Bekijk volle/desktop versie : ik ben een schande voor de marokkaanse bevolking



Pagina's : [1] 2 3

24-08-2009, 19:53
[ben ik nu echt de enige, die tijdens de Ramadan geen warm eten op krijgt? Shebakaia, hrira, lemsemmen en zelf marmita of wat jullie gekke mensen nog allemaal gereed maken. Hoe krijgen jullie dat a3ibadellah op, als het haast middernacht is? tbarkellah3liekom alleszins, volgens mij gaat mijn a.s geen goede aan me hebben

l]

24-08-2009, 19:56


Wat eet je dan wel?

24-08-2009, 19:57
hoe....net de tour de france.....alleen tour de maghreb......alles in etappes is the magic word ;-)
If you need help....ik nodig mijzelf graag uit om bij je te komen eten hihihi...

24-08-2009, 20:03

Citaat door _Superwoman_:
Wat eet je dan wel?



gisteren een glas spinaziesoep (heb bloedarmoede), drie liter water, twee liter thee, een kommetje kornflakes, een groot glas karnemelk, een visslaatje en twee stuks groenten. ik zeg je, mijn maaaaag stond op ontploffen Heb er trouwens vaak een uur tussen gelaten

deze avond wik ik een glas spinaziesoep, een glas muesli; glas karnemelk, twee stuks fruit en een slaatje opeten. uiteraard heeeeel veel water en thee

dit is voldoende voor me en thuis eten ze ook amper wat. een lichte harira met vnl groenten, beghrir soms en soms een bladerdeeghapje oe safe

24-08-2009, 20:04



Citaat door moonlight:
hoe....net de tour de france.....alleen tour de maghreb......alles in etappes is the magic word ;-)
If you need help....ik nodig mijzelf graag uit om bij je te komen eten hihihi...





maar mijn maag kan da gewoon niet aan sahbtie, anders ga ik de hele nacht echt lijden

24-08-2009, 20:09
Ik eet weinig, maar mijn ogen willen veel.. Ik krijg amper wat op na de soep. Een loempiaatje of bladerdeeghapje oe safi. Na de taraweeh gebeden heb ik gelukkig weer wat meer ruimte

24-08-2009, 20:13

Citaat door Beloved:
Ik eet weinig, maar mijn ogen willen veel.. Ik krijg amper wat op na de soep. Een loempiaatje of bladerdeeghapje oe safi. Na de taraweeh gebeden heb ik gelukkig weer wat meer ruimte



ik zeg je, elke avond zit ik hier te kijken naar rwiena fel kouzine an kouzine. mijn geest geraakt zo echt gevoed

24-08-2009, 20:28

Citaat door SimpelZieltje:
gisteren een glas spinaziesoep (heb bloedarmoede), drie liter water, twee liter thee, een kommetje kornflakes, een groot glas karnemelk, een visslaatje en twee stuks groenten. ik zeg je, mijn maaaaag stond op ontploffen Heb er trouwens vaak een uur tussen gelaten

deze avond wik ik een glas spinaziesoep, een glas muesli; glas karnemelk, twee stuks fruit en een slaatje opeten. uiteraard heeeeel veel water en thee

dit is voldoende voor me en thuis eten ze ook amper wat. een lichte harira met vnl groenten, beghrir soms en soms een bladerdeeghapje oe safe



Kornflakes? Museli? Wat voor marokkaan ben jij?
Wij eten echt harira en dan daarbij allerlei soorten maaltijden. Denk aan bijvoorbeeld kafta,kipfilet,pasta. Ik vind het heel normaal als je een hele dag niks hebt gegeten. Vind het juis erg ongezond wat jij doet.

En ben je een vegetarishe?
Dit heb ik echt nog nooit gelezen.

24-08-2009, 20:31

Citaat door MaRoCcInA:
Kornflakes? Museli? Wat voor marokkaan ben jij?
Wij eten echt harira en dan daarbij allerlei soorten maaltijden. Denk aan bijvoorbeeld kafta,kipfilet,pasta. Ik vind het heel normaal als je een hele dag niks hebt gegeten. Vind het juis erg ongezond wat jij doet.

