Bekijk volle/desktop versie : Hoe ging dat volgende morgen na zijn huwelijksnacht



Pagina's : [1] 2 3 4

24-08-2009, 21:54
Wat zou je de volgende morgen na de huwelijksnacht moeten doen.

24-08-2009, 21:57



Citaat door ghorabaa:
Wat zou je de volgende morgen na zijn huwelijksnacht moeten doen.

ik begrijp je niet meid

24-08-2009, 21:58
De huwlijksnacht zelf hoe gaat dat in zijn werk..i mean je komt net van je bruiloft etc. en dan..

24-08-2009, 22:01

Citaat door yamsaharni:
ik begrijp je niet meid

Mijn excuus, wat doe je naar de dag van de huwelijksnacht

24-08-2009, 22:02



Citaat door belle1:
De huwlijksnacht zelf hoe gaat dat in zijn werk..i mean je komt net van je bruiloft etc. en dan..
Nee huwelijks nacht de volgende dag wat doe je dan.

Bezoekjes afleggen, bezoek ontvangen enz..

24-08-2009, 22:03
ontbijt ofzo

24-08-2009, 22:04

Citaat door belle1:
ontbijt ofzo
oke dan dan?

24-08-2009, 22:07

Citaat door ghorabaa:
Nee huwelijks nacht de volgende dag wat doe je dan.

Bezoekjes afleggen, bezoek ontvangen enz..

nou eerst even douchen, dan samen ontbijten , lekker thuis blijven en van elkaar genieten

24-08-2009, 22:08

Citaat door yamsaharni:
wat dacht je van lekker thuis blijven en van elkaar genieten
Oke

24-08-2009, 22:09
ik kreeg bezoek van mijn nichten en zussen. ze hadden ook allemaal eten meegenomen waaronder kip met rgaif. ookwel rfissa gnoemt.
em allerlei zoete dingen en hapjes/fruit.
daarna hebben we het gezellig gemaakt. we hebben wat muziek gedraait en ze hebben voor me gedanst.

24-08-2009, 22:34
En nu volgens de Soennah


Wat hij de volgende morgen na zijn huwelijksnacht zou moeten doen.
Het is aanbevelingswaardig voor de man om zijn familie leden de volgende morgen te bezoeken, om hen te groeten en voor hen te bidden. Voor hen is het ook aan te bevelen om hetzelfde voor hem te doen, zoals overgeleverd door Anas in de volgende ahadieth:
“De Boodschapper van Allaah (swas) gaf een feest op de ochtend van zijn huwelijksnacht met Zainab, waarbij hij de moslims zoveel vlees en brood te eten gaf, dat zij verzadigd raakten. Toen ging hij op bezoek bij de Moeders der gelovigen (zijn andere vrouwen), groette hen en bad voor hen,zij groette hem en baden voor hem. Dit is wat hij gewoon was te doen op de ochtend na zijn huwelijksnacht.” 10

10 Ibn Sa’d en an-Nasaa’ee.

24-08-2009, 22:36
Naar Prenatal racen om een baby-uitzet bij elkaar te scharrelen. What else?

24-08-2009, 22:37


de volgende ochtend begon ergens rond 14u

gedoucht, ontbijt werd gebracht, heerlijk!! ik wil weer trouwen

24-08-2009, 22:38

Citaat door ghorabaa:
En nu volgens de Soennah


Wat hij de volgende morgen na zijn huwelijksnacht zou moeten doen.
Het is aanbevelingswaardig voor de man om zijn familie leden de volgende morgen te bezoeken, om hen te groeten en voor hen te bidden. Voor hen is het ook aan te bevelen om hetzelfde voor hem te doen, zoals overgeleverd door Anas in de volgende ahadieth:
“De Boodschapper van Allaah (swas) gaf een feest op de ochtend van zijn huwelijksnacht met Zainab, waarbij hij de moslims zoveel vlees en brood te eten gaf, dat zij verzadigd raakten. Toen ging hij op bezoek bij de Moeders der gelovigen (zijn andere vrouwen), groette hen en bad voor hen,zij groette hem en baden voor hem. Dit is wat hij gewoon was te doen op de ochtend na zijn huwelijksnacht.” 10

10 Ibn Sa’d en an-Nasaa’ee.


Bedankt voor het plaatsen ik zat eerlijk gezegd aan een huwelijksreis te denken.

24-08-2009, 22:41
Ik zou lekker op vakantie gaan.

Pagina's : [1] 2 3 4