Bekijk volle/desktop versie : 'Schoten strandfeest van politie'



24-08-2009, 21:52
'Schoten strandfeest van politie' 24-08-09

Bij de ongeregeldheden op het strand van Hoek van Holland is zaterdagavond vermoedelijk alleen geschoten door de politie. Dat bevestigen bronnen binnen de politie tegenover de NOS.

Op een filmpje op YouTube is te zien hoe vier mannen hun wapen trekken. Volgens getuigen waren het agenten in burger. Zij schoten in de lucht en daarna ook gericht.

Ze zouden zich bedreigd hebben gevoeld door een grote groep feestgangers, onder wie Feyenoord-supporters, die hen klaarblijkelijk als politieagenten hadden herkend.

Ook een ooggetuige meldt de NOS dat de politie begon met schieten. "Daarna werd er pas gereageerd door die zogenaamde hooligans. Vervolgens werd ook nog een deel van de normale feestgangers woedend door het gedrag van de politie. Zij sloten zich aan bij de hooligans."

"Niet goed te praten, maar een reactie op buitensporig politiegeweld", concludeert de bezoeker.

"Toen opende de politie het vuur op de menigte. Op hooligans, maar ook op andere mensen die toevallig die kant waren opgedreven. Chaos was het gevolg.
"
Kritieke toestand
Het OM zegt deze versie van het verhaal te kennen. Het wordt meegenomen in het onderzoek van de Rijksrecherche. Volgens het OM zijn er ook aanwijzingen dat er eerst door anderen is geschoten.

Zeven mensen werden geraakt door kogels. Eén is overleden, een andere gewonde ligt nog in kritieke toestand in het ziekenhuis.

Zie ook: "Fouilleren is zinloos" en: Eén gewonde kritiek na strandfeest.


http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/8/24/240809_politie_schoot.html

24-08-2009, 21:57


En Wilders zei nog:"op de knietjes schieten"

24-08-2009, 21:58
Ik vind het écht niet leuk, of geweldig dat de politie gebruik móest maken van hun dienstwapen................Ik denk dat het écht om lijfsbehoud van de politie ging..................

24-08-2009, 22:01

Citaat door Labberdaan:
Ik vind het écht niet leuk, of geweldig dat de politie gebruik móest maken van hun dienstwapen................Ik denk dat het écht om lijfsbehoud van de politie ging..................


Aan dat filmpje op youtube te horen kan je wel inschatten hoe geweldadig die hooligans zijn. Als je dit soort agressie tegen politie ten toon spreid is het eigen schuld dikke bult. Leer je maar lekker gedragen, loop weg als er ergens ruzie is.

24-08-2009, 22:15



Citaat door islambasher:
Heel veel respect voor de politie. Wanneer je door 100 idioten in het nauw wordt gedreven, dan waarschuw je één keer door te roepen, één keer door in de lucht te schieten en daarna mogen ze wat mij betreft los gaan. Gewoon headshots geven want we hebben hier te maken met de meest gevaarlijke soort criminelen ter wereld, en wel de herzenloze hooligan die stijf staat van de speed. Niet te geloven wat een paupervolk bestaat er toch in Nederland, komt dat gericht schieten tijden voetbalrellen van Geert Wilders toch verdomd dichtbij. Nederland in verval. Ik heb dringend een eigen pipa nodig.

En trouwens, als dit in Amerika was gebeurt, was de helft van dat strandvolk nu dood. Niet dat ik iets met Amerika heb, maar toch. Als dit niet harder wordt aangepakt kan je straks echt nergens meer veilig heen. Bloedmongolen trekken de macht keihard naar zichzelf toe. Aanpakken dat snuifvolk.


Ik ben het bijna met je eens... maar ze moeten wel op de knieen schieten en niet op hoofden.

24-08-2009, 22:24

Citaat door islambasher:
Heel veel respect voor de politie. Wanneer je door 100 idioten in het nauw wordt gedreven, dan waarschuw je één keer door te roepen, één keer door in de lucht te schieten en daarna mogen ze wat mij betreft los gaan. Gewoon headshots geven want we hebben hier te maken met de meest gevaarlijke soort criminelen ter wereld, en wel de herzenloze hooligan die stijf staat van de speed. Niet te geloven wat een paupervolk bestaat er toch in Nederland, komt dat gericht schieten tijden voetbalrellen van Geert Wilders toch verdomd dichtbij. Nederland in verval. Ik heb dringend een eigen pipa nodig.

En trouwens, als dit in Amerika was gebeurt, was de helft van dat strandvolk nu dood. Niet dat ik iets met Amerika heb, maar toch. Als dit niet harder wordt aangepakt kan je straks echt nergens meer veilig heen. Bloedmongolen trekken de macht keihard naar zichzelf toe. Aanpakken dat snuifvolk.


24-08-2009, 22:25

Citaat door gekkegeit:
Ik ben het bijna met je eens... maar ze moeten wel op de knieen schieten en niet op hoofden.
Niet zo eenvoudig met een pistool...............

24-08-2009, 22:28
Er zijn ook mensen die een burger een pistool zagen trekken voor dat dit alles plaatsvond. De politie gaat er niets voor niets 'vol' in.....erg ongewoon voor nederland.

24-08-2009, 22:29

Citaat door Labberdaan:
Niet zo eenvoudig met een pistool...............


Het was een hele mensen massa die op de politie af denderde, gewoon op knie hoogte schieten. Je raakt altijd wel wat.

24-08-2009, 22:41

Citaat door Globi:
Er zijn ook mensen die een burger een pistool zagen trekken voor dat dit alles plaatsvond. De politie gaat er niets voor niets 'vol' in.....erg ongewoon voor nederland.

erg ongewoon voor nederland

als ik de politie was had ik ze 1 voor 1 van kant gemaakt

24-08-2009, 22:58
ik dacht even aan "prijs" schieten.

Behalve die dode knaap heb ik er verder geen moeite mee.
Al hoewel, als je er niks mee had te maken, en je bent opeens een grammetje of 8 zwaarder, ben je natuurlijk ook niet blij.

Maar, goed nieuws voor die jongens

Citaat:
De één-loket-gedachte komt ook tot uitdrukking in de typen schade die op grond van de beoogde algemene schadevergoedingsregeling voor vergoeding in aanmerking komen. Op een enkele uitzondering na (zie verderop) komt elk type schade ten gevolge van strafvorderlijk overheidsoptreden in aanmerking voor een (gedeeltelijke) vergoeding, althans als is voldaan aan de in de regeling opgenomen voorwaarden. Dat geldt zowel voor schade die is geleden door de gewezen verdachte, als voor schade die is geleden door derden die bij het strafproces zijn betrokken. Daarbij valt te denken aan schade als gevolg van een verdwaalde politiekogel

24-08-2009, 23:00

Citaat door Dezelfde:
ik dacht even aan "prijs" schieten.

Behalve die dode knaap heb ik er verder geen moeite mee.
Al hoewel, als je er niks mee had te maken, en je bent opeens een grammetje of 8 zwaarder, ben je natuurlijk ook niet blij.

Maar, goed nieuws voor die jongens



wat is daar mis mee

24-08-2009, 23:25



Citaat door pizatie:
wat is daar mis mee


het lijkt me voor jou erg verstandig als je eens naar Bagdad afreist, en bij een zelfmoordaanslag ergens op een groentenmarkt wat verse hersens van een muur schraapt, en onder je schedelpan implanteert.

tip. eerst proeven of het geen rood meloen-vruchtvlees is...