Bekijk volle/desktop versie : Mini kip bestilla



24-08-2009, 15:54
Dames,

Ik als keukenramp wil een poging wagen om kip bestilla maken.

Ik heb heel Cuisine afgezocht voor mini bestilla zonder succes.


Wie o wie heeft het recept bij de hand.

Ik wil graag van die mini ronde bestilla maken.


Thanks,

24-08-2009, 16:01


Kijk bij allerlei ramadanrecepten hier te vinden

24-08-2009, 16:02
Ik ga even kijken. Dank je wel!

24-08-2009, 16:07
Ik kan het niet vinden

24-08-2009, 16:15


Kijk es aan....

http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=50120215&postcount=376

24-08-2009, 16:24
Ik heb dit recept.. dit kan niet mislukken!!

Mini kip pastilla

Ingrediënten:
- 1 kip
- 5 uien
- 1 teentje knoflook
- 2 eieren
- bosje koriander
- bosje peterselie
- beetje safraan, komijn en paprikapoeder
- snufje zout
- kaneel
- suiker
- amandelen
- flinke klont boter
- filodeeg

Bereidingswijze:
Snij de kip in stukken en bak deze in olie en wat zout. Voeg hierbij de uien en geperste knoflook toe, laat deze ook aanbakken samen met de kip.
Snij de peterselie en koriander fijn, voeg deze samen met de overige kruiden toe bij de kip. Suiker en kaneel naargelang je eigen smaak. Voeg een bodem water toe en laat op zacht vuur gaar worden.
Doe de amandelen in een steelpan met water. Nadat ze gekookt zijn gooi de water weg en ga je de amandelen ontvellen. De ontvelde amandelen bak je met wat olie in de pan totdat ze mooi goudbruin zijn. De gebakken amandelen doe je in de blender en maal je ze grof.
Als de kip gaar is haal je hem uit de pan en laat deze een beetje afkoelen.
Ontbot hem en scheur hem in fijne stukjes.
Doe de fijne stukjes kip in een kom.
Bak de eieren en maak er een kluts ei van.
Voeg de geklutste eieren, gebakken amandelen en de uimengsel (waar de kip in zat) in de kom. Meng dit mengsel en voeg er een beetje overgebleven jus toe (van de kip). Je vulling is klaar.

De filodeeg moet je in 4 delen knippen. Allemaal dezelfde grote dus.
Smelt een flinke stuk boter in een steelpan.
Je neemt 8 vellen filodeeg, deze vet je goed in met de gesmolten boter en leg het op een bord. Leg dan wat vulling in het midden en schuif de flappen van de filodeeg naar binnen. Pak weer 8 vellen en vet ze goed in. Leg ze boven op de vulling en schuif de flappen van de filodeeg onder de pastilla dat je een ronde vorm hebt. Smeer de boven en onderkant van de pastilla nog even goed in. Leg ze uiteindelijk op bakpapier en verwarm ze voor ongeveer 30 min. in een voorverwarmde oven op 200 graden. De eerste 20 min. met aluminiumfolie en de laatste 10 min. zonder. Als ze mooi goudbruin zijn dan zijn ze klaar.

Bestrooi met poedersuiker en kaneel.

24-08-2009, 17:48

Citaat door gizou_maroc:
Ik heb dit recept.. dit kan niet mislukken!!

Mini kip pastilla

Ingrediënten:
- 1 kip
- 5 uien
- 1 teentje knoflook
- 2 eieren
- bosje koriander
- bosje peterselie
- beetje safraan, komijn en paprikapoeder
- snufje zout
- kaneel
- suiker
- amandelen
- flinke klont boter
- filodeeg

Bereidingswijze:
Snij de kip in stukken en bak deze in olie en wat zout. Voeg hierbij de uien en geperste knoflook toe, laat deze ook aanbakken samen met de kip.
Snij de peterselie en koriander fijn, voeg deze samen met de overige kruiden toe bij de kip. Suiker en kaneel naargelang je eigen smaak. Voeg een bodem water toe en laat op zacht vuur gaar worden.
Doe de amandelen in een steelpan met water. Nadat ze gekookt zijn gooi de water weg en ga je de amandelen ontvellen. De ontvelde amandelen bak je met wat olie in de pan totdat ze mooi goudbruin zijn. De gebakken amandelen doe je in de blender en maal je ze grof.
Als de kip gaar is haal je hem uit de pan en laat deze een beetje afkoelen.
Ontbot hem en scheur hem in fijne stukjes.
Doe de fijne stukjes kip in een kom.
Bak de eieren en maak er een kluts ei van.
Voeg de geklutste eieren, gebakken amandelen en de uimengsel (waar de kip in zat) in de kom. Meng dit mengsel en voeg er een beetje overgebleven jus toe (van de kip). Je vulling is klaar.

De filodeeg moet je in 4 delen knippen. Allemaal dezelfde grote dus.
Smelt een flinke stuk boter in een steelpan.
Je neemt 8 vellen filodeeg, deze vet je goed in met de gesmolten boter en leg het op een bord. Leg dan wat vulling in het midden en schuif de flappen van de filodeeg naar binnen. Pak weer 8 vellen en vet ze goed in. Leg ze boven op de vulling en schuif de flappen van de filodeeg onder de pastilla dat je een ronde vorm hebt. Smeer de boven en onderkant van de pastilla nog even goed in. Leg ze uiteindelijk op bakpapier en verwarm ze voor ongeveer 30 min. in een voorverwarmde oven op 200 graden. De eerste 20 min. met aluminiumfolie en de laatste 10 min. zonder. Als ze mooi goudbruin zijn dan zijn ze klaar.

Bestrooi met poedersuiker en kaneel.



heel goed uitgelegd.

25-01-2010, 13:49
Vandaag mini-kippastilla

05-04-2011, 12:24
Ik zag er een in de topic van Vrouwzijnde met foto's, weet niet of het van kip was. .Ik zal het even zoeken voor je.

05-04-2011, 12:24
Ohw, topic is van 2009 never mind .