Bekijk volle/desktop versie : Bezoek tijdens Ramadan.



28-08-2009, 11:27
Slm dames ,

Ik krijg binnenkort inshallah bezoek van ongeveer 13 personen en weet niet wat ik allemaal moet maken.

Ik zou graag iets makkelijks willen maken omdat ik ook met 2 kleine kinderen zit. graag tips.

28-08-2009, 11:31


harira, zo ie zo
vis in de oven
anders kip in de oven, 2 of 3 met olijven

28-08-2009, 11:35
ik krijg morgen ongeveer 10 gasten die mee-eten, ik ga gewoon 3 schalen vis uit de oven maken, grote pas harira, wat loumpias en snacks salade en een toetje toe

28-08-2009, 11:40
Ik zou naast die Hrira voor de hapjes gaan, want dit kan je allemaal van te worden maken, dus stressen hoef niet.

xmarineer kipvleugels/drumsticks en bak dit de laatste half uur.
xBladerdeeghapjes, maak ze 6 uur van te voren? wanneer je soep aan de kook is, bak ook deze de laatste half uur. Bladerdeeg hapjes kun je overigens varieeren, 10 gevuld met groente en kip/gehakt/vis. 10 Gevuld met kaas/worst.
x Nasiballen, kan je een dag van te worden maken, en deze bakken zo snel en blijven ook nog eens lang warm,
x Loempia's, ook dit kan je lang van te worden maken. Vries ze desnoods in en haal ze eruit wanneer je ze nodig hebt (dit kun je ook met nasiballen doen)


En zo zijn er meer hapjes, die je kunt maken.

Maak een Grote bord op met bladsla, En decoreer deze vervolgens met de hapjes en sausje, Ziet er heel feestelijk uit en is makkelijk naar binnen te werken.

En als laatste kun je een fruit toetje serveren.
succes

28-08-2009, 11:40


harira
visschotel
hapjes

28-08-2009, 12:16
Ik had gister ook bezoek en had het volgende gemaakt:

- bananenshake, thee, koffie
- Harira met de gebruikelijke dingen zoals shebakia, dadels etc.
- msemen, gekookte eieren, bladerdeeghapjes met kip
- shwa en kotteletjes
- marokkaanse boerensalade (aardapel, groenten, eieren en olijven)
- Pastasalade + rauwkost
-Toetje van stukjes meloen en verse ananas (maar dit is niet meer gegeten)

Mijn advies is maak niet te veel, want iedereen raakt snel vol en dan zit je met grote hoeveelheden eten over.

Maak van te voren zoveel mogelijk verschillende bladerdeeghapjes en loempia's en vries deze in. Dan hoef je op de dag zelf alleen maar te bakken. Dat scheelt heel veel stress en werk.

28-08-2009, 12:20

Citaat door Nilu:
Ik had gister ook bezoek en had het volgende gemaakt:

- bananenshake, thee, koffie
- Harira met de gebruikelijke dingen zoals shebakia, dadels etc.
- msemen, gekookte eieren, bladerdeeghapjes met kip
- shwa en kotteletjes
- marokkaanse boerensalade (aardapel, groenten, eieren en olijven)
- Pastasalade + rauwkost
-Toetje van stukjes meloen en verse ananas (maar dit is niet meer gegeten)

Mijn advies is maak niet te veel, want iedereen raakt snel vol en dan zit je met grote hoeveelheden eten over.

Maak van te voren zoveel mogelijk verschillende bladerdeeghapjes en loempia's en vries deze in. Dan hoef je op de dag zelf alleen maar te bakken. Dat scheelt heel veel stress en werk.


Hey meid dat is interesant. Wat voor shwa heb jij gemaakt? Hoe heb jij die koteletjes gebakken? Hoeveel bladerdeeghapjes heb jij gemaakt?

28-08-2009, 12:30
krijg vanavond schoonfamilie over de vloer, 11 man
maak harira, lemsemen,mini pizza's, gehakt burgers, kippenvleugeltjes uit de oven en vis loempia's van alles een beetje. en voorbij de koffie maak ik moorkopjes en zo nu de koezina in beslama.

28-08-2009, 12:32
Ik krijg volgende week bezoek! !! Ik ga woensdag even tobben over een menu!

28-08-2009, 13:31

Citaat door maroma:
Hey meid dat is interesant. Wat voor shwa heb jij gemaakt? Hoe heb jij die koteletjes gebakken? Hoeveel bladerdeeghapjes heb jij gemaakt?


Shwa en kotteletjes waren beiden van lamsvlees. Ik heb beide bij elkaar gemarineerd (van te voren) en in de oven gedaan op 225 gr. voor ongeveer 40 min. Door de sap dat eruit komt tijdens het bakken blijft de vlees lekker zacht.

Voor mij was het onverwacht bezoek en gelukkig had ik de bladerdeeg met kip al in de vriezer liggen.
Als ik van tevoren zou hebben geweten dat ik bezoek zou krijgen, zou ik naast de kipbladerdeeg ook bladerdeeg vullen met tonijn, gehakt, pizzatjes, visloempia's, kiploempia's, visbriouat etc hebben gemaakt. Dan kan je op de dag dat je bezoek krijgt gewoon kiezen wat het beste bij elkaar past en heb je meer variatie.

Dus als je het van te voren maakt, maak dan gewoon zoveel mogelijk. Het is nooit weg om wat extra's achter de hand te houden