Bekijk volle/desktop versie : @ Full-time werkende, zwangere zusters: hoe doen jullie dat met de Ramadan?



24-08-2009, 13:37
Salam 3aleykoum wr wb,

Ik ben ondertussen 17 weken zwanger Alhamdoulillah en ben zaterdag net zoals vele miljoenen andere moslims aan de Ramadan begonnen. Ik ben om 4u opgestaan, heb een kommetje soep gedronken maar dat kwam er bij het tanden poetsen gelijk weer uit. Heb dan maar gewoon mijn mond gespoeld en ben gaan slapen. Die eerste dag was ik verschrikkelijk misselijk en duizelig. Mijn bloeddruk was veel te laag en mijn benen trilden maar aangezien het zaterdag was en ik gewoon thuis zat, ben ik gewoon gaan liggen en ben ik zo proberen de dag door te komen. Tegen 8u 's avonds was ik zo misselijk dat ik gewoon ben beginnen overgeven (met een lege maag ) waardoor ik bijna van mijn stokje viel.
Aangezien het nog maar een uur was voor Iftar, ben ik terug gaan liggen en heb ik de dag gewoon afgemaakt.

Zondag heb ik dan met shor een paar dadels gegeten en die heb ik Alhamdoulillah kunnen binnenhouden. Overdag voelde ik me nog steeds misselijk maar heb nagenoeg geen houshuidelijk werk gedaan en heb de hele dag platgelegen. Buiten de misselijkheid, af en toe wat kokhalzen en de lage bloeddruk heb ik de dag gewoon afgemaakt.

Nu ben ik vandaag terug beginnen werken en heb ik uit de voorbije twee dagen opgemaakt dat het me op het werk niet zal lukken om de hele dag te vasten. Hier kan ik immers nergens even gaan liggen als het niet meer gaat.

Uiteindelijk met mijn man besproken en tot de conclusie gekomen dat ik InshaAllah ga proberen om nu enkel de weekends mee te vasten en de weekdagen dan InshaAllah na de bevalling in te halen...

Zijn er nog zusters die moeite hebben met het vasten en die de hele week werken?

Ik wens iedereen een gezegende Ramadan toe en vraag Allah om ons de kracht te geven deze maand door te komen...

Salam 3aleykoum,

24-08-2009, 13:40


Ik doe ook niet mee hoor, ik moet s'ochtends wat eten anders wordt ik kots en kots misselijk....

Misschien dat k het aankomend weekend ga proberen, maar kijk wel even hoe ik me voel..

24-08-2009, 13:55

Citaat door siemsiema:
Salam 3aleykoum wr wb,

Ik ben ondertussen 17 weken zwanger Alhamdoulillah en ben zaterdag net zoals vele miljoenen andere moslims aan de Ramadan begonnen. Ik ben om 4u opgestaan, heb een kommetje soep gedronken maar dat kwam er bij het tanden poetsen gelijk weer uit. Heb dan maar gewoon mijn mond gespoeld en ben gaan slapen. Die eerste dag was ik verschrikkelijk misselijk en duizelig. Mijn bloeddruk was veel te laag en mijn benen trilden maar aangezien het zaterdag was en ik gewoon thuis zat, ben ik gewoon gaan liggen en ben ik zo proberen de dag door te komen. Tegen 8u 's avonds was ik zo misselijk dat ik gewoon ben beginnen overgeven (met een lege maag ) waardoor ik bijna van mijn stokje viel.
Aangezien het nog maar een uur was voor Iftar, ben ik terug gaan liggen en heb ik de dag gewoon afgemaakt.

Zondag heb ik dan met shor een paar dadels gegeten en die heb ik Alhamdoulillah kunnen binnenhouden. Overdag voelde ik me nog steeds misselijk maar heb nagenoeg geen houshuidelijk werk gedaan en heb de hele dag platgelegen. Buiten de misselijkheid, af en toe wat kokhalzen en de lage bloeddruk heb ik de dag gewoon afgemaakt.

Nu ben ik vandaag terug beginnen werken en heb ik uit de voorbije twee dagen opgemaakt dat het me op het werk niet zal lukken om de hele dag te vasten. Hier kan ik immers nergens even gaan liggen als het niet meer gaat.

Uiteindelijk met mijn man besproken en tot de conclusie gekomen dat ik InshaAllah ga proberen om nu enkel de weekends mee te vasten en de weekdagen dan InshaAllah na de bevalling in te halen...

Zijn er nog zusters die moeite hebben met het vasten en die de hele week werken?

Ik wens iedereen een gezegende Ramadan toe en vraag Allah om ons de kracht te geven deze maand door te komen...

Salam 3aleykoum,


Waarom zeuren jullie toch wanneer je ondanks de zwangerschap of borstvoeding toch wilt vasten? Als je toch vast en je hebt het moeilijk, houd het voor je. Jij kiest ervoor om in deze situatie te vasten.