En ben je een vegetarishe?
Dit heb ik echt nog nooit gelezen.



ik zeg toch, een schande ik lijd volgens mij gewoon aan het orthorexia-syndroom en zou het werkelijk erg vinden, moest ik aankomen

nee ben niet vegetarisch, mijn maag kan het ook gewoon niet aan. als ik zo zou eten en al helemaal op zulk tijdstip, zal ik dat de dag erop echt merken. maar zelf pasta op een avond? dat ligt toch veel te zwaar op de maag? en ga je dan ook gelijk zo eten? onze harira is sowieso niet de doorsnee met nootmuskaat, bloem enzo maar voornamelijk groenten en deze avond heeft yemma spinaziesoep voor me gemaakt

24-08-2009, 20:35

Citaat door SimpelZieltje:
ik zeg toch, een schande ik lijd volgens mij gewoon aan het orthorexia-syndroom en zou het werkelijk erg vinden, moest ik aankomen

nee ben niet vegetarisch, mijn maag kan het ook gewoon niet aan. als ik zo zou eten en al helemaal op zulk tijdstip, zal ik dat de dag erop echt merken. maar zelf pasta op een avond? dat ligt toch veel te zwaar op de maag? en ga je dan ook gelijk zo eten? onze harira is sowieso niet de doorsnee met nootmuskaat, bloem enzo maar voornamelijk groenten en deze avond heeft yemma spinaziesoep voor me gemaakt


Apart!
Nee het is gewoon wat je gewend bent. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen enkele marokkaan ken die het alleen bij een kommetje soep houdt en wat fruit en granen na een hele dag vasten

Na mijn kommetje soep laat ik het eten even zakken en dan komt de volgende ronde
Misschien zit het tussen mijn oren omdat ik dan zo een gevoel heb van je hebt heel de dag niks gegeten dus ga er tegenaan vanavond

24-08-2009, 20:39

Citaat door MaRoCcInA:
Apart!
Nee het is gewoon wat je gewend bent. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen enkele marokkaan ken die het alleen bij een kommetje soep houdt en wat fruit en granen na een hele dag vasten

Na mijn kommetje soep laat ik het eten even zakken en dan komt de volgende ronde
Misschien zit het tussen mijn oren omdat ik dan zo een gevoel heb van je hebt heel de dag niks gegeten dus ga er tegenaan vanavond



dit jaar skip ik zelf iftar-avondjes bij vriendinnen, want meestal is het echt: "eet je niets meer" en dan heb ik al mijn best gedaan

we hadden het er gewoon gisteren over met yemma en zus en vond het wel grappig

24-08-2009, 20:41

Citaat door SimpelZieltje:
dit jaar skip ik zelf iftar-avondjes bij vriendinnen, want meestal is het echt: "eet je niets meer" en dan heb ik al mijn best gedaan

we hadden het er gewoon gisteren over met yemma en zus en vond het wel grappig



Haha.. Maar zijn jouw moeder en zus ook zo dus? Het is echt iets wat jullie vanuit huis uit hebben meegekregen?

24-08-2009, 20:42


Bij mij is de tafel vol met eten en de heledag snak ik ernaar als het eindelijk mag heb ik totaal geen eetlus.

24-08-2009, 20:46
het is wat je gewend bent, ik hoor wel eens spookverhalen over frietjes frikadellen tajine en djaj mhamar bij shour?? wajowajow... ik ben van de thee ou brood en zid n3as....

24-08-2009, 20:47

Citaat door SimpelZieltje:


maar mijn maag kan da gewoon niet aan sahbtie, anders ga ik de hele nacht echt lijden


oke ff een serieus antwoord, eerst een bakje soep....even wat drinken erbij....dan iets heel kleins nemen en dan even pauzeren voor een kwartiertje of langer dan weer iets tot je nemen......als je alles rustig aan doet dan is het best te doen maar als je teveel in 1x doet dus gelijk soep en daarna een broodje gevuld met allerlei lekkere dingen bijvoorbeeld dan krijg je buikpijn....je buik is een soort van ingekrompen omdat het heel de dag geen voedsel heeft gekregen....vandaar dat de meeste mensen buikpijn krijgen bij het eten van iets wat niet vloeibaar is.....

Pagina's : [1] 2 3