Bekijk volle/desktop versie : Help advies gevraagd!



27-08-2009, 13:13
Sallaam dames,

Ik loop continu bij het organiseren van mijn verloving/trouwfeest tegen diverse punten aan.

Ik ben een berberse dame uit Alhoceima (best streng opgevoed), Mijn a.s. is Arabische uit Kenetra (heeel erg vrij, te vrij opgevoed).
(zijn moeder draagt ook geen hoofddoek, ook kort gekleed e.d dat bedoel ik met vrij/modern)
Wij hebben hebben onze afstamming nooit als probleem gezien, maar nu lopen we tegen diverse cultuur dingetjes aan.

Wat vinden jullie, wat zouden jullie doen?

- Hij wilt onze bruiloft gemixt, bij hen is dat normaal bij ons berbere kan het echt niet.

- Zijn familie zit meetsal bij elkaar als ze op bezoek gaan, gewoon mannen vrouwen gemixt, bij ons is dat niet zo.

- We hebben samen een trouwjurk uitgezocht, hele mooie, maar te bloot, ik vind het niet kan maken ten opzichte van mijn familie en hij vind dat ik met een arabische trouw, dus dat het moet kunnen.

- Het eten van op bruiloft, ik wil lekker ouderwets Couscous met kippen en vlees, toetje, hij absoluut niet.

En velen van zulke kleine dingen, zijn hier dames die ook als berberse zijnde met een arabier gaan trouwen, en hoe hebben jullie al die kleine cultuur dingetje sopgelost!

Ik hoop van jullie te horen.

27-08-2009, 13:15


Laat hem de eten uitkiezen en jij zorgt voor je eigen bruidsjurk.
En dan gemix kan gwn niet en anders wordt het een probleem!
Maak hem duidelijk hij moet begrip tonen voor je en zodra jullie dan getrouwd zijn dna mag hij jowu zeggen wat je wel en niet moet gaan doen en dragen!

27-08-2009, 13:20
Dankje meid,
We lopen echt constant tegen dingen op, waar ruzie over onstaat, we staan gewoon op het punt alles te cancellen.

Maar soukrane

27-08-2009, 13:36
Eten: hier valt over te praten, moet geen probleem zijn.
Trouwjurk: Sorry maar jij draagt de jurk. Je wilt je comfortabel voelen. In dit opzichte heeft hij gewoonweg niks te zeggen.
Gemixte bruiloft: ik denk dat dit het grootste probleem is. Wat vinden je ouders ervan dat hij wil mixen?

27-08-2009, 13:38


pff lastig hoor

27-08-2009, 13:41
wat ik vaak heb meegemaakt...


Na het eten de boel mengen... iedereen blij

27-08-2009, 13:43
Het dame, Eten is het minste een probleem, Ik ben gek op die trouwjurk hij vind dat ik schijt moet hebben,want andere zullen er erger bij lopen dan mij vind hij. Maar daar verzin ik wel wat op.

Zijn familie mixt altijd, en bij hen is het raar om gescheiden te worden, als we mixen dan zal niemand van mijn familie komen, zelfs me ouders niet.
We lopen tegen een dilemma aan.

Als echt niet anders kan gaan we ouderwets doen, hij zijn feest ik mijn feest, hij haalt mij op en we feesten veder bij hem, zonder mijn familie.

Maar soukrane voor je tips en het mee denken

27-08-2009, 13:44
Als je na het eten de boel gaat mixen, dan ga je mensen die willen blijven, bijwijze bijna wegjagen door mannen toe te laten.

gr.


Citaat door supersoesje:
wat ik vaak heb meegemaakt...


Na het eten de boel mengen... iedereen blij

27-08-2009, 13:49
Wat wat dacht je van 2 feesten?
Eerst bij jou op jullie manier met alleen jullie famillie en evt wel zijn ouders en zussen en zo.
En de volgende dag op zijn manier?
Het kost wel wat meer maar lost wel dingen op.
Weten jouw ouders dat hun gemixt willen doen? En weten zijn ouders dat jullie apart willen doen?
succes meid

27-08-2009, 13:54
Ik heb altijd gedroomd van 1 grote feest met iedereen er bij!
Ik ben aan het denken naaar oplossigen.
Mijn ouders weten van dat zei willen mixen en geloof mij die hebben geen hoge pet meer van die familie, en zijn ouders vinden ons moeilijk.
Kortom het beloofd heel wat ellende.

Ik ga morgen weer met zijn moeder praten voor een oplossing, maar ze is zo eigenwijs.
Ik trouw met een arabische, dus hun feest!