Je krijgt van Allah swt de mogelijkheid om het vasten te verschuiven na de zwangerscap of borstvoeding indien je denkt dat je het zwaar gaat vinden. Doe dat dan ook. We klagen over onze religieuze verplichtingen, maar nu zelfs over onze religieuze rechten. Onbegrijpelijk.

24-08-2009, 14:07

Citaat door Natuurlijk:
Waarom zeuren jullie toch wanneer je ondanks de zwangerschap of borstvoeding toch wilt vasten? Als je toch vast en je hebt het moeilijk, houd het voor je. Jij kiest ervoor om in deze situatie te vasten.

Je krijgt van Allah swt de mogelijkheid om het vasten te verschuiven na de zwangerscap of borstvoeding indien je denkt dat je het zwaar gaat vinden. Doe dat dan ook. We klagen over onze religieuze verplichtingen, maar nu zelfs over onze religieuze rechten. Onbegrijpelijk.


Een beetje normaal reageren op haar verhaal is ook een optie..

24-08-2009, 14:15



Citaat door Natuurlijk:
Waarom zeuren jullie toch wanneer je ondanks de zwangerschap of borstvoeding toch wilt vasten? Als je toch vast en je hebt het moeilijk, houd het voor je. Jij kiest ervoor om in deze situatie te vasten.

Je krijgt van Allah swt de mogelijkheid om het vasten te verschuiven na de zwangerscap of borstvoeding indien je denkt dat je het zwaar gaat vinden. Doe dat dan ook. We klagen over onze religieuze verplichtingen, maar nu zelfs over onze religieuze rechten. Onbegrijpelijk.


Jij hebt honger zo te lezen

24-08-2009, 14:16
Topicstarter
ik vast ook en ik werk ook fulltime

tot nu toe nog geen probs gehad


maar het probleem is dat ik niet eet
zowel niet bij shour als bij maghreb

kben benieuwd hoelang ik dit kan volhouden

24-08-2009, 14:17

Citaat door bousabous:
Een beetje normaal reageren op haar verhaal is ook een optie..


Ik reageer zoals een verhaal is geschreven. Is het een normaal verhaal, dan reageer ik normaal. Het is zeer ongepast om te zeuren, terwijl Allah swt haar het recht heeft gegeven om te eten om dit soort moeilijkheden te voorkomen. Wil ze dat toch, dan moet ze sabr hebben en haar mond dicht houden. Het vasten doet ze voor Allah swt, voor niemand anders. Klagen bij hem, zal haar ook niet baten.

24-08-2009, 14:17

Citaat door Natuurlijk:
Waarom zeuren jullie toch wanneer je ondanks de zwangerschap of borstvoeding toch wilt vasten? Als je toch vast en je hebt het moeilijk, houd het voor je. Jij kiest ervoor om in deze situatie te vasten.

Je krijgt van Allah swt de mogelijkheid om het vasten te verschuiven na de zwangerscap of borstvoeding indien je denkt dat je het zwaar gaat vinden. Doe dat dan ook. We klagen over onze religieuze verplichtingen, maar nu zelfs over onze religieuze rechten. Onbegrijpelijk.



Ik doe zelfs geen moeite om me hier mee bezig te houden...

24-08-2009, 14:18

Citaat door SweetRose:

Jij hebt honger zo te lezen


Nee, ik vast niet. Ik ben hoogzwanger (werk fulltime, heb een kleintje thuis, reis drie uur per dag voor mijn werk en heb last van mijn bekken).

24-08-2009, 14:19

Citaat door siemsiema:
Ik doe zelfs geen moeite om me hier mee bezig te houden...


Inderdaad, doe dat maar niet dat gaat je alleen nog meer energie kosten.

24-08-2009, 14:20

Citaat door Natuurlijk:

Nee, ik vast niet. Ik ben hoogzwanger (werk fulltime, heb een kleintje thuis, reis drie uur per dag voor mijn werk en heb last van mijn bekken).




24-08-2009, 14:20
Bij mij gaat het hamdoulillah nog steeds goed, ondanks dat ik overdag misselijk ben.

24-08-2009, 14:21



Citaat door SweetRose:
Topicstarter
ik vast ook en ik werk ook fulltime

tot nu toe nog geen probs gehad


maar het probleem is dat ik niet eet
zowel niet bij shour als bij maghreb

kben benieuwd hoelang ik dit kan volhouden



Petje af, MashaAllah. Ik heb echt bewondering voor de vrouwen die het wel lukt. Heb je geen bang dat je baby iets tekortkomt als je helemaal niets eet?

24-08-2009, 14:21

Citaat door SweetRose:
Topicstarter
ik vast ook en ik werk ook fulltime

tot nu toe nog geen probs gehad


maar het probleem is dat ik niet eet
zowel niet bij shour als bij maghreb

kben benieuwd hoelang ik dit kan volhouden


Ik vind het wel knap van je. Zo te zien ben je al over de 20 weken. Probeer in ieder geval zo veel mogelijk water te drinken en dadels te eten (geven energie). Allah yi3tak sabr wal qoewwa.