Bekijk volle/desktop versie : laptop-accu probleem



24-08-2009, 15:07
als de laptop bijna leeg is en wil hem weer opladen doet ie het wel maar als ik kijk naar de percentage blijft ie hetzelfde dus zoals nu is ie bij 10% en het blijft zo tijdens het opladen
kan iemand me helpen aan een oplossing?

25-08-2009, 23:13



Citaat door cherinne:
als de laptop bijna leeg is en wil hem weer opladen doet ie het wel maar als ik kijk naar de percentage blijft ie hetzelfde dus zoals nu is ie bij 10% en het blijft zo tijdens het opladen
kan iemand me helpen aan een oplossing?


Merk je zelf wel een verschil in duur van de accu. Dus al staat er 10% dat hij toch langer meegaat dan dat percentage eigenlijk zegt. In dat geval zou het kunnen liggen aan de sensor die opmeet hoeveel er in de accu zit. Als de accu wel snel leeg is, dan is hij waarschijnlijk kapot of er is iets mis met de oplader die geen stroom doorgeeft aan de accu maar alleen de laptop aanhoudt

26-08-2009, 14:32

Citaat door favela:
welke mer en type laptop heb je?


hp pavillon, heb hem in november 2008 gekocht

26-08-2009, 14:36

Citaat door ILI_Amazigh:
Merk je zelf wel een verschil in duur van de accu. Dus al staat er 10% dat hij toch langer meegaat dan dat percentage eigenlijk zegt. In dat geval zou het kunnen liggen aan de sensor die opmeet hoeveel er in de accu zit. Als de accu wel snel leeg is, dan is hij waarschijnlijk kapot of er is iets mis met de oplader die geen stroom doorgeeft aan de accu maar alleen de laptop aanhoudt


als de laptop vol is duurt het wel lang voor dat hij weer leeg is, maar soms als ik zie de accu waarschuwing dus vanaf denk ik 25 % doe ik weer de accu aan, en wat ik zie, is dat de percentage niet omhoog gaat , maar de laptop is wel aan het opladen dus gaat niet uit
ik hem hem op kalibreren(energiebeheerschema)

kijk als ik een half dag op de laptop zit dan gebeurt het, mischien is de oorzaak dat hij te warm woord?

weet jij het?