werken (kan ik overigens ook niet, ook al zou ik het wel willen !)

17-11-2002, 15:58

Citaat:
Origineel gepost door elmarocani
die van mij mag moet wel werken.
die moet 24 uur in de keuken staan!! :zwaai
ben ik aardig of ben ik te aardig??
En als ze toch gaat klagen dat ze niet mag werken dan verhoog je de werktijd naar 30 uur per dag !

17-11-2002, 16:22

Citaat:
Origineel gepost door elmarocani
en als ze het niet accepteerd dan krijgt ze gelijk ontslag!
met een oprot-premie !! hahahaha

17-11-2002, 17:38
Als ik zou gaan trouwen ( ooit) dan zou ik part-time werken, maar dit alleen als hij goed verdiend, het moet niet zo zijn dat ik sommige dagen zonder eten zit ofzo, of in de schulden kom. Als er kinderen komen dan zou ik stoppen totdat ze wat ouder zijn, en mijn werk weer oppakken als ik daar nog zin in heb.................

18-11-2002, 10:32
Waarom niet denk ik in eerste instantie.

Maar ik heb wel een MAAR. Me vrouw mag alleen werken als ze een opleiding heeft of een leuk baantje zonder opleiding, zoals invoerwerk, administratie enzovoort. Ik ben iemand die nooit zal toestaan dat ze vrouw in de magazijn gaat zweten of vuilnisbakken gaat legen in kantoortjes van mannetjes met pakken en stropdassen. Ik vind dat meisjes van mijn leeftijd (22) genoeg kansen hebben om een leuke baan te hebben. Waarom moeten wij altijd het vuile werk doen, dat hebben onze ouders genoeg gedaan en nu nog me vrouw, NEE DUSSS!!

Als ze een gerespecteerd baan heeft (met alle respect voor schoonmakers enzovoort) mag ze van mij werken, maar ik heb liever
E.200,-- minder in de maand dan dat me vrouw elke dag in de magazijn/ fabriek moet werken.

Maar ik vrees meer voor onze jongens dan voor onze dames dat ze in de productie werk komen, want als ik hier op school kijk zie ik een en al mocrodames! volgens mij zijn er veel meer marokkaanse meisjes dan jongens op hbo en uni dus ik vrees niks haha. t lukt me wel insha allah om er een te vinden en een vrouw uit marokko zal ik nooit(99,9%) halen dus t probleem van ik wil ook werken maar alleen schoonmaak en productie werk is eeen mogelijkheid om er bij te horen zal zich niet voordoen bij me vrouw haha.

Bij mij is het dus ja maar wel met voorwaarden!!

moeilijk mannetje eh!
Amin

18-11-2002, 13:29



Citaat:
Origineel gepost door NadoriAmin
Waarom niet denk ik in eerste instantie.

Maar ik heb wel een MAAR. Me vrouw mag alleen werken als ze een opleiding heeft of een leuk baantje zonder opleiding, zoals invoerwerk, administratie enzovoort. Ik ben iemand die nooit zal toestaan dat ze vrouw in de magazijn gaat zweten of vuilnisbakken gaat legen in kantoortjes van mannetjes met pakken en stropdassen. Ik vind dat meisjes van mijn leeftijd (22) genoeg kansen hebben om een leuke baan te hebben. Waarom moeten wij altijd het vuile werk doen, dat hebben onze ouders genoeg gedaan en nu nog me vrouw, NEE DUSSS!!

Als ze een gerespecteerd baan heeft (met alle respect voor schoonmakers enzovoort) mag ze van mij werken, maar ik heb liever
E.200,-- minder in de maand dan dat me vrouw elke dag in de magazijn/ fabriek moet werken.

Maar ik vrees meer voor onze jongens dan voor onze dames dat ze in de productie werk komen, want als ik hier op school kijk zie ik een en al mocrodames! volgens mij zijn er veel meer marokkaanse meisjes dan jongens op hbo en uni dus ik vrees niks haha. t lukt me wel insha allah om er een te vinden en een vrouw uit marokko zal ik nooit(99,9%) halen dus t probleem van ik wil ook werken maar alleen schoonmaak en productie werk is eeen mogelijkheid om er bij te horen zal zich niet voordoen bij me vrouw haha.

Bij mij is het dus ja maar wel met voorwaarden!!

moeilijk mannetje eh!
Amin
Ik denk dat een vrouw met een goede opleiding tegenwoordig wel meer dan 200 euro verdient

18-11-2002, 14:20

Citaat:
Origineel gepost door LalaMosiba
Ik denk dat een vrouw met een goede opleiding tegenwoordig wel meer dan 200 euro verdient
ik doel hier op vrouwen die in het part time schoonmaaksector zitten enzo

18-11-2002, 19:44
weet je wat ik zo gek vind dat er een discusie over is over mag mijn vrouw werken ik bedoel als je een kind hebt ga ik er vanuit dat het niet alleen van de vrouw is de man heeft tenslotte ook meegewerkt dus zeik niet en zorg samen voor je kind net zoals je het kindje samen hebt opgewekt.
ma'a salama

Pagina's : [1] 2 3