Komt goed! inschallah!!

gr


Citaat door latifa_sisko:
Wat wat dacht je van 2 feesten?
E
erst bij jou op jullie manier met alleen jullie famillie en evt wel zijn ouders en zussen en zo.
En de volgende dag op zijn manier?
Het kost wel wat meer maar lost wel dingen op.
Weten jouw ouders dat hun gemixt willen doen? En weten zijn ouders dat jullie apart willen doen?
succes meid

27-08-2009, 13:58

Citaat door Spontane_dame:
Als je na het eten de boel gaat mixen, dan ga je mensen die willen blijven, bijwijze bijna wegjagen door mannen toe te laten.

gr.




dat is een goedkope oplossing...


De mensen die weten dat er na het eten wordt gemengd die zijn erop voorbereid en jij ook.....
Is dit geen oplossing dan kun je maar beter ieder zijn feest geven.... als je hier nu al problemen om moet hebben?

27-08-2009, 14:09

Citaat door Spontane_dame:
Sallaam dames,

Ik loop continu bij het organiseren van mijn verloving/trouwfeest tegen diverse punten aan.

Ik ben een berberse dame uit Alhoceima (best streng opgevoed), Mijn a.s. is Arabische uit Kenetra (heeel erg vrij, te vrij opgevoed).
(zijn moeder draagt ook geen hoofddoek, ook kort gekleed e.d dat bedoel ik met vrij/modern)
Wij hebben hebben onze afstamming nooit als probleem gezien, maar nu lopen we tegen diverse cultuur dingetjes aan.

Wat vinden jullie, wat zouden jullie doen?

- Hij wilt onze bruiloft gemixt, bij hen is dat normaal bij ons berbere kan het echt niet.

- Zijn familie zit meetsal bij elkaar als ze op bezoek gaan, gewoon mannen vrouwen gemixt, bij ons is dat niet zo.

- We hebben samen een trouwjurk uitgezocht, hele mooie, maar te bloot, ik vind het niet kan maken ten opzichte van mijn familie en hij vind dat ik met een arabische trouw, dus dat het moet kunnen.
- Het eten van op bruiloft, ik wil lekker ouderwets Couscous met kippen en vlees, toetje, hij absoluut niet.

En velen van zulke kleine dingen, zijn hier dames die ook als berberse zijnde met een arabier gaan trouwen, en hoe hebben jullie al die kleine cultuur dingetje sopgelost!

Ik hoop van jullie te horen.

Is zijn familie, alleen maar omdat hij Arabisch spreekt, niet gelovig dan?? Dat hij het vind kunnen om jou zo bloot tussen de mannen door te laten lopen?? Als het je eigen keuze is en je voelt je er prettig bij dan moet je het zelf weten meid maar als een man tegen jou zegt "maakt niet uit, kleed je maar bloot want ik spreek Arabisch" dan vraag ik me af of hij weet wat jij waard bent en waarom een vrouw zichzelf netjes hoort te kleden...

27-08-2009, 14:13



Citaat door Spontane_dame:
Ik heb altijd gedroomd van 1 grote feest met iedereen er bij!
Ik ben aan het denken naaar oplossigen.
Mijn ouders weten van dat zei willen mixen en geloof mij die hebben geen hoge pet meer van die familie, en zijn ouders vinden ons moeilijk.
Kortom het beloofd heel wat ellende.

Ik ga morgen weer met zijn moeder praten voor een oplossing, maar ze is zo eigenwijs.
Ik trouw met een arabische, dus hun feest!
Komt goed! inschallah!!

gr

En jouw eigen afkomst dan? De normen en waarden die JIJ meegekregen hebt van JOUW ouders? Worden die ineens aan de kant geschoven alleen maar omdat hij Arabisch is? Wat zijn hun, God ofzo?? Ik zou zeggen vind een middenweg, maar vergeet zeker jouw ouders niet. Ergste dat je kunt doen is je ouders schaamte bezorgen vanwege de manier waarop je jouw trouwfeest houdt. Als het bij jullie not done is om gemixt te doen, dan doe je dat toch niet meid. Denk aan de familie leden die gaan komen, hoe zullen zij reageren? Ze zullen het jouw ouders kwalijk nemen hoor, het het vaak genoeg gezien. Maak hem duidelijk dat jouw ouders het niet willen, en meest belangrijke vergeet je GELOOF niet!! Dat hij Arabisch is wil niet zeggen dat hij maling kan hebben aan wat het geloof ons voor schrijft hoor, ik vind dat echt arrogant van hem.

27-08-2009, 14:23
Ieder zijn eigen feest. geen problemen, geen discussies. Een andere oplossing zie ik zeker niet. Daar komt enkel ruzie van op de dag zelf....

ff andere vraag: couscous op een trouwfeest? nog nooit eerder gezien, en nogthans ben ik een echte tawayagtsh van Al hoceima.....