Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Gezonde voeding tijdens de ramadan



24-08-2009, 13:43
Wie heeft er tips. Volgens mij is wat wij eten tijdens de ramadan niet gezond. Wat zouden we weg moeten halen en erbij moeten zetten.

24-08-2009, 13:46


Marmita weg doen teveel vetten etc.
Eet darvoor in de plaats groenten in water met biefstuk en een zelf gemaakte sausje voor op de biefstuk. Vooral geen kaassaus gebruiken dat is nogal dikmakend .

Ps; wat vlees betreft eet nooit teveel 70 gr p.p is gezond.

24-08-2009, 13:47
In plaats van bijv. Coolbest te kopen of dergelijke sapjes met houdbaarheids troep (wat ze er in gooien tijdens de productie) zelf een sapje maken .

24-08-2009, 13:48
Eet langzaam tijdens de iftar maaltijd en niet te snel zodat je buik wat sneller vol raakt, is ook wat gezonder voor je buik aangezien deze al de hele dag geen voeding/water binnen heeft gehad.

24-08-2009, 13:49


Blijf vooral af van witbood en gebruik daarvoor in de plaats bruinbrood en of wassa crackers met vezels .

Blijf vooral ook van koekjes af vooral american koekjes en eet daarvoor in de plaats een wortel, appel of peer. Mocht je toch snakken naar iets lekkers dan kun je sultana koekjes nuttigen zit toch wat minder vet in .

24-08-2009, 19:40
nejmaatje:

24-08-2009, 22:40
ik begin met een kopje koffie en 2 sneetjes 10granen brood
dan verse groente soep gemaakt van magere boulion
dan ga ik rond de blok wandelen ongeveer 20 min
rond 10u 30 eet ik een broodje met groenten en kippe wit en een glas water
dan een stuk fruit
dan ga ik slapen wandt ik moet werken als ik opsta met fjir eet ik een vitalinea een stuk fruit en een glas water dan ben ik goed vol en door de dag krijg ik geen honger,
ze zeggen als je veel vetten en suiker s eet dan krijg je juist honger door de dag